Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou

BMW se u své vlajkové lodi dlouho výhýbalo pohonu všech kol a později i jeho kombinaci s „dieselem”. Nyní tu máme verzi 740d xDrive, jaká je?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou

20.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW se u své vlajkové lodi dlouho výhýbalo pohonu všech kol a později i jeho kombinaci s „dieselem”. Nyní tu máme verzi 740d xDrive, jaká je?

Cena pod lupou

Základní verze BMW 740d s pohonem zadních kol movitého zájemce vyjde na 2 129 400 Kč. Kdo chce mít jistotu pohonu všech kol, ten musí z účtu vytáhnout ještě o necelých sto tisíc navíc (2 217 800 Kč). Osmiválcové Audi A8 4.2 TDI Quattro začíná na 2 396 800 Kč, Mercedes-Benz S 350 CDI 4Motion startuje s cenovkou 2 314 800 Kč. U každého z této německé trojice se nejedná o cenu za kompletní výbavu. Když se člověk takříkajíc rozšoupne, není problém dostat se s o půl milionu výše. Podrobnější pohled do ceníku odhalí několik trochu zarážejících a zbytečných příplatkových prvků. O rozhraní USB už byla řeč, přidat k tomu mohu ještě zadní parkovací kameru (11 024 Kč), aktivní tempomat (57 668 Kč), automatické ovládání kufru (15 407 Kč) nebo bezklíčové odemykání automobilu za (24 908 Kč).

I přesto ale vychází BMW oproti zbylým dvěma konkurentům cenově o něco lépe. Audi se nebojí příplatků v řádech statisíců. Když se u „á osmičky” odvážete, může se vám stát, že připlatíte dokonce další milion korun navíc (viz. luxusní kožený paket za cca 500 000 Kč nebo prémiové audio Bang & Olufsen za 200 000 Kč). Na tomto místě je dobré ještě zmínit, že celkem nedávno se mezi elitu luxusních vozů vrátil Jaguar XJ, který by mohl pro některé zákazníky představovat velmi zajímavou a hlavně neokoukanou alternativu. Pravda, nenabízí pohon všech kol, jízdní dynamikou ale nijak nezaostává a vychází cenově ještě výhodněji než BMW 740d bez systému xDrive.

Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 36 - Test BMW 740d xDrive 25Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 37 - Test BMW 740d xDrive 29Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 38 - Test BMW 740d xDrive 35

Zůstává svá

Současná BMW se nemusí líbit každému, nicméně sedmička se tváří sebevědomě, majestátně a je maximálně reprezentativní. Na rozdíl od všech ostatních konkurentů se uvnitř soustředí na řidiče a snaží se mu zprostředkovat alespoň částečné potěšení z jízdy. Zůstává otázkou, zda je to u dvoutunového a více než pětimetrového automobilu potřeba. Pro BMW je ale dobře, že nabízí vlastnost, kterou jiní konkurenti nemají.

Rozumnou volbu představuje řadový naftový šestiválec. Má dostatek výkonu, komfortní projev a nízkou spotřebu paliva. Vzhledem k pořizovací ceně není téměř stotisícový příplatek za systém xDrive zas až tak zásadní a je otázka pro vás, zda jej využiteje. Německá automobilka udělala jeho zavedením do nabídky dobrý tah a můžeme očekávat, že to prodej sedmičkové řady posílí. Kombinace naftové jednotky a všech hnaných kol je v současnosti obecně velmi atraktivní, a to nejen u kategorie luxusních automobilů.

BMW 740d xDrive je vůz určený pro movité zákazníky, kteří chtějí řídit. Z jejich pohledu v této velikosti zřejmě nic lepšího na trhu nenajdete. Všichni ostatní budou mít při výběru daleko větší dilema. Už jenom proto, že do hry o jejich přízeň vstoupil nejen nový, mimochodem povedený Jaguar XJ, ale také například Volkswagen Phaeton po faceliftu. Oba dva tvoří zajímavou a cenově výhodnější alternativu.

Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 39 - Test BMW 740d xDrive 01Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 40 - Test BMW 740d xDrive 62Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 41 - Test BMW 740d xDrive 45

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvéma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 7,0 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 072 mm
Šířka: 1 902 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 025 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 42 - Test BMW 740d xDrive 12Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 43 - Test BMW 740d xDrive 13Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 44 - Test BMW 740d xDrive 14Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 45 - Test BMW 740d xDrive 16Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 46 - Test BMW 740d xDrive 17Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 47 - Test BMW 740d xDrive 19Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou - 48 - Test BMW 740d xDrive 21

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.