Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho

(+ video) Mnichov by rád věřil, že i8 je futuristický spoťák k pohledání. Pravda je jinde, design a soustava s tříválcem ale boří hybridní mýty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho

31.12.2014 | Adam Šrámek | 18 příspěvků

Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Mnichov by rád věřil, že i8 je futuristický spoťák k pohledání. Pravda je jinde, design a soustava s tříválcem ale boří hybridní mýty.

Překvapení za raketu

Takže popořadě, ale už jen stručně. Od BMW i8 jsem čekal ledacos špatného, a tak se musím tímto směrem omluvit za předsudky, které jsem vůči němu měl. Nejsem z těch, co by se posadili na zadek z hyperdrahého vozu a mám dojem, že už jsem přičichl k ledasčemu. Nic mě však už tak dlouho nepřekvapilo, ať už vzhledem, tak celkovým dojmem. Co si budeme nalhávat, í-osmička rozhodně není sporťák takového zrna jako jeho nejbližší nehybridní konkurenti, už vůbec ne supersport.

Přinejmenším je ale zajímavá v tom, jak funguje její hybridní soustava i s dříve pochyby vzbuzujícím tříválcem. On spolu s elektromotorem nejenže jede opravdu slušně, on s ním dokáže také velmi dobře spolupracovat - tedy bez výrazných prodlev - a ještě mu přitom vážně rychle dobíjet baterie. Ve finále tak soustava nabízí velice dobrou spotřebu, která vás jednoduše ohromí. Myslím si, že jediným místem, kde by mohla i8 zklamat, je závodní okruh nebo okreska při enormních rychlostech, i když vsadím se, že už jen podle vzhledu, ceny a celkové konstrukci tam s majiteli jen tak nezamíří. Pokud ano, zásadní propadák to na poměry vozů s podobným výkonem také nebude.

Je to takový mimozemsky vypadající klenot definovaný zajímavě poskládanou technikou, docela dobrý náhled do blízké budoucnosti, na kterém je na jednu stranu stále, co zlepšovat, na druhou je docela dobrým kompletem hned na první dobrou. Navíc je i8 přesně to, co naprosté většině ostatních výrobců ještě chybí (nikoliv těch, co dělají zmíněné hypersporty).

Zanedlouho přijde spolu s Euro 7 doba, kdy už nebude možné postavit supersport podle původních receptů, bude se hrát na emise, které nesplní ani vaše zahradní sekačka. A tehdy budeme vděční za to, že BMW začalo s vývojem podobného auta „už tehdy“ - tedy před pár lety. A jak vidíme, movití zákazníci, se za tohle UFO nezdráhají z peněženky vytasit ani ty čtyři miliony už teď.

Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho - 61 - Test BMW i8 2014 perex 03Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho - 62 - Test BMW i8 2014 071Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho - 63 - Test BMW i8 2014 105

Cena

Základní cena vozu (BMW i8): 3 413 800 Kč
Cena testovaného provedení (BMW i8 + příplatková výbava):' 3 913 468 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový tříválec uložený vzadu napříč před zadní nápravou + synchronní elektromotor na přední nápravě
Objem: 1 499 ccm
Největší výkon: 170 kW (231 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 3 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, dvoustupňová automatická převodovka pro elektromotor, pohon všech kol

Elektromotor a akumulátor

Největší výkon elektromotoru: 96 kW (131 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 250 Nm
Systémový výkon hybridní soustavy: 266 kW (362 k)
Největší točivý moment hybridní soustavy: 570 Nm
Typ akumulátoru: Lithium-iontový
Kapacita: 7,1 kWh

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Normovaná kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 2,1
Objem palivové nádrže: 42 l
Jízdní dosah čistě elektrického pohonu: 37 km

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 942 mm
Výška: 1 298 mm
Rozvor náprav: 2 800 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 560/1 485 kg
Užitečná hmotnost: 295 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 154 l

Diskuze 18 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše