Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford C-Max 1,6 EcoBoost 134 kW: benzín vpřed!
29.6.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Přeplňované benzínové malorážky rostou jako houby po dešti. Jak si poradí Fordova jedna šestka s novou generací jeho velkoprostoráku?
Přehled kapitol
Nejlepší motorizace nezklamala
Ford C-Max i v krátké verzi potvrdil svoji pověst špičkového zástupce třídy kompaktních MPV. Nejen to, s víc jak stoosmdesátikoňovým motorem 1,6 EcoBoost je také vůbec nejrychlejším, takže s nenápadným stěhováčkem zasprintujete na stovku za 8,5 vteřiny. Krátký C-Max konkurenci nepřevyšuje nabízeným vnitřním prostorem, zato ideálně velikostně zapadá do firemní mozaiky mezi Focus kombi a sedmimístnou verzi Grand. Oproti Focusu přitom takřka vůbec nestrádá na precizních jízdních vlastnostech.
Středobodem dnešního testu byl motor a po tisícovce absolvovaných kilometrů ho mohu vřele doporučit k upřednostnění před dieselem. Je nesrovnatelně kultivovanější, uživatelsky vstřícnější a i ve své slabší verzi se 110 kW stále o 25 kW silnější než 1,6 TDCi (85 kW). Ani testované nadupané provedení přitom neodrazuje spotřebou, která se za většiny okolností drží ve velmi rozumných mezích. EcoBoost se 110 kW je současně o 5 000,- Kč levnější než dražší šestnáctistovkový turbodiesel, v případě silnější varianty turbobenzínu se cenová výhodnost přelévá ve prospěch nafty. To jsme však stále v rovině jedna šestek, vtip je v tom, že zkoušený motor strčí do kapsy i všechny dražší naftové dvoulitry...
Základní cena vozu (C-Max 1,6 Ti-VCT 77 kW Trend): 389 900 Kč (akční cena)
Základní testovaného provedení (C-Max 1,6 EcoBoost 134 kW Titanium): 563 900 Kč (akční cena)
Cena testovaného provedení (C-Max 1,6 EcoBoost 134 kW Titanium + příplatková výbava): 658 700 Kč (akční cena)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 134kW (182 k) při 5 700 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 380 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 626 mm
Rozvor náprav: 2 648 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 385 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 471 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 723 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 50 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch