Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch

Hot hatchů známe dost, DS3 od Citroenu s motorem HDi 110 si ale zakládá hlavně na stylu. Je stejně zábavný a praktický, jak skvěle vypadá?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch

23.3.2011 | Adam Špaček | Přidat příspěvek

Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hot hatchů známe dost, DS3 od Citroenu s motorem HDi 110 si ale zakládá hlavně na stylu. Je stejně zábavný a praktický, jak skvěle vypadá?

Pro život individualisty

S DS3 jsem jezdil rád. Je to auto, který mi z jinak nudné cesty po městě udělalo příjemnou událost. V interiéru je radost posedět a zatím jsem se nesetkal s člověkem, kterému by se auto nelíbilo. Obzvláště od žen jsem si zvykl slýcht velmi pozitivní hodnocením. Zkrátka DS3 budila pozornost všude, kam jsem zamířil, snad jen ta zebrovaná střecha byla prý až příliš divoká.

Díky rozsáhlým možnostem výbavy se vám pravděpodobně nikdy nestane, že byste v provozu narazili na dva identické kusy a to dělá z DS3 ideální vůz pro individualisty. Kromě své charakternosti však nabídne také zábavné svezení na nějaké té zakroucené okresce a nepostrádá ani slušnou praktičnost.

Jak si stojí proti konkurenci? Oproti přímým rivalům typu Mini dokáže nabídnout nevšední líbivý vzhled a exkluzivní interiér. Zároveň nezaostává ani po dynamické stránce a v jízdních vlastnostech, i když mu do Mini chybí trošku té hravosti. Jakmile se ale podíváme na ceny DS3, začne konkurence blednout. Námi testovaná motorizace začíná na 505 000,- Kč. Vybavíte-li si ji na úroveň našeho vozu, dostanete se na 535 900,- Kč. Mini D za tuto cenu sice koupíte, ale jen v základním provedení. Po srovnatelném dovybavení se tak dostanete podstatně výše. Fiat 500 pak pořídíte pod půl milionu, ale nedisponuje odpovídající motorizací a v jeho neprospěch hrají jak jízdní vlastnosti, tak prostor v interiéru. Z konkurence stylových hatchbacků tak přichází v úvahu Alfa-Romeo MiTo, která je ovšem v podobném vybavení stále o trochu dražší.

Když vezmu v potaz akční slevy Citroenu a charisma vozu, rozhodoval bych se spíše mezi tím, zda si místo nejsilnějšího dieselu nevybrat benzínovou verzi THP 150. Ta je totiž v základu o 25 000 levnější, nabízí vyšší výkon a ještě více zábavy.

Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch - 32 - Test Citroen DS3 HDi 04Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch - 33 - Test Citroen DS3 HDi 24Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch - 34 - Test Citroen DS3 HDi 42

Základní cena testované verze: 505 000 Kč
Cena testovaného vozu: 535 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 82 kW (112 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,5l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 715
Výška: 1 458 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 090 kg
Užitečná hmotnost: 522 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše