Test BMW M550d: mrštná lokomotiva

(+ video) Vedle M5 je tohle auto na první pohled k smíchu - motorem i hmotností se blíží dieselové mašině. Ale když dojde na akci, musí i em-pětka v lecčems krotit své ambice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW M550d: mrštná lokomotiva

24.8.2012 | Pavel Janda | 33 příspěvků

Test BMW M550d: mrštná lokomotiva

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Vedle M5 je tohle auto na první pohled k smíchu - motorem i hmotností se blíží dieselové mašině. Ale když dojde na akci, musí i em-pětka v lecčems krotit své ambice.

M5 to není, ale zbraň to je

Tohle auto vážně není naftová M5. Má své kouzlo, to je doufám z výše zmíněného zřejmé, postrádá ale onu kouzelnou výjimečnost em-pětky, která se opírá především o její fascinující dynamiku. Do M5 můžete jen sednout, dát plný plyn a být z toho na větvi, něco takové M550d neumí. Ani rovně nejede špatně, její skutečné přednosti ale musíte mnohem více hledat, zkoumat a oceníte je především tehdy, pokud si o ně umíte důrazně říci. Jinak to pro vás bude jen docela rychlý sedan.

M550d překonává M5 jen svou mrštností, jinak si s ní nemá co říci. Především pro někoho, kdo chce trvale nebo alespoň pravidelně jezdit rychle nepředstavuje M550d žádné řešení - není až tak rychlá a pokud z ní ždímáte všechen výkon, bude pomalejší a „užranější” než M5. V pár srovnávacích testech M5 a M550d jsem přitom zaznamenal, že M550d je „lepší auto v reálném světě”. Ale co je to reálný svět? Můj reálný svět je jiný než váš reálný svět, každý má zkrátka užití pro trochu jiné auto. Kdo jezdí rád rychle, pro toho bude v jeho reálném světě lepší M5, kdo „to osolí” jen občas, ten více ocení schopnost M550d jezdit někdy rychle a jindy úsporně.

Tím se dostáváme k tomu, co je hlavní předností M550d - univerzalita. Já vím, je to trochu otřepaná přednost, ale věřte, že v případě tohoto auta nejde o nic všedního. Však mi ukažte, kolik vozů dokáže v přímce zrychlovat jako lecjaké Porsche, na technické trati trápit malá mrštná eMka a pomaleji jezdit za šest litrů nafty. Dokáže také komfortně převést partu dospělých, pobavit vás na klikaté okresce a s pohonem všech kol se vydrápat snad kamkoli. A tak bych mohl ještě chvíli pokračovat.

V máločem je M550d opravdu mimořádná, špičková, fascinující jako M5. Ale svým způsobem je to zbraň, jen místo dokonalé balistické střely je to takový Anihilátor 2000 z Policajta v Beverly Hills - odpraví všechny kolem a ještě vám přitom upeče popcorn. Mám pocit, že přesně o taková auta dnes zákazníci stojí především.

Test BMW M550d: mrštná lokomotiva - 39 - Test BMW M550d 17Test BMW M550d: mrštná lokomotiva - 40 - Test BMW M550d 44Test BMW M550d: mrštná lokomotiva - 41 - Test BMW M550d 87

Proč ho chtít?

Je to neobyčejně univerzální auto, jen pár nejnáročnějších bude chtít v jakémkoli ohledu více. Umí být rychlé, zábavné, komfortní i úsporné. Ať už vás fascinuje možnost mít tolik zajímavých vlastností v jednom, nebo využívat hlavně jednu a mít v zásobě ty ostatní, je to vůz pro vás.

Proč ho nechtít?

Protože to i přes podobně znějící jméno není M5, a to zdaleka. M550d sice díky svému excelentním podvozku nabízí zábavnější jízdu na technické trati, jinak ale nemá dynamiku, výbušnost ani jakousi celkovou optimalizaci pro extrémně rychlé ježdění, která je M5 vlastní. Když budete po M550d chtít moc, přestane dávat smysl.

Cena

Základní cena vozu (M550d xDrive F10): 2 080 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, třemi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 280 kW (381 k) při 4 000 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 740 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 910 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 454 mm
Rozvor náprav: 2 968 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 970 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 33 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.