Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroen DS3 1,6 HDi: style hatch
23.3.2011 | Adam Špaček | Přidat příspěvek
Hot hatchů známe dost, DS3 od Citroenu s motorem HDi 110 si ale zakládá hlavně na stylu. Je stejně zábavný a praktický, jak skvěle vypadá?
Přehled kapitol
Pro život individualisty
S DS3 jsem jezdil rád. Je to auto, který mi z jinak nudné cesty po městě udělalo příjemnou událost. V interiéru je radost posedět a zatím jsem se nesetkal s člověkem, kterému by se auto nelíbilo. Obzvláště od žen jsem si zvykl slýcht velmi pozitivní hodnocením. Zkrátka DS3 budila pozornost všude, kam jsem zamířil, snad jen ta zebrovaná střecha byla prý až příliš divoká.
Díky rozsáhlým možnostem výbavy se vám pravděpodobně nikdy nestane, že byste v provozu narazili na dva identické kusy a to dělá z DS3 ideální vůz pro individualisty. Kromě své charakternosti však nabídne také zábavné svezení na nějaké té zakroucené okresce a nepostrádá ani slušnou praktičnost.
Jak si stojí proti konkurenci? Oproti přímým rivalům typu Mini dokáže nabídnout nevšední líbivý vzhled a exkluzivní interiér. Zároveň nezaostává ani po dynamické stránce a v jízdních vlastnostech, i když mu do Mini chybí trošku té hravosti. Jakmile se ale podíváme na ceny DS3, začne konkurence blednout. Námi testovaná motorizace začíná na 505 000,- Kč. Vybavíte-li si ji na úroveň našeho vozu, dostanete se na 535 900,- Kč. Mini D za tuto cenu sice koupíte, ale jen v základním provedení. Po srovnatelném dovybavení se tak dostanete podstatně výše. Fiat 500 pak pořídíte pod půl milionu, ale nedisponuje odpovídající motorizací a v jeho neprospěch hrají jak jízdní vlastnosti, tak prostor v interiéru. Z konkurence stylových hatchbacků tak přichází v úvahu Alfa-Romeo MiTo, která je ovšem v podobném vybavení stále o trochu dražší.
Když vezmu v potaz akční slevy Citroenu a charisma vozu, rozhodoval bych se spíše mezi tím, zda si místo nejsilnějšího dieselu nevybrat benzínovou verzi THP 150. Ta je totiž v základu o 25 000 levnější, nabízí vyšší výkon a ještě více zábavy.
Základní cena testované verze: 505 000 Kč
Cena testovaného vozu: 535 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 82 kW (112 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,5l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 715
Výška: 1 458 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 090 kg
Užitečná hmotnost: 522 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch