Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně

Po atraktivním modelu DS3 se Citroën vytasil také s přebroušenou „cé-čtyřkou“. Nabízí toho tolik navíc, aby si obhájil citelně vyšší cenu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně

21.11.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po atraktivním modelu DS3 se Citroën vytasil také s přebroušenou „cé-čtyřkou“. Nabízí toho tolik navíc, aby si obhájil citelně vyšší cenu?

Snad až příliš sebevědomá cena

Citroën DS4 je zajímavý už jen svojí ryze „krosouvří” charakteristickou „zvýšeného kupé“, která ukrývá sympatickou snahu výrobce posunout konvenční C4 někam trochu výš. Na rozdíl od DS3 se však návrháři drželi více při zdi a konzervativnější „čtyřka“ tak má v mnoha ohledech o dost blíže k výchozímu předobrazu.

Menší zklamání připravil místy trochu nedotažený interiér s nejedním levným detailem, který je reálně použitelný spíš jen pro dvě dospělé osoby. K charakteru auta se naopak výtečně hodí klidná síla kultivovaného turbomotoru 1,6 THP, jehož uhlazené, až vzorňácké chování těžko zavdá příčinu k nespokojenosti, ale ani k emocím. O to víc pak zamrzí stále jen průměrné řazení manuálního šestikvaltu.

Výbornou zasluhují jízdní vlastnosti v čele s nadprůměrně citlivým řízením, jakkoliv bych si pro pohodlnější civilní přepravu zvolil kola menšího průměru, než byly testované „osmnáctky“. DS4 nemá v zásadě žádného přímého konkurenta, svým exkluzivním nádechem i některými charakteristikami je však nejbližší Alfě Romeo Giullietta nebo Mini Countryman.

S cenovkou si však u Citroënu na můj vkus až příliš věří, neboť za svých 654 900,- Kč za testovaný kus toho oproti technicky srovnatelným, avšak výrazně levnějším „klasikům“ nižší střední třídy, zase tolik navíc nezískáte.

Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně - 34 - Test Citroen DS4 16 THP 200 05Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně - 35 - Test Citroen DS4 16 THP 200 19Test Citroën DS4 1,6 THP 200: není bohyně jako bohyně - 36 - Test Citroen DS4 16 THP 200 43

Základní cena vozu (DS4 1,6 VTi Design): 459 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (DS4 1,6 THP 200 Sport): 654 900 Kč
Cena testovaného vozu (DS4 1,6 THP 200 Sport + příplatková výbava): 715 500 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 cm3
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 5 500 - 6 800 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 1 700 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 275 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 523 mm
Rozvor náprav: 2 612 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 316 kg
Užitečná hmotnost: 504 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 359 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 021 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše