Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky
24.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Špičková čtyřka má vypadat jako M4 na naftu, řidičskou jiskru ale nemá. Ztělesňuje bavorskou schizofrenii.
Přehled kapitol
- Úvod, Vystrojen jak na tuningový sraz klubu TDI
- Definici kupé rozhodně dostojí, Nafta, co obměkčí i petrolheady
- Efektivní a uchu lahodící, Automatem dojem nekazí, řízení je horší
- xDrive je krotitel radosti, Tohle není sporťák, jen další z řady GT
- Závěr, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (112 foto)
Stále nemá konkurenci, avšak děkovat může jen jí
Posun od jízdních zážitků směrem k větším rozměrům a pohodlí je patrný i u nové řady 3 a její dvoudveřová varianta nemíří jinam. Něco podobného je už léta vlastní autům spíše modelům od Audi a mám zato, že BMW by tímto směrem mířit nemuselo. Chápu sice, že totéž lze při jiném úhlu pohledu vnímat i pozitivně, ale kam se pak poděla rozmanitost trhu a snaha každé značky oslovovat určitou skupinu zákazníků? Když chtějí vyhovět každému, pak by měli v Mnichově také na každého hledět, což pohledem na tento vůz už vůbec neplatí. Hledí se na masu, která může přinést větší obrat, nikoliv na budování výjimečných vlastností, což vesměs nemůže vyústit v nic jiného než ke zařazení se k šedi průměrnosti.
Netvrdím, že 435d xDrive je špatné nebo průměrné auto, jsou v něm ovšem patrné jen další signály o tom, kam se celá automobilka hodlá v následujících letech ubírat. Je to parádní pohodlný cesťák s pozoruhodně dynamickým a efektivním motorem, s trakcí, že by mohlo jezdit po skokanských můstcích lyžařů směrem nahoru. Jenomže něco takového už přeci nabízí větší šestka a kdo má peníze na tuto čtyřku, zřejmě by si teoreticky mohl koupit i větší model.
Pokud pomineme zbytečně „převybavenou” verzi a celou tu salvu zde už trochu přehnaných tunerských doplňků M Performance, je to solidně vypadající auto s útulným interiérem pro dvojici cestujících, stále velice dobrými jízdními vlastnostmi a o poznání větší orientací na řidiče než vám prodají u nejbližší konkurence. Snad ale jen zásluhou konkurentů, kteří zatím více nenabízejí, si čtyřka může oddychnout. Nebýt pohonu všech kol a vším co s nimi souvisí (a co tedy bohužel není řešitelné jen tím, že se jich prostě zbavíte), zůstávala by negativa v rovině špatného pocitu z té či oné drobnosti.
Otázkou zůstává, jak moc k BMW řady 3 Coupe (tedy řady 4 Coupe) patří obětování části nadšení a jakési automatizaci určitých činností, ale zde už si musí každý odpovědět sám, černobíle na to pohlížet nelze. Bez ohledu na to zůstává faktem, že je stále jasnou volbou pro ty, kteří touží po dynamičtěji laděném kupé střední třídy, třebaže zase o poznání méně čistým než bývalo. Na naftovou M4 zapomeňte. Slovo sport by možná čtyřka slyšela ráda, k jeho vyřčení ale u BMW nedali dostatek prostoru. Jen prostě zákazníkovi poskytli možnost koupit si nejdražší kombinaci naftového kupé této velikosti.
Cena
Základní cena vozu (420i Coupé): 977 600 Kč
Základní cena testované motorizace (435d xDrive): 1 450 800 Kč
Cena testovaného provedení (435xd M Performance + příplatky): 2 201 061 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma nestejně velikými turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 230 kW (313 k) při 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 630 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 57 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 638 mm
Šířka: 1 825 mm
Výška: 1 377 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 700 kg/1 625 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva