Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje
1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
Přehled kapitol
Konečně turbodiesel
Evropští zákazníci byli vyslyšeni, nyní si při pohledu pod kapotu mohou prohlédnout naftový motor. Vznětový dvoulitrový čtyřválec s označením VCDTi, který používá také SUV Captiva, je dobře známý z vozů Opel. Disponuje šestnáctiventilovou technikou a vstřikováním systémem common-rail. Maximální výkon je dnes víceméně běžných 110 kW (150 k) při 4000 1/min. Nejvyšší točivý moment pak 320 N.m při 2000 1/min. To jsou i přes hmotnost vozu téměř 1700 kg přijatelné hodnoty a umožňují s Epicou jet i celkem svižně. Jak jsme už naznačili, Epica má velmi komfortně naladěný podvozek. Ten s velkou noblesou překonává příčné nerovnosti, ba ani městské retardéry nečiní podvozku větší problém (Epica byla obuta do pneumatik 215/50 R17), pokud se ovšem pokusíte jet rychleji na klikaté okresce, auto se bude značně kolíbat a v důsledku těžkého předku ucítíte značnou nedotáčivost. Podobně i při prudším brzdění se vůz dost pohupuje, proto se auto cítí nejlépe na rovnějších dálnicích.
Pohonná jednotka byla spojena s příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou, jež nahradila dřívější pětistupňovou. Řazení automatu nepatří zrovna k nejrychlejším. Při přeřazování jsou citelné rázy a delší prodleva mezi jednotlivými stupni. Například při předjíždění, kdy prudce sešlápnete plyn a automatika podřadí až o dva stupně, čekáte přibližně dvě vteřiny, než dojde k reakci od plynového pedálu, a to si musíte včas uvědomit, než vyrazíte před vůz před vámi příliš pozdě.
Je samozřejmě otázkou zvyku, než se majitel naučí lehkou korekcí plynu celý vůz ovládat a pochopí styl řazení převodovky. I když se nabízí sekvenční možnost řazení, z důvodu skutečně dlouhých prodlev, je lepší nechat to čistě na automatu. Převodovka má dobré odstupňování, při 130 km/h točí pouze 2100 1/min. Vzhledem k tomu se při plynulé jízdě dá spotřeba paliva stlačit i pod 6,5 l/100 km. Ve městě si Epica řekne o 8 - 8,5 l/100 km, což se vzhledem k hmotnosti auta a automatické převodovce dá předpokládat.
Dostupná i s naftou
Přes fakt, že základní Chevrolet Epica s benzínovým šestiválcem stojí jen 682 900 Kč, u této vznětové alternativy se cena vyšplhala až na 735 900 Kč včetně metalického laku (za 13 000 Kč) a automatické převodovky (příplatek 60 000 Kč). Tato suma už vypadá vysoká, ale v rámci třídy je poŕád při zemi. A věřte, že za ni dostanete dobře zpracovaný luxusně vybavený pohodlný kočár na dlouhé cesty, který se svými rozměry i vnitřním prostorem blíží vozům vyšší střední třídy.
Technické údaje
Motor
Vpředu napříč uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1991 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4000 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 4000 1/min.
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního režimu řazení. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km)
Město: 10,2
Mimo město: 6,0
Kombinace: 7,6
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4805 mm
Šířka: 1810 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1645 - 1700 kg
Užitečná hmotnost: 355 - 410 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Výbava a cena
Základní cena vč. DPH: 612 900 Kč (akční cena)
Cena testovaného vozu vč. DPH: 735 900 Kč
Zhodnocení
Plusy:
- Kvalitně zpracovaná přístrojová deska
- Prostorný a velice pohodlný interiér
- Dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka
- Cena
Minusy
- Příliš měkký podvozek
- Silná nedotáčivost
- Prodlevy řazení šestistupňového automatu
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 42 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry