Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C5 2,0i 16V: láska nejen na pohled
15.6.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Druhá generace Citroënu C5 byla obdařena zcela novým kabátem, který zcela jistě upoutá pohledem nejen fandy francouzských vozů. Je tento „Bretagne Elegant“ více než jen láskou na první pohled?
Přehled kapitol
Zhodnocení
Citroen C5 vždy byl, je a bude orientován především na exkluzivní jízdní komfort. Nynější generace navíc těží s povedeného designu lahodící nejednomu oku. I když nelze říci, že právě s tímto motorem bude C5 lámat prodejní čísla, dostane se vám do ruky kvalitně zpracovaný vůz s bohatou základní výbavou a dostatečnými jízdními vlastnostmi uspokojující většinu potenciálních zákazníků.
Plusy
Povedený design
Kvalitně zpracovaný interiér
Velmi dobré odhlučnění
Komfortní podvozek na dlouhé cesty
Automatická parkovací brzda + pomoc rozjedu do kopce
Účinné brzdy
Mínusy
Slabší pohonná jednotka
Špatný výhled vzad
Citlivost na boční vítr
Prostor na zadních sedadlech
Spotřeba paliva
Vyšší cena
Technické údaje
Motor:
Zážehový čtyřválec
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 103 kW (143 k) při 6 000 1/min
Největší točivý moment: 200 Nm při 4000 1/min
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 8,4 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 779 mm
Šířka: 2 096 mm
Výška: 1 458 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 521 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,439 m3
Cena a výbava
Cena ve standardní výbavě: 769 900 Kč
Cena ve standardní výbavě (akce): 709 900 Kč
Cena testovaného modelu: 757 900 Kč
Základní výbava (verze Executive):
Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, Kolenní airbag řidiče, Akustická a vizuální signalizace, Automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy ( automatická deaktivace v případě dopravní nehody ), ESP+ASR+ABS+EBD+EBA+samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, Pomoc při rozjezdu ve svahu ( Hill Start Assist ), Automatická elektrická parkovací brzda, Tempomat + omezovač rychlosti, Zadní parkovací asistent, Odpružení Hydractive III+, Elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, Samočinné sklápění zrcátek při couvání, Elektrická dětská pojistka, Výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem a sdruženými ovladači, Akustické čelní sklo, tónovaná skla, Vrstvená skla bočních oken, Automatická klimatizace dvouzónová s nezávislou regulací pro levou a pravou stranu, Termoreflexivní čelní sklo, Bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací a s dynamickým systémem přídavných světlometů, Samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, Automatické stěrače s dešťovým senzorem, Impulzní spouštění směrových světel, Osvětlení zavazadlového prostoru, Audiosystém s RD4 a přehrávačem CD / MP3, Vyhřívaná a el. Stavitelná přední sedadla ( 3 stupně intenzity vyhřívání ), Sedadlo řidiče s masážní funkcí v bederní oblasti, Náhradní ocelové kolo, Hliníkové disky kol 4 hliníkové disky kol "Baltique" 7.0J x 17, pneumatiky 225/55 R17, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, Chromované boční ochranné lišty, Chromovaná lišta okenního rámu a hrany zavazadlového prostoru.
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 49 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22