Test Ford C-Max 1,6 EcoBoost 134 kW: benzín vpřed!

 | 24 příspěvků | 29.6.2011 Michal Borský
Reagovat

goes

opravdu je treba do uplne.. | 29.6.2011 08:24reagovat
avatar

opravdu je treba do uplne kazdeho clanku a testu psat dokola a dokola narazky na EU, na to, jak kazdy chce atmosfericky benzin a jak turbo nema zadnou vyhodu apod? Ja ve svem okoli znam spousty lidi, kteri presli od atmosferickych benzinu k turbo benzinu, protoze treba u jejich vybraneho vozu jina volba nebyla. Naprosto vsichni jsou tim nadseni, s autem se jim lepe jezdi, jizda je pruznejsi, komfortnejsi a uspornejsi. Bez vyjimky.

K testu - fajny, auto dobre a motor do nej zajimavy, byt nalozene a jedouci na dovolenu je to v idealni kombinaci spise s dizlem. Nez nejakou dychvicnou atmosferu minulych let je lepsi turbo benzin, ale preci jenom komfrotnejsi jizda by byla s dizlem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FoF

Reakce na: opravdu je treba do uplne.. | 29.6.2011 09:03reagovat
avatar

Opravdu je třeba exhibovat úplně pod každým článkem s těmito kecy? Já pro změnu bez vyjímky opravdu neznám nikoho, kdo by malý turbomotor chtěl. Tahle vlna přišla jen kvůli CO2 a JE třeba to opakovat.

Test je pěkný, C-MAX mě nebere, ale na test tohohle motoru jsem čekal. Je to asi jediná zajímavější možnost pro Focus. Ale pro mě to zatím není řešení, tenhle charakter by se mi nelíbil. Počkám na ST s dvoulitrem.

goes

FoF: hodne bych se divil,.. | 29.6.2011 09:06reagovat
avatar

FoF: hodne bych se divil, kdyby se tu automaticky nevyrojily naprosto odlisne nazory, jak okate.

Vlna turbomotoru prisla jako prirozeny vyvoj, kdy MOZNA bylo neco puvodnim impulzem a to snad vadi? Proste tu jsou. Kdyz si srovnam jak nevhodne, udychane, uzrane, nejedouci byly byvale 1,6 nebo 1,8 nebo 2,0 v podobnych autech, tak ty turbo motory jsou naprosta spasa. V techto objemech jsou naprosto dokonale a prinasi jen pozitiva. U velkych objemu jiz takovy zastance nejsem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FoF

Reakce na: FoF: hodne bych se divil,.. | 29.6.2011 09:18reagovat
avatar

Vadí, protože neexistuje žádná alternativa. V těchhle výkonových sférách můžeš mít jakýkoli motor, když to bude turbo. To by volný trh nikdy nedovolil. Že se to trefilo do vkusu tobě ještě neznamená, že to je dobře. Pochop, že jsou tu lidi taky s jiným vkusem.

Jestli je zájem o malá turba přirozený, objevily by se na trhu tak jako tak, ale nikdy by zcela nevytlačily alternativy. To se přitom stalo a to mi vadí. A vadilo by mi to, i kdybych to vnímal stejně jako ty, protože podobný diktát nemám rád. Proto opakuji: je třeba to odsuzovat, podmínky na trhu mají být nastavené tak, aby pokryl rozličný chutě zákazníků. Že se to dneska kvůli EU neděje je špatně, ať si myslíš co chceš.

Já mám třeba o charakteru motoru jinou představu, až si myslíš o "dokonalosti" malých turb co chceš.

marci

goes: "hodne bych se di.. | 29.6.2011 09:25reagovat
avatar

goes:

"hodne bych se divil, kdyby se tu automaticky nevyrojily naprosto odlisne nazory, jak okate."

:D

Tos me zase pobavil. Jestli to nebude tim, ze lidi maji ruzny nazory a zrovna ten tvuj ve stylu "pojdme si vsichni koupit to skvely turbo" je dost okrajovy.

Pro me jsi ovce ze stada. Kdybys nebyl, tezko by ses nebranil tomu, ze ti nekdo neco cpe. Z podstaty, at uz se ti to zrovna v tom danym pripade libi nebo ne.

At jsem k veci. Test je pekne napsany, ale o tom, ze bych meli chtit 1,6 se 180 PS me i pres svoje pozitivni ladeni nepresvedcil.

goes

Fof: a kdyz byly jen benzi.. | 29.6.2011 09:38reagovat
avatar

Fof: a kdyz byly jen benzinove atmosfery, tak to bylo v poradku? To byly alternativy? To byl vyber? Taky nebyl, nacpali ti atmosferu a nebyl zadny vyber. Tudiz co mame ted - to same. Mame stejne a nizsi objemy, lepsi vykony, lepsi beznou jizdu bez nutnosti staleho kvedlani, nizsi spotreby v 90% pasmu a typu jizdy, nizsi emise. A ano v extremnim zatizeni ten turbo motor bude vice zrat. Kolik lidi jezdi treba nad 80% vykonovych moznosti u takoveh C-maxe? Promile?

Hrajes si tu na diktat, ale mas ho vsude, mel jsi ho pred nastupem turbo motoru a mas ho i ted. Akorat ten predchozi diktat ti vice vyhovoval a zrejme si mel za to, ze si o nej rekl trh a nebyl dan nicim jinym. Ovsem i v dobe pred timto trendem zde byly restrikce, ktere ti urcovaly co si koupsi a co uz ne.

To, co si ve finale myslime je irelvantni, trh to kupuje a tudiz je to dobre. A to jsou fakta.

marci: ano jsem ovce ze stada, kterym nedela problem si koupit turbo motor. A ty jsi co? Ty nejsi zdejsi ovce, co tlaci nazory, ktere mu tady predlozi? Jsi stejna ovce, akorat si myslis, ze kdyz nerazis jeden nazorovy proud, tak jsi "lepsi" a "prokoukl jsi je" tudiz jsi na tom uplne stejne jako ja. Jen nemam tu potrebu si hrat na neovci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FoF

Reakce na: Fof: a kdyz byly jen benzi.. | 29.6.2011 09:45reagovat
avatar

Obracíš to. Já si nepřeju jen atmosféry, ať je nabídka tak široká jak pestrý jsou očekávání zákazniků. Vadí mi, že jsou jen turba, chtěl bych, aby byly TAKY atmosféry. To ty nám tu cpeš svoji vůli, ja ti nic necpu.

Určitě není pravda, že by tu nebyl žádný nový diktát. Regulace kolem CO2 trh hodně změnily, nic takovýho se před 10, 15, 20, ... lety nedělo. S trhem současný stav nemá nic společnýho. Že se to kupuje nic neznamená. Prestige se taky kupoval když to byl jediný sportovní boty...

goes

Ja ti nic necpu, ja nerika.. | 29.6.2011 09:52reagovat
avatar

Ja ti nic necpu, ja nerikam nikde, aby atmosfery nebyly, ja jen rikam to, ze ty turba jsou v podobnych rodinnych autech neprosta parada. Kdyz si vezmu takove 1,2 ci 1,4 TSI takove 1,6 VTI apod. ktere nahradily silene hruzy atmosferickych motoru v objemech do 2 litru, ktere jely v pasmu 5-6tis. otacek, coz proste muze bavit par lidi, ale do rodinneho auta to byla tragedie apod. tak jsem za to rad. Zakaznikem takovych motoru ale stejne nejsem a ti, co si to poridili a presli treba z nejakeho 1,8 120 koni do nejaekho 1,6 turbo, tak jsou z toho nadseni, auto jim jede v jejich rytmu lepe, zere mene apod. proste vyhovuje jim to. To, ze to par zdejsich "fandu" nevyhovuje je mozne, ono nic nevyhovuje nikomu.

Diktat ohledne CO2 je zde nekdy od konce osmdesatych let. Ze o tom nevis je mozne.

Co se tyka kupovani - je mnoho aut, ktere maji v nabidce jak turba tak atmosfery. Prodeje pak ukazuji zajimave zjisteni a ve prospech atmosfer to moc neni.

marci

goes: Zdejsi nazory jsou n.. | 29.6.2011 09:53reagovat
avatar

goes: Zdejsi nazory jsou nazory premyslivych lidi, proto jsou mi blizke. Ty o vecech kolem sebe zjevne nepremyslis, tak ti blizke nejsou. Ovci pristup tady zastani nenajde, proto to tu ctu. A to neni zadna hra, ale muj opravdovy zivotni postoj.

marci

A ohledne CO2 jsi uplne mi.. | 29.6.2011 09:55reagovat
avatar

A ohledne CO2 jsi uplne mimo. Ze se o tom mluvi desitky let je sice mozny, ale nikdy dosud nebyla pevna stanovena nejaka mez, za kterou by emise CO2 u aut byly zpoplatneny. To je novinka ted a smerem k tomu se trh deformuje. Kdyz nechapes ani tohle, je tezky to resit.

Nepřihlášený Andrej

Pekne napsany test, tiez s.. | 29.6.2011 10:00reagovat
avatar

Pekne napsany test, tiez sa mi paci. Grand je taky neforemny, tato kratka verzia je o vela krajsia. Zaujimava alternativa pre kombi.

goes

marci: od konce osmdesatyc.. | 29.6.2011 10:04reagovat
avatar

marci: od konce osmdesatych let se zacaly zavadet emisni normy, ktere byly zavazne pro automobilky, nemohl byt prekracovany (takvoe auto nemohlo byt prodavano na trzich v danych zemich) a regulovaly mimo CO2 i dalsi emise, coz se deje doted. Ke konci 90. let se pak pridaly regule ohledne celkovych emisi CO2 nad celou produktovou radou. Tudiz tyto restrikce zde jsou dobrych 30 let, jen se upresnily.

Jinak ty nad tim nepremyslis, ty to prectes a vezmes za sve. Kdybys nad tim premyslel, nemel bys tak jednostranny nazor. Je zajimave, ze kdyz clovek vidi na obou mincich dobre a spatne veci je to ovce, kdyz vidi pozitiva jen na strane neturbo motoru je spravny, premyslivy clovek: Mas to ocividne pomotane. Ja na rozdil od tebe si umim vytahnout to dobre z vice variant a to prosazovat a neupinam se na to jedine. Tudiz ovecko zkus to jinak.

marci

goes: Jaks na tohle proboh.. | 29.6.2011 10:22reagovat
avatar

goes: Jaks na tohle proboha prisel? Emise CO2 nebyly doted u aut na urovni euronorem regulovany vubec, neni zadna emisni norma, ktera by s nima kalkulovala. Prvni skutecny omezeni prijde od ledna 2012, vi se o nem uz peknych par let a tomu se prizpusobuje nabidka motoru. Aby mely co nejniszi spotrebu pri testech spotreby. To je cela story, vsechno ostatni je jen tvuj napad. Existovaly jen lokalni regulace, ale ty nikdy nemohl zahybat s technikou velkych automobilek (taky nezahybaly). To se deje jen ted a to prave kvuli tomu co prijde.

Ja mam jasny nazor po zrale uvaze. To co se tu (a nejen tu) pise je naprosto logicky a spravny. Kdybys taky chtel skutecnou pestrost, budes taky proti. Protoze soucasny stav k pestrosti nabidky nevede a vysledek vidis sam.

goes

marci: kde jsem proti nece.. | 29.6.2011 10:27reagovat
avatar

marci: kde jsem proti necemu? ukaz mi misto, kde jsem proti tomu, aby se atmosfery nedelaly po boku turbomotoru? ja jen rikam, ze prinos turbomotoru vuci vybranym atmosferam je ohromny, nikde ale nerikam, ze vedle sebe obe moznosti byti nemohou. Takze tu nelzi a nevymyslej si a nemichej nekolik veci dohromady. Ale to ty rad delas, vidis jen to, co videt chces, resp. co ti reknou, ze mas videt.

Takze znovu at si je tu i padesat technologii pohonu, plneni motoru, elektromotoy, vodikova, wankely, dizly, benziny mi to nevadi a vadit nikdy nebude. K tomu dodavam, ze soucasna vlna malych turbomotoru je u spousty aut naprosto skvele vuci atmosferam, ktere predtim byly k dispozici.

Jel jsi nekdy s C-maxem plnym lidi s 1,6tkou motorem? Hruza, spotreba 10-11 litru i pri 130 kmh, dynamika zadna. Zkus to s 1,6turbo. Spotreba 8-9 litru, tempo pohodove, dynamika vyborna. A o tom mluvim. Zkus si projet Astru 1,4 a 1,4T, zkus is to u Brava apod. samo, na okruhu to bude treba jinak, ale budes-li jedzit s tim autem zpusobem, pro ktery to auto je delano, tak budes jen rad.

Jinak s tim CO2 se omlouvam a uznavam chybu.

Nepřihlášený Honza

Jsem zvědav, co se bude ps.. | 29.6.2011 11:17reagovat
avatar

Jsem zvědav, co se bude psát, až se víc lidí s turbobenzínem dostane ke 120-150ti tisícům km. Pro turbodiesely ja to smrtelná hranice, tak jsem zvědav, zda turbobenzíny na tom budou líp. Atmosférické benzíny zpravidla vydrží kolem 250ti tisíc bez zásadních oprav a kdo chce auto jako soukromník provozovat déle asi s atmosférickým benzínem sází na jistotu. Až si budu pořizovat auto na důchod, rád bych měl možnost si koupit atmosférický benzín a trochu větším výkonem, než základní jednašestka.

A k tomu, že atmosférické motory jsou líné mrchy bych dodal - ano, díky Euro 4 a 5 to dnes líné mrchy jsou.

goes

Po ujeti 120-150tis. km se.. | 29.6.2011 11:24reagovat
avatar

Po ujeti 120-150tis. km se nestane nic, tak jako se to nestalo desitky let, co se turbo benziny prodavaji. Rozdil mezi soucasnosti a minulosti je pouze v tom, ze nyni je tech turbo motoru daleko vice, nez jich byvalo. Tudiz neni treba strasit lidi, tyto motory bez zasadnich oprav vydrzi 300-400-500tkm stejne jako motory atmosfericke.

honza42

Většina uživatelů aut vůbe.. | 29.6.2011 13:09reagovat
avatar

Většina uživatelů aut vůbec netuší co tam má za motor a jsou rádi když se u pumpy trefí tou správnou pistolí. Taky při rychlostech používaných při běžném provozu jede 1,0 40kW a před ním 2,5 150kW. Takže co to prosím je ten líný vůz? Dnešnímu provozu bych stačil se starým Warťasem 37kW.

Uživatelé řeší náklady za celou životnost (nákup, opravy, palivo). To rozhoduje. Tam se teprve uvidí, jestli to dobře nebo špatně. A naprosto chápu uživatele, co jsou spokojeni se starou línou 1,6 kde akorát jednou za rok (možná) vymění olej.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Smrťák

Nejde o to,že by nestačil.. | 29.6.2011 13:39reagovat
avatar

Nejde o to,že by nestačil motor 1,0 s 40kw.Ale o bezpečné předjíždění a komfort provozu. Turbomotor má alternativu. Vysocekompresní motor Mazda Skyaktiv 14:1

Nepřihlášený drugster

Design toho auta je i v re.. | 1.7.2011 06:54reagovat
avatar

Design toho auta je i v realu dle meho subjektivniho nazoru priserny. At uz je to jakkoliv dobre auto, design je pro me naprosto neprijatelny

Nepřihlášený fanda aut

Budu reagovat jen na první.. | 20.7.2011 13:04reagovat
avatar

Budu reagovat jen na první příspěvek goese: má pravdu, odpůrci turba se zpravidla rekrutují z lidí,kteří nikdy žádné turbo neměli.Řeči o složitosti,riziku poruchy atd...úsměvné.Auto je dnes tak složité,že polemika o jednom dílu navíc je irelev. BTW:kdo dodrží několik notoricky známých zásad jak s autem zacházet vč. údržby, turbo vydrží po dobu život.auta.Jaké to jsou zásad?Každý si může na netu dohledat.

Nepočítám náhodné poruchy jako u všeho a všech.Ale typický problém neexistuje.Poznatek za 12 let s auty s turbomotory(nafta/benzín), z toho 4 soukromé.

K věci: tenhle C-max vč. motoru naprosto skvělá kombinace a možná aktuálně nejlepší SUV na trhu EU.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Trcka@email.cz

Ahojky lidicky prozradite.. | 14.8.2011 14:38reagovat
avatar

Ahojky lidicky prozradite mi nekdo svuj nazor na C max tak rv 2008 az 2010 s motorama 1,6 a 2,0 tdci chtel bych si to koupit starsi a nevim o problemech diky

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Většina uživatelů aut vůbe.. | 24.8.2011 19:44reagovat
avatar

Asi jsi ještě nikdy nepotřeboval předjet náklaďák s přívěsem vlekoucí se do kopce padesátkou ...

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Budu reagovat jen na první.. | 24.8.2011 20:24reagovat
avatar

ještě bych se rád zeptal na těch 12 let s turbomotory - turbobenzín před 12ti lety ... napadá mne snad jen Porsche a Audi 2.0T ... to je opravdu dobře použitelné pro běžného motoristu.

Navíc podle toho, co píšete, jste je měl v průměru tak 3 roky, to opravdu problémy nepřijdou ...

Trochu se mi nechce věřit, že by motor 1,2 TSI s výkonem osmnáctistovky vydržel stejně, jako ta osmnáctistovka (měl jsem ji 10 let a 200 tisíc kilometrů a prodával jsem ji pojízdnou v dobrém stavu)

A zkušenosti s turbodiesely - - na jiném webu je stále, už asi 2 roky, článek "diesel z druhé ruky ...". Moc zajímavé čtení ... mohl bych se pod něj podepsat a to jsem měl Volvo turbodiesel z první ruky a ani předpisová údržba mu nezaručila víc, než 130 tisíc km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: ještě bych se rád zeptal n.. | 17.1.2012 22:44reagovat
avatar

S posledním názorem souhlasím a navíc si myslím ,že i spotřeba u turbo-benzin ,vyběhne nahoru.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše