Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není

500X je šik, má příjemnou kabinu a ani jako předokolka není k zahození. Také je ovšem malý, drahý a vrže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není

30.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

500X je šik, má příjemnou kabinu a ani jako předokolka není k zahození. Také je ovšem malý, drahý a vrže.

Zatím až příliš nutí rozhlížet se jinde

Přemýšlel jsem posledních pár dnů, proč bych si měl za svých téměř šest set tisíc korun - ano, vážně je tak drahý - pořídit Fiat 500X, a konkrétně tenhle Fiat 500X. Vizuálně se mi líbí, jak zvenčí, tak zevnitř, palubní deska se vážně povedla. Docela dobře se v něm sedí, vepředu je relativně dost místa, vzadu to je horší, ale „za sebe“ si sednu celkem pohodlně.

Jenže Fiat 500X pro mě, v podstatě jakýkoliv crossover pro mě, by nutně musel mít pohon všech kol. Zprvu jsem měl výhrady k dieselu, protože mám benzínové motory raději, ale diesel není úplně špatný nápad v autě tohoto druhu. Jednak znamená nižší spotřebu a ta se u vyššího auta s větším odporem vzduchu hodí. A jednak má dost výkonu v nižších otáčkách i na to, aby vás táhl do prudšího kopce na jedničku na volnoběh bez redukční převodovky, kterou v takovýchto crossoverech budete nejspíš hledat marně.

Pokud budete přemýšlet nad tím, jestli terénní pětistovku chcete nebo ne, v podstatě půjde o několik věcí. Musí se vám líbit, na to sází především. Nesmí vám vadit, že to je vlastně docela malé auto, zejména od předních opěradel dozadu, a že není zrovna levný. A bude se hodit, pokud budete schopni fungovat s existujícím přístrojovým štítem.

Abych si uměl 500X představit ve své garáži, musela by být silnější, což znamená 140koňový dvoulitrový diesel nebo 1,4 MultiAir o 170 koních a 250 Nm, a musela by mít pohon všech kol, což cenu pošle ještě výše. Také bych musel vzít na projížďku vůz mimo Opening Edition a bez prosklené střechy a vyzkoušet, jestli zmizí ono vrzání z celého interiéru při zkrutu karoserie. A také bych si pohlídal, co ukazují hodiny na displeji.

Za současného stavu se neotáčím k 500X zády, zatím ale svými neduhy nutí podívat se také do nabídky jiných automobilek. A to je při přitažlivém vzhledu 500X docela škoda...

Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není - 36 - test fiat 500x multijet fwd 01Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není - 37 - test fiat 500x multijet fwd 42Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není - 38 - test fiat 500x multijet fwd 74

Proč ho chtít: Vzhled je velkým bonusem, a to zvenčí i zevnitř, sedí se tu příjemně a ani v maximálně "asfaltové" verzi se neztratí mimo silnice.

Proč ho nechtít: Absence čtyřkolky limituje schopnosti, motor vážně nemá síly nazbyt a 588 tisíc bez navigace a 4x4 je docela hodně.

Cena

Základní cena auta: 347 900 Kč
Základní cena testované verze: 491 900 Kč
Cena testovaného auta: 588 000 Kč

Technická data

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,5:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,7 l
Mimo město: 3,8 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 248 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1 600 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Světlá výška prázdného/plně obsazeného vozu: 162/135 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 320 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 200 kg
Nebrzděného: 600 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 245 l s rezervním kolem, 350 l bez něj
Maximální objem zavazadlového prostoru: 910 l s rezervním kolem, 1000 l bez něj

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.