Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine
31.12.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.
Přehled kapitol
Ultimate Image Machine
Možná vás při čtení celou dobu pronásledovala myšlenka na to, že kritici X6 vlastně mají pravdu. Proč si proboha kupovat tohle, když daleko lépe v reálném světě bude fungovat pětková řada. Už jen pomyšlení na chování toho osmiválce v o několik metráku lehčím sedanu způsobuje sbíhaní slin. Nebo, když už to musí mít zvýšený podvozek, proč ne X5? Zapomínáte na to, co jsem psal v úvodu. X6 není jen auto, je to statusový symbol, při jehož koupi zákonitě musí jít racionální uvažování stranou.
Z racionálního hlediska prostě nedává smysl, zdůvodnit ho lze jen jako emoční volbu. Za sebe říkám, že tomu v podstatě rozumím, ovšem za jedné podmínky. Když už někdo chce ukazovat, že „na to má”, měl by si pořídit testovanou motorizaci. Jedině ji lze směle prohlásit za špičkovou a reprezentativní verzi. Samozřejmě, existují levnější a méně výkonné verze, jenže jejich jízdní výkony zaostávají za image. Na druhou stranu, existuje ještě dražší naftová verze M50d, ovšem ani její motor nemá dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a navíc stále je to jen šestiválec. Benzínový osmiválec samozřejmě má i X6 M, jenže jak ukázal náš test, ta je úplně nesmyslná, třebaže svým způsobem fascinující.
Teď ale na krapet vážnější notu. X6 jsem si půjčoval jen kvůli tomu, že jsem potřeboval vykonat jednu dlouhou cestu a na dvoře mi nestálo nic lepšího než kompaktní hatchback. Nebyl jsem nadšen, že to je právě X6, jenže jak se ukázalo, volba to byla dobrá. Po pěti hodinách za volantem jsem z ní vystoupil naprosto čerstvý. Z reproduktorů mi celou cestu hrála v hifi kvalitě má oblíbená hudba, na sedadle jsem si hověl a když už někde začalo lehce tlačit, stačilo stlačit některé z tlačítek a změnit tak posez. Navíc jsem si, v případě potřeby, užíval toho, že mám pod nohou vždy dost koní na to, abych v hustém provozu předjel vláček aut nebo ujel na záď se tlačícímu obchoďákovi. X6 xDrive50i prostě nepostrádá jistou okouzlující noblesu, kterou si získala můj respekt. Ale na rovinu, jedna zkušenost stačila, pokud nebudu muset, za volant X6 se již nikdy neposadím...
Cena
Základní cena testovaného provedení (X6 xDrive50i): 2 223 000 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 330 kW (450 k) při 5 500-6 000 ot./min
Největší točivý moment: 650 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8
Město: 13,0 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 9,7 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 909 mm
Šířka: 1 989 mm
Výška: 1 702 mm
Rozvor náprav: 2 933 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 245 kg
Užitečná hmotnost: 715 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva