Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky

Špičková čtyřka má vypadat jako M4 na naftu, řidičskou jiskru ale nemá. Ztělesňuje bavorskou schizofrenii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky

24.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Špičková čtyřka má vypadat jako M4 na naftu, řidičskou jiskru ale nemá. Ztělesňuje bavorskou schizofrenii.

Stále nemá konkurenci, avšak děkovat může jen jí

Posun od jízdních zážitků směrem k větším rozměrům a pohodlí je patrný i u nové řady 3 a její dvoudveřová varianta nemíří jinam. Něco podobného je už léta vlastní autům spíše modelům od Audi a mám zato, že BMW by tímto směrem mířit nemuselo. Chápu sice, že totéž lze při jiném úhlu pohledu vnímat i pozitivně, ale kam se pak poděla rozmanitost trhu a snaha každé značky oslovovat určitou skupinu zákazníků? Když chtějí vyhovět každému, pak by měli v Mnichově také na každého hledět, což pohledem na tento vůz už vůbec neplatí. Hledí se na masu, která může přinést větší obrat, nikoliv na budování výjimečných vlastností, což vesměs nemůže vyústit v nic jiného než ke zařazení se k šedi průměrnosti.

Netvrdím, že 435d xDrive je špatné nebo průměrné auto, jsou v něm ovšem patrné jen další signály o tom, kam se celá automobilka hodlá v následujících letech ubírat. Je to parádní pohodlný cesťák s pozoruhodně dynamickým a efektivním motorem, s trakcí, že by mohlo jezdit po skokanských můstcích lyžařů směrem nahoru. Jenomže něco takového už přeci nabízí větší šestka a kdo má peníze na tuto čtyřku, zřejmě by si teoreticky mohl koupit i větší model.

Pokud pomineme zbytečně „převybavenou” verzi a celou tu salvu zde už trochu přehnaných tunerských doplňků M Performance, je to solidně vypadající auto s útulným interiérem pro dvojici cestujících, stále velice dobrými jízdními vlastnostmi a o poznání větší orientací na řidiče než vám prodají u nejbližší konkurence. Snad ale jen zásluhou konkurentů, kteří zatím více nenabízejí, si čtyřka může oddychnout. Nebýt pohonu všech kol a vším co s nimi souvisí (a co tedy bohužel není řešitelné jen tím, že se jich prostě zbavíte), zůstávala by negativa v rovině špatného pocitu z té či oné drobnosti.

Otázkou zůstává, jak moc k BMW řady 3 Coupe (tedy řady 4 Coupe) patří obětování části nadšení a jakési automatizaci určitých činností, ale zde už si musí každý odpovědět sám, černobíle na to pohlížet nelze. Bez ohledu na to zůstává faktem, že je stále jasnou volbou pro ty, kteří touží po dynamičtěji laděném kupé střední třídy, třebaže zase o poznání méně čistým než bývalo. Na naftovou M4 zapomeňte. Slovo sport by možná čtyřka slyšela ráda, k jeho vyřčení ale u BMW nedali dostatek prostoru. Jen prostě zákazníkovi poskytli možnost koupit si nejdražší kombinaci naftového kupé této velikosti.

Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky - 68 - Test BMW 435d xDrive 2014 perex 03Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky - 69 - Test BMW 435d xDrive 2014 059Test BMW 435d xDrive M Performance: vrchol mnichovské kombinatoriky - 70 - Test BMW 435d xDrive 2014 112

Cena

Základní cena vozu (420i Coupé): 977 600 Kč
Základní cena testované motorizace (435d xDrive): 1 450 800 Kč
Cena testovaného provedení (435xd M Performance + příplatky): 2 201 061 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma nestejně velikými turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 230 kW (313 k) při 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 630 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 57 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 638 mm
Šířka: 1 825 mm
Výška: 1 377 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 700 kg/1 625 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.