Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

Kdo touží po SUV za nízkou cenu, jistě narazí na Dacii Duster. V nabídce jsou verze 4x4 i 4x2, kterou vybrat? A neztratí Duster v provedení 4x2 smysl?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

14.3.2011 | Adam Špaček | 38 příspěvků

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

/

Kdo touží po SUV za nízkou cenu, jistě narazí na Dacii Duster. V nabídce jsou verze 4x4 i 4x2, kterou vybrat? A neztratí Duster v provedení 4x2 smysl?

Lákavá nabídka

Dacii se podařilo vzdálit se neosobnímu designu předchozích modelů a vytvořit tak překvapivě atraktivní vůz. Jak se na Dacii sluší a patří, hlavní devizou Dusteru je samozřejmě poměr ceny a užitné hodnoty. Námi testovaná motorizace v druhé nejlepší výbavě „Arctica“ vyjde na 349 900,- Kč. Dovybavíte-li vůz na naši úroveň, dostanete se na 383 900,- Kč. To je na tak schopné SUV opravdu slušná cena. Porovnáme-li s konkurencí základní model za 259 000,- Kč, těžko budeme Dusteru hledat nějakou vážnou konkurenci.

Vše má samozřejmě svá pro a proti. Kvalita interiéru je přímo úměrná ceně, a některé prvky výbavy jsou vzhledem k politice Renaultu nedostupné. Milovníci luxusu se tedy budou muset porozhlédnout u jiných značek. Duster je tak primárně určen zájemcům, kteří využijí jeho praktické proporce, účelný interiér a terénní schopnosti.

Verzi 4x4 bych doporučil jen těm, kdo jí opravdu využijí - u SUV sice přímo láka k pořízení, ale kdo nakonec SUV používá jinak než jako běžný osobní vůz? Provedení 4x2 totiž nabízí nižší spotřebu i provozní náklady a přitom si zachovává značnou část terénních schopností. Čtyřkolka je také pochopitelně dražší, ve stejné motorizaci a výbavě Arctica stojí 399 900,- Kč.

A jaký motor zvolit? Dieselová 1,5dCi nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. Benzínová šestnáctistovka je oproti tomu levnější na pořízení. S výbavou Arctica je ovšem dostupná pouze v provedení 4x4 (349 900,-Kč) a její spotřeba se pohybuje okolo 8 litrů. Pro řidiče, kteří nevyužijí terénní schopnosti tak cenově ztrácí smysl. Za úvahu ovšem stojí benzínová varianta 4x4 s nejvyšší výbavou Exception (372 900,- Kč). Ta je oproti dieselu o 50 000,- Kč levnější a vyplatí se tedy řidičům, kteří ročně najedou menší porci kilometrů po kratších trasách.

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 32 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 03Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 33 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 33Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 34 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 16

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 79 kW (107 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 316 mm
Šířka: 1 822
Výška: 1 625 mm
Rozvor náprav: 2 673 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 458 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 636 l

Diskuze 38 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše