Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?

Konečně turbodiesel

Evropští zákazníci byli vyslyšeni, nyní si při pohledu pod kapotu mohou prohlédnout naftový motor. Vznětový dvoulitrový čtyřválec s označením VCDTi, který používá také SUV Captiva, je dobře známý z vozů Opel. Disponuje šestnáctiventilovou technikou a vstřikováním systémem common-rail. Maximální výkon je dnes víceméně běžných 110 kW (150 k) při 4000 1/min. Nejvyšší točivý moment pak 320 N.m při 2000 1/min. To jsou i přes hmotnost vozu téměř 1700 kg přijatelné hodnoty a umožňují s Epicou jet i celkem svižně. Jak jsme už naznačili, Epica má velmi komfortně naladěný podvozek. Ten s velkou noblesou překonává příčné nerovnosti, ba ani městské retardéry nečiní podvozku větší problém (Epica byla obuta do pneumatik 215/50 R17), pokud se ovšem pokusíte jet rychleji na klikaté okresce, auto se bude značně kolíbat a v důsledku těžkého předku ucítíte značnou nedotáčivost. Podobně i při prudším brzdění se vůz dost pohupuje, proto se auto cítí nejlépe na rovnějších dálnicích.

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 7 - DSC_0006Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 8 - DSC_0026Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 9 - DSC_0009

Pohonná jednotka byla spojena s příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou, jež nahradila dřívější pětistupňovou. Řazení automatu nepatří zrovna k nejrychlejším. Při přeřazování jsou citelné rázy a delší prodleva mezi jednotlivými stupni. Například při předjíždění, kdy prudce sešlápnete plyn a automatika podřadí až o dva stupně, čekáte přibližně dvě vteřiny, než dojde k reakci od plynového pedálu, a to si musíte včas uvědomit, než vyrazíte před vůz před vámi příliš pozdě.

Je samozřejmě otázkou zvyku, než se majitel naučí lehkou korekcí plynu celý vůz ovládat a pochopí styl řazení převodovky. I když se nabízí sekvenční možnost řazení, z důvodu skutečně dlouhých prodlev, je lepší nechat to čistě na automatu. Převodovka má dobré odstupňování, při 130 km/h točí pouze 2100 1/min. Vzhledem k tomu se při plynulé jízdě dá spotřeba paliva stlačit i pod 6,5 l/100 km. Ve městě si Epica řekne o 8 - 8,5 l/100 km, což se vzhledem k hmotnosti auta a automatické převodovce dá předpokládat.

Dostupná i s naftou

Přes fakt, že základní Chevrolet Epica s benzínovým šestiválcem stojí jen 682 900 Kč, u této vznětové alternativy se cena vyšplhala až na 735 900 Kč včetně metalického laku (za 13 000 Kč) a automatické převodovky (příplatek 60 000 Kč). Tato suma už vypadá vysoká, ale v rámci třídy je poŕád při zemi. A věřte, že za ni dostanete dobře zpracovaný luxusně vybavený pohodlný kočár na dlouhé cesty, který se svými rozměry i vnitřním prostorem blíží vozům vyšší střední třídy.

Technické údaje

Motor

Vpředu napříč uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1991 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4000 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 4000 1/min.
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního režimu řazení. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km)
Město: 10,2
Mimo město: 6,0
Kombinace: 7,6
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4805 mm
Šířka: 1810 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1645 - 1700 kg
Užitečná hmotnost: 355 - 410 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l

Výbava a cena

Základní cena vč. DPH: 612 900 Kč (akční cena)
Cena testovaného vozu vč. DPH: 735 900 Kč

Zhodnocení

Plusy: - Kvalitně zpracovaná přístrojová deska
- Prostorný a velice pohodlný interiér
- Dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka
- Cena

Minusy - Příliš měkký podvozek
- Silná nedotáčivost
- Prodlevy řazení šestistupňového automatu

Milan Šmíd

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše