Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 740d xDrive: čtyřkolka i s naftou
20.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
BMW se u své vlajkové lodi dlouho výhýbalo pohonu všech kol a později i jeho kombinaci s „dieselem”. Nyní tu máme verzi 740d xDrive, jaká je?
Přehled kapitol
Cena pod lupou
Základní verze BMW 740d s pohonem zadních kol movitého zájemce vyjde na 2 129 400 Kč. Kdo chce mít jistotu pohonu všech kol, ten musí z účtu vytáhnout ještě o necelých sto tisíc navíc (2 217 800 Kč). Osmiválcové Audi A8 4.2 TDI Quattro začíná na 2 396 800 Kč, Mercedes-Benz S 350 CDI 4Motion startuje s cenovkou 2 314 800 Kč. U každého z této německé trojice se nejedná o cenu za kompletní výbavu. Když se člověk takříkajíc rozšoupne, není problém dostat se s o půl milionu výše. Podrobnější pohled do ceníku odhalí několik trochu zarážejících a zbytečných příplatkových prvků. O rozhraní USB už byla řeč, přidat k tomu mohu ještě zadní parkovací kameru (11 024 Kč), aktivní tempomat (57 668 Kč), automatické ovládání kufru (15 407 Kč) nebo bezklíčové odemykání automobilu za (24 908 Kč).
I přesto ale vychází BMW oproti zbylým dvěma konkurentům cenově o něco lépe. Audi se nebojí příplatků v řádech statisíců. Když se u „á osmičky” odvážete, může se vám stát, že připlatíte dokonce další milion korun navíc (viz. luxusní kožený paket za cca 500 000 Kč nebo prémiové audio Bang & Olufsen za 200 000 Kč). Na tomto místě je dobré ještě zmínit, že celkem nedávno se mezi elitu luxusních vozů vrátil Jaguar XJ, který by mohl pro některé zákazníky představovat velmi zajímavou a hlavně neokoukanou alternativu. Pravda, nenabízí pohon všech kol, jízdní dynamikou ale nijak nezaostává a vychází cenově ještě výhodněji než BMW 740d bez systému xDrive.
Zůstává svá
Současná BMW se nemusí líbit každému, nicméně sedmička se tváří sebevědomě, majestátně a je maximálně reprezentativní. Na rozdíl od všech ostatních konkurentů se uvnitř soustředí na řidiče a snaží se mu zprostředkovat alespoň částečné potěšení z jízdy. Zůstává otázkou, zda je to u dvoutunového a více než pětimetrového automobilu potřeba. Pro BMW je ale dobře, že nabízí vlastnost, kterou jiní konkurenti nemají.
Rozumnou volbu představuje řadový naftový šestiválec. Má dostatek výkonu, komfortní projev a nízkou spotřebu paliva. Vzhledem k pořizovací ceně není téměř stotisícový příplatek za systém xDrive zas až tak zásadní a je otázka pro vás, zda jej využiteje. Německá automobilka udělala jeho zavedením do nabídky dobrý tah a můžeme očekávat, že to prodej sedmičkové řady posílí. Kombinace naftové jednotky a všech hnaných kol je v současnosti obecně velmi atraktivní, a to nejen u kategorie luxusních automobilů.
BMW 740d xDrive je vůz určený pro movité zákazníky, kteří chtějí řídit. Z jejich pohledu v této velikosti zřejmě nic lepšího na trhu nenajdete. Všichni ostatní budou mít při výběru daleko větší dilema. Už jenom proto, že do hry o jejich přízeň vstoupil nejen nový, mimochodem povedený Jaguar XJ, ale také například Volkswagen Phaeton po faceliftu. Oba dva tvoří zajímavou a cenově výhodnější alternativu.
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvéma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 7,0 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 072 mm
Šířka: 1 902 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 025 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva