Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

Francouzský crossover nese ducha Adrého Citroëna. Jeho vizáž jej dělí od davu, materiály a technologická řešení ale nejsou zrovna pokrokové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský crossover nese ducha Adrého Citroëna. Jeho vizáž jej dělí od davu, materiály a technologická řešení ale nejsou zrovna pokrokové.

Málo muziky za hodně peněz

Jsme u závěrečné rekapitulace, která by měla zodpovědět otázku, kterou jsem sám sobě pokládal po celý týden: „Proč bych si měl Citroën C4 Cactus koupit?“ Odpověď se nehledá snadno, zvláště když, jak jsem zmínil v úvodu, nemám k francouzské značce nějak výjimečně pozitivní vztah. Respektuji její existenci, uznávám jejího zakladatele a na filmy o Fantomasovi, kde limuzína DS hraje zásadní roli, se podívám vždy velmi rád. Líbí se mi také odvaha značky, s jakou dotáhla projekt Cactus do produkční reality, stejně jako jsem okouzlen vzhledem, prostorností i ovladatelností. Zásadní chyby v kabině a nedostatečný výkon mne ovšem od jakéhokoliv uvažování o koupi odrazují. Ve druhém případě samozřejmě můžete sáhnout po zmiňované přeplňované verzi, čtvrtý válec ale nepřičaruje a v interiéru se také nezmění ani šroubek.

Znamená to tedy, že byste o francouzské novince neměli ani uvažovat? To rozhodně nechci tvrdit, přeci jen se po letech jedná o model, který v sobě nese inovativního ducha Adrého Citroëna. Ony vzduchové kapsle Airbump jsou zajímavým prvkem, který každého majitele oddělí od davu. Na oltář působivého vzhledu ovšem musíte také položit nemalé oběti, k čemuž zřejmě nejsem svolný. Stačilo by přitom jen velmi málo, a hned by Cactus byl neskutečně přitažlivou volbou. Se zadními výklopnými okny se totiž dá žít, stejně jako se zmatenou klimatizací. Panoramatickou střechu jakožto součást příplatkové výbavy pak můžete naprosto ignorovat a pominout lze i ony plasty horší kvality, neboť pokud pár měsíců počkáte, dočká se jistě i nový crossover výraznější slevové politiky, která dá lacinému materiálu konečně jeho správnou cenu. Zadní lavici bez dělených sedadel ovšem skousnout nemůžu, praktičnost, každodenní a celoroční používání crossoveru totiž redukuje výraznou měrou. A to je podle mne u vozu, který by měl uspokojit mladou rodinu, docela smutné...

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 41 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 42 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 50Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 43 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 47

Cena

Základní cena testovaného vozu (C4 Cactus 1,2 PureTech Live): 329 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition): 414 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition + příplatková výbava): 469 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový tříválec s vyvažovací hřídelí uložený vpředu napříč
Objem: 1 199 ccm
Největší výkon celé soustavy: 60 kW (82 k) při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 2 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 157 mm
Šířka: 1 729 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 070 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 348 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 170 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše