Test Ford Focus kombi 2012 1,6 TDCI: karikatura sebe sama

 | 117 příspěvků | 25.5.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Deafman

První test od uvedení Focu.. | 25.5.2012 19:29reagovat
avatar

První test od uvedení Focusu, který odhaluje pravdu v celé nahotě. Tohle auto se fakt nepovedlo. Měl jsem kdysi Mondeo MkII, pak Focus MkII a když jsem si s ním loni sjel, takdy s 1.6 TDCI akorát s větším výkonem, řekl jsem děkuji a nashlednaou. Přesně jak je tu napsáno, lacině vypadající, nijaké a to všechno za pořád vyskou cenu. Podle mě pro Ford těžký průser.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rené z.

Reakce na: První test od uvedení Focu.. | 25.5.2012 19:34reagovat
avatar

hm, už se o nějakou chvíli špitá i na fórech. nečekal bych, že to takhle vylíčí zrovna pjanda, který byl vždycky hodně focus-pozitivní. ale i to ho ctí, říkati i o tomhle autě jak je super by bylo ch*an=i proti větru.

Nepřihlášený FoFo

Podepisuji celý, bohužel... | 25.5.2012 19:37reagovat
avatar

Podepisuji celý, bohužel. Trochu záleží na verzi, některý se chovají líp, ale je to prostě krok zpátky. Kdyby překarosovali FF2, udělali by líp. Tohle snad vzniklo v Americe. úplně mimo předchozí vývoj, jinak si to neumim vysvětlit.

Nepřihlášený xpert

hodne ostry, tomu rikam re.. | 25.5.2012 19:40reagovat
avatar

hodne ostry, tomu rikam recenze bez servitek. nejel jsem s tim, tak nevim, ale ten interier je ostresny uz z fotek. jinak na ulicich to skoro neni videt, to asi taky o necem svedci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman Plch

Za tuto recenzi úplně šťas.. | 25.5.2012 19:47reagovat
avatar

Za tuto recenzi úplně šťastný nejsem, ale nemůžu autorovi moc vyčíst. Bohužel jsem jedním z těch, kteří si nový Focus koupili bez vyzkoušení verze co chtějí (něco jsem zkusil, ale myslel jsem, že ta moje bude lepší) a už asi třičtvrtě roku lituji a ještě dva a čtvrt roku litovat budu :-( Jak je napsáno na konci, zvykl jsem si, ale první dojem byl hrozný a a radost z toho že mám zrovna toto auto je kompletně pryč dodnes. Nikdy by mě nenapadlo, že nová generace může být horší než stará, ale je. Pro mě hlavně proto, že Focus úplně ztratil duši, charakter, nutí mě dát tempomat a nestarat se. A to nechci.

Štvě mě, že recenze jako tato pošle cenu ojetin dolů, na druhou stranu nikomu dalšímu jsem Focus nedoporučil a pokud tohle zachrání někomu investované peníze tak jedině dobře. Focus už vážně nikdy :-(

Nepřihlášený Matěj

Právě jsem to dočetl a těžk.. | 25.5.2012 19:50reagovat
avatar

Právě jsem to dočetl a těžko sbírám dech. Tohle jsem nečekal. Proč musí všechny dobrý auta jít do pekel? Vysvětlí mi někdo, proč se dodneška nevyrábí Focus I? Po FL byl pěkný a jezdilo se s ním skvěle, hned bych jednoho koupil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kobs

Chtel jsem PJ napsat, ze s.. | 25.5.2012 19:53reagovat
avatar

Chtel jsem PJ napsat, ze si obcas musi taky sjet s necim normalnim, aby pochopil, ze takhle dneska v tehle tride funguje vsechno :-) Ale jak vidim, tak testovat nedavno ty Korejce a dopadli o hodne lip, takze vsechno asi ne :-) Ale co uz, podle me byl Focus oddelany uz jako dvojka, jen PJ na to prisel s mensi zpozdenim :-)

Nepřihlášený Robbie

Reakce na: hodne ostry, tomu rikam re.. | 25.5.2012 19:56reagovat
avatar

Koukám na SDA a v dubnu 200 aut. To fakt moc není. Když se odečtou fleety a reexporty...Ceed 320, i30 480, Golf 360... Tohle je blizko Meganu nebo C4. A podle toho co ctu, na vic to asi nemá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Reeza

Reakce na: Koukám na SDA a v dubnu 20.. | 25.5.2012 19:59reagovat
avatar

A po dnešku to padne tak na 100 :)) Když už to nechce ani PJanda :) Ford byl podle mě vždycky šmejd, akorát holt jednou někdo udělal dobrý auto a žilo se z toho pár let. Dobré roky skončily, nazdar.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený EČech

Reakce na: První test od uvedení Focu.. | 25.5.2012 20:03reagovat
avatar

+1. Mám FFII, dvoulitrový TDCI a to je takový mazlík... V tomhle jsem si přišel jak zavřený v mrazáku. Nechápu co tím sledují, general failure docela sedí.

Nepřihlášený EČech

Reakce na: A po dnešku to padne tak n.. | 25.5.2012 20:05reagovat
avatar

Ale to je blbost, těch dobrých aut bylo víc, mnohem víc. Doufám, že tohle je spíš vyjímka, ze který se poučí.

Nepřihlášený Buzz

Test s velkým T. Žádný kec.. | 25.5.2012 20:15reagovat
avatar

Test s velkým T. Žádný kecy, holá pravda. Přesně tohle auto mám jako služební a horší Ford jsem ještě neměl. Zadarmo dobrý, koupit bych si mohl leda po deseti pivech.

Nepřihlášený Embed

Myslím, že je to docela uh.. | 25.5.2012 20:19reagovat
avatar

Myslím, že je to docela uhozené na hlavičku. Typické auto z řady lowcost/euro5, zákazník na posledním místě.

Nepřihlášený PP

Smutné čtení, ale skvělá r.. | 25.5.2012 20:31reagovat
avatar

Smutné čtení, ale skvělá recenze. Žádná laciná kritika, všechno postavené na obrazně popsaných zjištěních. Takhle si představuji vodítko ke koupi či nekoupi.

Nepřihlášený PP

Reakce na: Právě jsem to dočetl a těžk.. | 25.5.2012 20:37reagovat
avatar

Asi nebudeš sám, takovéhle recenze se v ČR vůbec nepíšou. Trochu zjevení, ale dobrý příklad pro ostatní. Jsou auta dobrá a špatná, ale v testech novin jsou všechna dobrá, to je k ničemu...

Nepřihlášený Leni76

Vida, už jsem se lekla, že.. | 25.5.2012 20:50reagovat
avatar

Vida, už jsem se lekla, že Pavel Janda bude psát jen samé chvalozpěvy :o) Tohle je o poznání ostřejší jazýček :o) Zrovna u Focusu bych to nečekala, al o to horší musí být.

Nepřihlášený řidič BOB

Pavla, Pavle - Tobě už asi.. | 25.5.2012 21:08reagovat
avatar

Pavla, Pavle - Tobě už asi nikdy žádnýho Forda nepučej :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Broža

No, v lecčems má Pavel pra.. | 25.5.2012 21:30reagovat
avatar

No, v lecčems má Pavel pravdu, zejména pokud jde o vnitřní prostor na zadních sedadlech nebo na místě pro spolujezdce, kde jsou kolena nacpaná v palubní desce a nelze s nimi hnout. V tomto ohledu byl starý Focus lepší a při menším rozvoru i délce byl celkově prostornější. Naštěstí nemám metr devadesát jako Pavel, takže to až tak neřeším. U nového Focusu ale hodně záleží na verzi, kterou koupíte. V Titaniu a benzinu 1.6 Ecoboost je to skoro jiné auto. Interiér nevypadá tak lacině, auto má lepší sedačky s lepším potahem a výraznějším bočním vedením, motor má lepší reakce, řízení o něco lepší odezvu, auto je řiditelnější a nepadá tolik na hubu v zatáčkách. Bohužel, na pocit z jízdy u druhé generace i přes skvělý motor prostě nemá. Čili pokud Focus, tak Ecoboost a Titanium, které z General Failure dělají běžný průměr ve třídě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pathy

čert nech vezme europsku u.. | 25.5.2012 21:34reagovat
avatar

čert nech vezme europsku uniu

ja chcem nové auto s hydraulickým posilovačom, mechanickým plynom, ktorý ovláda priamo škrtiacu klapku, veľko objemnú atmosféru a v pohode budem čapovať 9 litrov benzínu na 100 km.

Kedže už také nie je, ostávam pri svojej starej mazde 6 a trochu sa teším na sériovú verziu takeri s obavou, či to bude naozaj dosť dobré.

Nepřihlášený Honza42

Tak asi už definitivně při.. | 25.5.2012 21:39reagovat
avatar

Tak asi už definitivně přichází "Doba korejská." Životem unudění evropané surfující na vlně sociálních a jiných jistot, řízeni těmi nejblbějšími z nich z Bruselu, kreativitou prostě oplývat nemohou a o snaze či ambici se nedá mluvit už vůbec. Ale budget byl vyčerpán, rozkazy splněny a případné dotace či pobídky rozděleny. Nikdo nepochybil. V případě neúspěchu bude obviněn trh a navrženo jeho vylepšení úřední cestou. Na mrtvolnost plynu bude vydána příslušná směrnice.

Nepřihlášený Jan Gutbayer

Jsem opravdu zděšen. Mám t.. | 25.5.2012 23:07reagovat
avatar

Jsem opravdu zděšen. Mám to podobně jako autor. Focus I jsem sice nevlastnil, ale ujel jsem v něm stovky až tisíce km (včetně ST a RS) a miloval jsem ho. Dvojka tomu dodala kultivovanost a tichost, s tou jsem ujel kolem 4000 km. A na podzim jsem řešil, co koupit a Focus byl tím pádem rozhodně v hledáčku. Ale zavrhl jsem ho razantně už při prohlídce na IAA ve Frankfurtu, kam jsem si v podstatě krom práce "jel vybrat auto". Ten interiér je skutečná tragédie, a to jsem si mnoha věcí ani nevšiml. Prostě jsem v tom 10 minut seděl a pak jsem z toho musel pryč, nechtěl jsem tam strávit ani sekundu navíc. Chodu dveří jsem si také všiml a páté dveře, na nichž neskutečně nepříjemným způsobem vrzal plast, ve kterém je osvětlení SPZ, to dorazily. Prostě Focus byl ze hry, takže jsem si ho ani v ČR neprojel a nezjistil jsem ty věci o ovladatelnosti. Tehdy ještě nebyla nová dvojka i30 a Ceed, která mě doslova šokovala v Ženevě, takže jsem koupil Astru ST 1,4 T a jsem megaspokojen. V mnoha ohledech je stejná nebo lepší než V60, do které bych šel, kdyby nestála 2x tolik. Ovladatelnost všech prvků od dávkovatelnosti brzd a plynu po posilovač, informací od kol, veškerých ovládacích prvků v interiéru, všechno je prostě DOKONALÝ, nejlepší z desítek aut, která mi prošla rukama. A platí to jak pro můj automat, tak pro manuál, který jsem si se stejným motorem půjčil na dovolený. Mám najeto 16 tisíc a je to prostě bomba. Nemusím značku Opel, je mi fuk. Ale Astra je nekonečně povedený a promyšlený auto. Miluju ty fantasticky vykoumaný a prostorný odkládací prostory, ve dveřích, na středový konzoli, pod loketní opěrkou, ty 3 držáky na pití, šuplík pod sedadlem spolujezdce, který je celkem obrovský... a to nemluvím o kufru, kde je ve "stěnách" několik praktických "poliček" a schránek - jak kapsář od Boženy Němcový z Babičky. Fakt bomba. Dneska bych asi hodně zvažoval i30/Ceed, ale jsem rád, že jsem vzal Astru, protože je přesně tím (i lepší), čím Focus býval. O Golfu ani nemluvě, bohužel jsem s VI kombi jel a tako..

Nepřihlášený Stf

Proč autor na dálku porovn.. | 25.5.2012 23:36reagovat
avatar

Proč autor na dálku porovnává Focus v základní výbavě Trend s nedávno testovanou i30, která naopak byla v plné palbě Trikolor Premium? To samé platí o jízdních vlastnostech- Focus na plecháčích vs i30 nebo v testu zmíněná Ceed na litých kolech...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vojtadub

Reakce na: Proč autor na dálku porovn.. | 25.5.2012 23:49reagovat
avatar

Jenze ona ta i30 i v socialni vybave je stale mnohem lepsi. Mel jsem tu "cest" ridit i30 jak v plne palbe, tak i v socka vybave a podvozkove je to auto stale stejny. Plechace neplechace. A pokud jsou tady potahy jako skrabka na brambory, tak vez, ze v ty korejsky rejzi si budes pripadat jako v satenu.

Honza42: A ja jsem rad, ze korejci zacali delat Auta a vsem pomalu vypaluji rybnik :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Webpaja

Nevidím to s Focusem tak t.. | 26.5.2012 05:25reagovat
avatar

Nevidím to s Focusem tak tragicky, jak zhrzený milenec Janda.

Kup si jakoukoliv základní verzi a nestačíš se divit, kam všude se dá nacpat plast. Takže interiér má za mě jediný mínus a to za prostornost. Už ve FF I. seděl řidič na danou dobu jako na bidýlku.

Autor má opět krátkou paměť.

Jízdní vlastnosti? Na vyzkoušení 1,6Ecoboost jsem přijel v A4. FF III. byl kombík a světe div se, jel a seděl, filtroval nerovnosti a odezvu na pohyb volantu měl lepší.

Takže pana Jando, pokud od žebráka s nejlevnější naftou čekáte extra naladění, zklamal jste se maximálně sám v sobě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fořt

Focus dostal hodnocení, ja.. | 26.5.2012 08:12reagovat
avatar

Focus dostal hodnocení, jaké si zasloužil. Nedělám z toho žádnou vědu, ne každá generace nějakého auta se povede. Jen mě překvapuje, že po roce od začátku prodejů je to první test, který to říká. Celou tu dobu dokázal Focus žít z renomé, které už neodráží realitu.

vana

Mě by spíše zajímalo jak m.. | 26.5.2012 08:30reagovat
avatar

Mě by spíše zajímalo jak může renomovaný výrobce vypustit takovou hrůzu. Jak můžou být konstruktéři spokojeni se svým dílem, co na to jejich testovací jezdci, jestli někdo dělá průzkum spokojenosti zákazníků atd.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený BWeiser

Tak a je po Focusu :-) Kdy.. | 26.5.2012 11:49reagovat
avatar

Tak a je po Focusu :-) Když tohle napíše Pavel Janda, který na to auto roky nedal dopustit, je to hodně zlé.

Nepřihlášený BWeiser

Reakce na: Mě by spíše zajímalo jak m.. | 26.5.2012 11:52reagovat
avatar

Myslím, že ví co udělali. Podle mě je to v závěru vystiženo přesně, Focus nakonec není jediné auto, které tím trpí. Spojovali moc zájmů dohromady a udělali všechno a nic. Náklady se tlačily max dolů, cena zůstává nahoře a doufá se, že se to nepozná a lidi si to ze setrvačnosti koupí. Příště se to zase trochu vylepší a všechno bude fajn. Není to samé BMW E46-E90-F30? Podle mě je to strategie, ne omyl.

Nepřihlášený Seb36

Zase je vidět, že skutečný.. | 26.5.2012 12:33reagovat
avatar

Zase je vidět, že skutečný recenzent aut je v Česku jenom jeden. Tohle by si nikdo jiný nedovolil, i kdyby to byla třistakrát pravda. Jsem rád za autoforum.cz a jeho otevřenost, mám ho za nejlepší web o autech co kdy v Česku vznikl. Tady si opravdu můžu vybírat auto co si koupím a ne jen číst prázdné tlachy.

Zobrazit reakce..

djgcoke

Uvedena recenze vozu me ne.. | 26.5.2012 12:41reagovat
avatar

Uvedena recenze vozu me nemile prekvapila. Mel sem take asi 2roky v roce 2007 fungl novyho Focuse sedan 1,6VCT 85kw a byl sem snim docela spokojen az na ten mizerny a liny motor a levne materialy v interieru,ale jizdni vlasnosti super a auto yedelo jako na kolejich.

Nepřihlášený Vincent

Mám Focus II po faceliftu,.. | 26.5.2012 13:12reagovat
avatar

Mám Focus II po faceliftu, čekal jsem na trojku jako malé dítě. A tak se i cítím - když mu seberou oblíbenou hračku Focus III je strašný, měkký, be svém mám spotrovní podvozek, 17 tky, sportovní sedačky, NIC z toho (kromě kol) nový nenabízí. Prodejce na námitku, že auto je měkké a ovladatelnost sporná: "Tak tam dejte větší kola" Proboha. Počkám na Golf nebo ProCeed?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

oprava, motají se mi rozči.. | 26.5.2012 13:13reagovat
avatar

oprava, motají se mi rozčilením prsty :) po "hračku" následuje tečka. ....ve svém mám....sportovní :)

Nepřihlášený Jan Gutbayer

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 26.5.2012 13:17reagovat
avatar

No a nebude to tím, že A4 je taky celkem peklo nedotáčivý udrncaný? Nejel jsem s tím, ale jel jsem s Golfem IV variant a měl jsem tak naklepaný ledviny, že jsem málem čůral krev :-)

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: Mám Focus II po faceliftu,.. | 26.5.2012 13:29reagovat
avatar

Hlavně klid.... U Golfu by teoreticky neměl být problém, ale pokud již Focus není konkurentem, ani u Golfu nebude tlak na "lepší" auto.

Focus zničily kompromisy mezi Amerikou a Evropou. Golf má na jiné trhy kladivo jménem Jetta, ta je horší a může být horší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Klepáč

Reakce na: Hlavně klid.... U Golfu by.. | 26.5.2012 14:39reagovat
avatar

Myslím, že Golf už netlačí Focus, ale Korea. Podívej se na zdejší recenze, prodejní čisla, ceny. To je podle mě dneska to, co VW zatápí a tomu se musí podřizovat. Focus by samozřejmě byl taky znát, ale stejně by se nedostal na takový poměr výkonu k ceně.

S tím co říkáš jinak naprosto souhlasím - kompromis mezi USA a Amerikou aneb to "globální auto". To vždycky špatně dopadne.

Nepřihlášený Klepáč

Reakce na: Mám Focus II po faceliftu,.. | 26.5.2012 14:45reagovat
avatar

Na Golf jsem zvědavý, ale jinak bych sázel na Cee´d. S 1.6 Turbo GDI by to mohlo být super auto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Klepáč

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 26.5.2012 14:49reagovat
avatar

Hodně rána vedle. Prostornost a výška posazu jsou dvě úplně jiné věci.

A jinak Focus byl kouzelný PRÁVĚ v tom, že to bylo extra naladěné i v jinak nejubožejší verzi, prostě to byla vlastnost auta, ne nějaké ostré verze. Konec konců, to samé tu zaznělo právě na adresu Cee´du. Tam to máš taky 1.6 CRDi, úplně obyčejné provedení a jak to funguje.

Zhrzený tu bude někdo jiný :-)

Nepřihlášený Klepáč

Mně na tom docela fascinuj.. | 26.5.2012 14:50reagovat
avatar

Mně na tom docela fascinuje, kolik to stojí. Půl mega, základní motor, výbava tak nějak normální. Za to je Cee´d v plný výbaě a s motorem co jede :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Proč autor na dálku porovn.. | 26.5.2012 14:58reagovat
avatar

od kdy lity kola delaji jizdni vlastnosti? :)) jinak nikde v testu nevidim, ze by se srovnavaly dve konkretni verze. vubec nemas tuseni, kdo s cim jel. zrovna u tohoto autora nemam pochyb, ze toho vyzkousi 10x vic nez o cem napise.

u jizdnich vlastnosti muze hrat roli maximalne jiny motor a to typove. 1,6 diesel vs. 1,6 diesel, tam se to urcite nezmeni.

navic tady v testu mas popsany veci, kery nemuze mit zadna verze, jsou to proste chyby. jak uz tu psal klepac, dobry auto se nepozna podle toho, jaka je nejlepsi verze, ale jaka je nejhorsi. a kdyz podobna specifikace ceedu funguje a focusu ne...

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 26.5.2012 14:59reagovat
avatar

nj, vysoky naroky u auta od fordu za 500 tisic nejsou na miste :)

Nepřihlášený Uwwwe

Reakce na: No, v lecčems má Pavel pra.. | 26.5.2012 15:10reagovat
avatar

Pokud to říká i pan Broža a vypadá to, že si to auto koupil... Špičková verze jako průměr třídy... Škoda, doufal jsem ve víc.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Uwwwe

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 26.5.2012 15:13reagovat
avatar

Na zhrzenosti není nic špatného, pokud je důvod být zhrzený... Omlouvat chyby verzí nejde, zvlášť ne u Focusu.... Navíc auto s cenou 504 tisíc korun není žádný žebrák, aspoň by nemělo být... Určitě by k tomu bylo přihlédnuto, kdyby to stálo 250 tisíc.

Nepřihlášený Libor Novotný

Reakce na: Zase je vidět, že skutečný.. | 26.5.2012 15:25reagovat
avatar

To je pravda, ty nemasné neslané testy ve kterých autor jen popírá sám sebe jsou k ničemu. Tohle má jinou informační hodnotu, navíc je to tedy výborně napsané.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Goody

Reakce na: To je pravda, ty nemasné n.. | 26.5.2012 15:54reagovat
avatar

Tak ono urcite neni snadny jit s kuzi na trh. Kdyz je to negativni, naseres dovozce, majitele. Napises to pozitivni a naseres majitele jinych aut, jiny dovozce. Skrze to se oddelas u casti vydavatelu a mas po praci. Lepsi nerict nic a jsi v pohode, co na tom, ze je to k nicemu. Znam to sam ze spotrebni elektroniky.

Proto je pan Janda tolik cteny, rika uz spoustu let co si mysli. A jde za nim, at uz v dobrym nebo spatnym spousta lidi. Dneska uz ho tezko nekdo umlci, ale dostat se do tehle pozice muselo pekne bolet. Sam jsem se na psani vykaslal a delam radsi v obchodu, pri snaze neco psat otevrene to byly porad nejaky tlaky. Odolavat jim dokola, to chce asi byt hodne splachovaci.

Nepřihlášený ZS

Reakce na: Pokud to říká i pan Broža.. | 26.5.2012 16:35reagovat
avatar

No mě hlavně zarazilo, že se tu za to nebijou lidi co to mají nebo mají 2nd gen a tohle zkusili. A nejen to, ono jich to spousta hodnotí úplně stejně. Když Petr Broža řekne, že Ecoboost Titanium je průměr třídy, tak to už je jen vrchol. Teda pár zastánců se určitě našlo a najde, ale když vůbec existují fordisti co řeknou, že jsou zklamaný jak malý děti... OMG Forde, to je fakt failure.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: Na Golf jsem zvědavý, ale.. | 26.5.2012 16:52reagovat
avatar

právě na proCeed 1.6 turbo hodně myslím...když bude sportovnější neý Ceed, není co řešit. Kdyby mi někdo před 5ti, 7mi lety řekl, že zvolím korejské auto, vysmál bych se mu.

Nepřihlášený Buzz

Reakce na: Pavla, Pavle - Tobě už asi.. | 26.5.2012 16:54reagovat
avatar

A tak snad půjčí. Ford se může zlobit jen sám na sebe, oni udělali horší auto než dřív a nemůžou to řešit tak, že budou upalovat lidi co o tom mluví. Musí udělat lepší auto a pak za to určitě zase sklidí pochvalu.

Nepřihlášený Petr

Dobrý večer , vozidlo mám.. | 26.5.2012 22:09reagovat
avatar

Dobrý večer , vozidlo mám jako služební vůz a řeknu Vám , co se týče podvozku tak v zimě na sněhu Focus nepotřebuje zimní pneu.A názor že je horší neakceptuji.Fokus je jednička

Nepřihlášený kaaR

novy Focus je VELMI zavisl.. | 27.5.2012 00:35reagovat
avatar

novy Focus je VELMI zavisli od toho, ci to je benzil, al. diesel. Ako keby vyrobca ratal s tym, ze ked si niekto kupuje diesel, tak je to automaticky na dlhe jazdy po dialnici+co najkultivovanejsi chod a spotrebu-neskora odozva plyn. pedalu a pod. Nevravim, ze je to ok, ale predosle generacie tak rozdielne neboli. Nech si skusi recenzent kratku benzin verziu a dopise svoj nazor.

Nepřihlášený majitel

Reakce na: Mně na tom docela fascinuj.. | 27.5.2012 09:18reagovat
avatar

Panu Jandovi asi někdo fordem přejel nohu,tak píše hlouposti.Já přešel na focuse kombi 1,6 EcoBoost 110kW z M6,a je určitě lepší.Výbava Titánium,kromě ní,kde je toho víc než v koreji,ještě nějaké drobnosti navíc xenony, park. systém-je v balíku s předním senzorem,metalíza,vyhřívané čelní sklo aj drobnosti),cena 540 tis s DPH. Ono jaksi nebylo co dokupovat...Řízení v pohodě,brzdy v pohodě,tiché,pohodlné sedačky,skvěle sedí,určitě o třídu líp než G6 Variant(má dcera, já s tím najel nějakých 5 tkm,řídím teprve 35 let,tak snad i něco málo poznám).Na rozdíl od pisálků,co si hrají na novináře,je technika moje profese.No a neúspěch prodeje v česku je asi tak pro svět relevantní,jako corolly či aurise,že?Zde pro pana Jandu,takový je svět,tabulka propadáků...btw:soukr.je mi co kdo píše velmi jedno,auto kupuji za své.Auto podle recenze koupí jen zoufalec,nebo se jde ptát na autorevue.cz do diskuse :-) http://www.auto.cz/nejprodavanejsi-auta-sveta-v-1-ctvrtleti- 2012-toyota-jasne-vede-67054

Moh jsem napsat,že autor lže,ale on to ví,hezký den.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Golpič

Reakce na: Panu Jandovi asi někdo for.. | 27.5.2012 09:30reagovat
avatar

To že ti to auto jede, jsi nám psát nemusel.To my víme.Janda psal o úplně něčem jiném, to že jsi to nepochopil, je jen tvůj problém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený majitel

Reakce na: To že ti to auto jede, jsi.. | 27.5.2012 09:48reagovat
avatar

Pro nechápavé: "Odborník" Janda psal o tragickém podvozku,řízení,brzdách....no a já toto,se nauč číst,takže ještě jednou: Řízení v pohodě,brzdy v pohodě,tiché,pohodlné sedačky,skvěle sedí...

Cos nepochopil,psaný text?Nj,co s tím uděláme :-) Maturanti s tím mají též problémy.Napiš vlastní dojmy,zkušenosti a pak můžeme diskutovat.

Nepřihlášený

ten interier je nechutny ,.. | 27.5.2012 12:34reagovat
avatar

ten interier je nechutny ,.. by som to ogrcal !!

Nepřihlášený

to majitel: Řízení v pohod.. | 27.5.2012 17:06reagovat
avatar

to majitel: Řízení v pohodě,brzdy v pohodě,tiché,pohodlné sedačky,skvěle sedí... Ako vsetky dnesne "moderne" auta. Focus bol ale o niecom inom a je smutne ze ani jeho majitelia to nechapu...

Nepřihlášený Honziss

Cely problem je v tom, ze.. | 27.5.2012 23:02reagovat
avatar

Cely problem je v tom, ze tenhle focus byl navrzen jako "globalni" auto pro cely svet (to se dela aby automobilka usetrila na vyvoji vice modelu). Takze vysledkem musi byt kompromis, ktery se bude libit v usa, nebude drncat na silnicich v mexiku, bude mit dostatecne ujetej design aby uspokojil zakazniky v asii. Evropsky zakaznik ma trochu jine priority, jenze co do toho ma evropsky zakaznik co kecat kdyz se tady proda zlomek tohoto globalniho modelu...

Jsem fordista, mel jsem dva fordy od novoty (FII, Mondeo) a jako druhe auto mam focuse z roku 99. Ale kdyz jsem naposledy rozmyslel co koupit a zkusil tohle - dekuju nechci.

Nepřihlášený V12

Konecne niekto napisal na.. | 28.5.2012 06:24reagovat
avatar

Konecne niekto napisal na plnu hubu, o com vlastne ten novy FFIII je. Pred rokom som sa zviezol predvadzackou (1.6 TiVCT 77kW hatch) cca 5 km a skonstatoval, ze toto snad nie je ani Focus. To auto neslo, nezatacalo, nereagovalo, nepomahalo. Skrtatka nerobilo absolutne nic z toho, co robil moj na predok hodne tazky 2.0TDCI, o aktualnom 2.0i ani nepisem, ten je o krok pred naftakom. S Focusom som objavil radost z jazdy. Cim viac zakrut mala cesta, tym bola jazda vacsim zazitkom. Ta predvadzacka s ktorou som sa zviezol bolo uplne obycajne bezne a totalne predrazene auto bez ducha a emocii. Uz to skratka nie je Focus :( Global - neglobal - tato hromada plechov a plastov by sa Focus nikdy nemala volat, Focusu I robi hanbu.

Nepřihlášený V12

Viem, ze z par km dlhej ja.. | 28.5.2012 06:31reagovat
avatar

Viem, ze z par km dlhej jazdy sa neda vyvodit objektivny zaver, no zakazdym, co som sa potom zviezol v niekolkych bazarnickych FFII 1.6i 74 kW rovnako par km mi ukazalo, ako hlboko klesol FFIII. Proste toto nie. Fakt radsej koreu. Aj to nove Rio 1.4CVVT 80kW jazdi lepsie a zabavnejsie, ako toto veldielo od modreho ovalu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaroslav Bárta

Mám to auto a souhlasím se.. | 28.5.2012 08:35reagovat
avatar

Mám to auto a souhlasím se vším, co autor píše. Pořizoval jsem si Focus jaksi naslepo, očekával jsem standard Forda, ale propadl jsem se kamsi dolů.

Obdivuji autora, že si dovolil tolik upřímnosti, dovozce asi Autoforum nepochválí... JB

Nepřihlášený TECH

No on autor kritizuje FoFo.. | 28.5.2012 10:57reagovat
avatar

No on autor kritizuje FoFo spíše ve srovnání s minulejma generacema, jinak kdo to přečetl bez emocí vidí, že jinak je to auto srovnatelné se současnou špičkou.Prostě stručně řečeno, je to jinej docela dobrej Ford.Někdo tam vidí-čte zcela něco jiného.To že se mu nelíbí vhled vnitřku atd, přeci nic neznamená.Komu se to líbí, tak ať si to koupí.

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 28.5.2012 12:24reagovat
avatar

Asi to opravdu záleží na verzi a motoru. Jel jsem s 1,6 Ecoboostem 110 kW (hatchback) a auto sedělo v zatáčkách dobře - na rozbité silnici snad i líp než FFII. Ale řízení kolem nuly bylo moc lehké (v zatáčce lepší, zpětná vazba byla dost slušná). Přesto jsem honem běžel koupit FFII.

Tip pro podnikavé: jako se vybourávají katalyzátory, vybourávat elektrické posilovače a dávat tam hydrauliku (nebo alespoň elektrohyrauliku, to by z hlediska mechanického snad mohlo být snazší).

Nepřihlášený David

Tento test ani nemohol dop.. | 28.5.2012 16:44reagovat
avatar

Tento test ani nemohol dopadnut inak ako kritikou fokusu, stacilo mi precitat prvych par viet a bolo mi jasne, ze pre autora je FoFo I modlou, ktoru nic neprekona, takze naslednej kritike sa vobec nedivim

Najvacsim problemom asi zjavne je, ze FoFo ztratil svoje priam sportove vlastnosti oproti predchodcom, ale nie je to preto, ze neporovnatelne komfortnejsi a tichsi ako predchodcovia. Je predsa samozrejme, ze ked citim kazdy kamienok na ceste a kazdy aj nechceny zvuk, tak to je podstatne iny jazdecky zazitok ako ked je vsetko pekne utlmene. Je to mozno skoda a clovek si nejaky ten prejazd zakrutou tak neuzije, ale ked pojdem 400 km, tak radsej budem sediet v tom komfortnejsom. A inak nedeje sa to idete momentalne aj s BMW, tiez uz to nie su tie "takmer" sportiaky.

Takze tolko na obhajobu fokusu 3, pretoze mam s nim realne skusenosti a je to velmi dobre auto.

Nepřihlášený manitou

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 29.5.2012 11:46reagovat
avatar

webpaja za 1 :)

Nepřihlášený Gyro

Test nového Mondea o rok a.. | 29.5.2012 23:33reagovat
avatar

Test nového Mondea o rok alebo dva... dopadne takto isto, alebo ešte horšie? Tiež je to globálny model, aj keď v Amerike skrytý pod menom Fusion...

Nepřihlášený Redman

Jsem si zcela jist, že aut.. | 30.5.2012 09:15reagovat
avatar

Jsem si zcela jist, že autor má svojí pravdu. Nikdy se však nenechám ovlivnit novinářským testem. Není nad vlastní zkušenost. Já jsem to udělal a považuji Focus za skvělé auto jak s pohledu ovladetelnosti, tak komfortu. Motor 1,6 Ecoboost považuji rovněž za skvostný. Je mi 42 let a jsem aktivní řidič, který už jel snad se vším. (jak s focusem 1 a 2) a tento test je hodně "přitažený za vlasy".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Com

Reakce na: Jsem si zcela jist, že aut.. | 30.5.2012 17:01reagovat
avatar

Absolutne suhlasim, novinarsky test je stale len subjetivna zalezitost. Kazdy ma ine preferencie a podla toho aj dopadne test. Keby som robil test ja tak Focusa vychvalim, pretoze mi pride ako suprove auto.

Takze kazdy test si moze clovek precital pousmiat sa a to je asi tak vsetko, nazor si moze clovek spravit len a len sam.

Nepřihlášený gg

Kdo by nadaval na auto co.. | 30.5.2012 18:36reagovat
avatar

Kdo by nadaval na auto co si zrovna koupil. Vy jste vtipalci :)

Nepřihlášený Dartin

Je az neuveritelne ako moz.. | 1.6.2012 10:31reagovat
avatar

Je az neuveritelne ako moze autor chrlit jednu sprostost za druhou. Najviac ma zarazilo hodnotenie jazdnych vlastnosti. To co ako autor cakal ze zakladny-najslabsi diesel bube nejake funny auto??? Ze motor na stlacenie plynu takmer nereaguje???, no tak to viem pri aute o takom vykone a nutnosti plnit dnesne emisne normy povedat aj bez toho aby som si do nho sadol...

Nech sa pan pseudoodbornik sadne do nejakej vykonnjesej verzie a potom nech hodnoti jazdne vlastnosti auta, ved zakladne verzie su na trhu predsa kvoli niecomu uplne inemu ako super zazitkom za volantom. Ked si niekto kupuje takuto verziu neocakava od auta ziaden zazrak a kto chce aj jazdit nielen sa prevazat a samozrejme ma na to, kupi si lepsi motor a vybavu.

Ja som isiel na 115 konovej verzii dieslu a nemal som pocit, zeby auto nereagovalo na plyn, samozrejme trhac asfaltu to nie je ale prave v porovnaní s 1,6 crdi mi prislo auto zivsie.

Co sa podvozku tyka som nemal co fokusu vytknut samozrejme elektricky posilovac nie je taky citlivy ako hydraulicky ale s nim sa pri novych autach uz asi len tak clovek nestretne. Jedina vec co mi vadila bola citlivejsia spojka ale to je len vec zvyku.

Nepřihlášený Dartin

P.s. medziplyn medzi raden.. | 1.6.2012 10:38reagovat
avatar

P.s. medziplyn medzi radením??? prave ford ma pri preradovani funkciu, ze otacky motora spadnu na predpokladanu hodnotu, kt. motor po preradeni na vyssi stupen ocakava. Motor ich udrzi nejake 2-3 sekundy, cize cca cas potrebny na preradenie a potom samozrejme spadnu na volnobeh. Ma to setrit spojku a zarucovat hladsie preradenie, takze si najskor treba o aute nieco zistit a az tak sa tvarit, ze nieco testujete...

Nepřihlášený Honziss

Me prijde smutny, ze Ford.. | 1.6.2012 14:56reagovat
avatar

Me prijde smutny, ze Ford postupne udelal ze zabavnyho rodinyho hatchbacku (MKI) totalne prumernou uni krabici - viz posledni generace.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Me prijde smutny, ze Ford.. | 1.6.2012 22:47reagovat
avatar

Na Octavii to v zatáčkách pořád stačí ... jen už není potřeba tak pevně držet volant.

Nepřihlášený Jenyk

Předešlu, že mám dost naje.. | 2.6.2012 10:26reagovat
avatar

Předešlu, že mám dost najeto, kromě mnoha jiných aut jiných také s FoFo I, FoFo II a Mondeo MK III. Nejsem idiot ani závodník, ale mám rád dobré jízdní vlasnosti a třeba i to komunikativní řízení (neboť jezdit rychle rovně umí každej blbec :-). Největším zklamáním pro mne zatím byla OII RS TDI. Shodou okolností jsem si včera přečetl tenhle článek a dnes půjčoval FoFO III 2,0 nafta, dvojspojka. Dost jsem se toho bál, protože Pavlovým testům jsem až doposud věřil a to, že například plasty v interiéru nového Focuse se hodně nafoukly, jsem už věděl. Ale postupně.

První překvapení přišlo, když jsem se uvelebil za volantem. Pozice v pohodě, trochu vyšší sedačky bohužel k Fordům patří. Místa pro řidiče...ejhle, výrazně více než například v Superbu. Nic mne neomezovalo, v tomhle auto hodně dobrý. Místo pro spolujezdce už nic moc, zato místa vzadu čistá tragédie. Auto pro dva. Palubku nebudu hodnotit, ta nejede. Výhled horší než dřív, zpětná zrcátka zase lepší. Mimochodem, fantastické, ale skutečně výborné protiběžné stěrače.

Řízení a brzdy jsou jiné než ve FoFo II, ale rozhodně bych neřekl, že špatné. Cit ve volantu je a dobrý, brzdy se dávkovat dají v pohodě. Možná je 1% lidí, kteří poznají to o čem Pavel píše, 99% lidí a to i těch, kteří rádi řídí, ale bude spokojeno.

Jízdní vlastnosti? Jedna velká pochvala. Auto sedí, dokud to člověk nepálí jako magor, tak si nedotáčivosti nevšimne. Těžký motor více zatěžuje přední kola? Stejný případ jako poslední Civic? Nevím, co a ale vím je, že jsem se každou chvíli přistihl, že jedu o dost rychleji než chci, že řežu zatáčky jednu za druhou a přitom se chechtám od ucha k uchu. Přispívá k tomu to, že se zlepšilo ticho v autě a tlumení nerovností. Auto bylo na gumách profilu 50 a ten je na naše tankodromy asi docela vhodný.

Takže závěr je podobný jako Pavlův, ale z jiného důvodu. Auto je výborné pro lidi, kteří rádi řídí, jezdí sami nebo ve dvou a chtějí do takového auta nafťák. Soudě podle čísel, to je asi problém no..

Nepřihlášený danda

můj předchozí FFII 1,6 TDC.. | 2.6.2012 13:01reagovat
avatar

můj předchozí FFII 1,6 TDCi 109 k CVT automat byl příjemný mazlík. Teď mám FFIII 2,O TDCi 103 k Powershift / oba v Titaniu na litých 17 palcích /, kromě omezeného prostoru pro spolujezdce a vzadu si nemohu stěžovat, jezdí skvěle.

Nepřihlášený danda

oprava 103 kW, 140 k | 2.6.2012 13:07reagovat
avatar

oprava 103 kW, 140 k

Nepřihlášený

Reakce na: Viem, ze z par km dlhej ja.. | 2.6.2012 15:40reagovat
avatar

to bych chtel videt zda korea jezdi lepe nez focus 3, musim se smat nad takovou hlouposti.

Ono asi hodne zavisi od motoru a vybavy. Ja jel na 1,6 duratec 125 koni trend a to veru nebolo nic moc. Pote sem skousel 1,6 tdci 115 koni titanium a to bylo o jinym, takmer sem tomu nemal co vytknout.

Ale po 2 rocni skusenosti se sluzebnim hyundai i30 minule generace bych do toho nesel ani kdyby byla ta soucasni 100x lepsi, stale by to bylo malo

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Jenze ona ta i30 i v socia.. | 2.6.2012 16:07reagovat
avatar

Jezdil jsem s i30 14 dní a celou dobu tam něco vrzalo a skřípalo a vibrovalo. Zavřené výdechy topení kvílely jak meluzína. A to to mělo najeto jen asi 25 tisíc. Hrůza!

Nepřihlášený Pepis

Mr. Janda ze sebe tímhle t.. | 4.6.2012 13:12reagovat
avatar

Mr. Janda ze sebe tímhle testem udělal akorát šaška: http://www.autobild.de/artikel/fuenf-kompakte-test-3461756.h tml

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sir

Presne tak....takhle pohan.. | 4.6.2012 19:35reagovat
avatar

Presne tak....takhle pohanet auto...skoro sproste urazky...ikdyz ve skutecnosti je vse ok ;)

Jeste , ze vposlednim testu to Focus natrel jak I30 tak Golfu :) jen nekupovat socku verzi a radji jit do Ecoboostu,..viz 1,0 ;)

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Mr. Janda ze sebe tímhle t.. | 7.6.2012 15:31reagovat
avatar

Pepis a sir - taky jsem na to chtěl upozornit - je to v češtině v Auto Tipu č. 12

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Belin

Reakce na: Pepis a sir - taky jsem na.. | 9.6.2012 17:47reagovat
avatar

Tohle neni test, je to hnus...

Focus to v testech nema lehky, kazdej od nej ocekava, ze to bude nadpozemsky dobre auto, avsak je to jen auto, ale kazdej test co jsem videl sice focusu neco vycital ( i kdys si myslim, ze vzdy takove novinarke blboviny, ktore v realu az tak podstatne nejsou) ale koncil, ze je to rozhodne auto, ktere patri povedzme s golfem na vrchol segmentu.

Takze takove blaboly jako v tomhle testu neberu v uvahu.

A tomu kdo to psal bych nedal ani cestu zametat, nejspis by aj to zhovadil,

Nepřihlášený Packman

Vazeny pane Jando, ja Vam.. | 11.6.2012 08:33reagovat
avatar

Vazeny pane Jando, ja Vam gratuluji naprosto objektivni recenze. Snad jste mel jeste pripsat, ze se jedna o novodoubou plastovou rakev. Ano jedna se o auto co vas odbveze z bodu A do B. Jenze je nevyspitatelne a trakce je uboha, jakakoliv nerovnost auto doslova rozhodi . Ty dlouhe prevodove stupne to je vysmech. Volant-ridic no ja nevim jako nova konzole na video hry je to dobry. Auto mi poskytla firma cca. 30k najeto a naprosto se s Vasi recenzi stotoznuji. Palec nahoru pro Vas.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Belin

Reakce na: Vazeny pane Jando, ja Vam.. | 11.6.2012 19:35reagovat
avatar

Pokud jde o interier je to vec vkusu, nekomu se libi jinemu ne, to je normalni a je to tak u kazdej znacky, vzdyt by to byla nuda, kdyby byli vsechna auta rovnaka, takze to nejdu komentovat.

Ale to ze je auto nevyspitatelne, trakce uboha a jakakoliv nerovnast auto rozhodi, tak to je teda radnej blabol.

Mam neco na nem najeto, ne ubohych 30k-to bys byl najlepsi testovaci jezdec pod sluncem kdybych si dokazal auto zhodnotit za 30 kilacu :)))) a podruhe kdys to porovnam s konkurenci v ktere jsem mnel moznost jet (octavia, golf, i30, astra a megane) tak je na tom fokus jizdne jednoznacne nejlib.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Packman

Reakce na: Pokud jde o interier je to.. | 12.6.2012 21:20reagovat
avatar

No Vase zkusenosti mne tesi, jenze ono 30K znamena 30 000 km. Mejte se hezky :)

Nepřihlášený Honza

Reakce na: To že ti to auto jede, jsi.. | 17.6.2012 01:01reagovat
avatar

Golpiči, Golpiči - už jsi v něm jel?

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Vazeny pane Jando, ja Vam.. | 17.6.2012 01:09reagovat
avatar

Packmane, Packmane - cos měl na základce z pravopisu?

Nepřihlášený Skibob

Pane Jando,nevíte proč byl.. | 11.8.2012 17:33reagovat
avatar

Pane Jando,nevíte proč byl Ford Focus vyhlášen autem roku 2012?

Nepřihlášený pozorovatel

Soudím, že všechny výše uv.. | 2.9.2012 22:57reagovat
avatar

Soudím, že všechny výše uvedené negativní reakce, včetně autora článku, jsou značně podivné. a zavádějící.Vždyť jiný autor z téhož serveru napsal na FF 1,6, 77kw téměř opačné hodnocení.Zde k nahlédnutí: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-ford-focus-2011-1-6-t i-vct-novy-focus-v-praxi

Pánové dohodněte se, nebo vaše články nebude nikdo číst a můžete je předčítat nanejvýš svým dětem před spaním, pokud tedy nějaké máte. Děkuji.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mišo

pan redaktor neviem ci pra.. | 7.9.2012 09:28reagovat
avatar

pan redaktor neviem ci pracoval pred tymto testom ako masiar, kazdopadne s autami vela spolocneho asi nemal. Treba sa troska pohnut dopredu, je rok 2012, nie 1998 ci kedy bola uvedena prva generacia Focusu. Rachotiny ktore trasu volantom pri kazdom kameni (dnes nazyvane spatna vazba) sa uz tak trocha nenosia. Ludia ktori jazdia v meste nepotrebuju zavodit ale sa co najkomfortnejsie prepravit z bodu A do bodu B. Pokial pan redaktor neprisiel na to, preco je tam vpredu tolko plastu tak poukazem na to ze si odpovedal sam ked ospevoval aky tichy je ten motor. V skutocnosti samozrejme nejak tichy nie je, interier je ale dost dobre odizolovany, uz viackrat som cital ze FIII je najlepsie odhlucnene auto v nižšej strednej triede. Co sa tyka tych materialov v interieri, ja nemam pocit ze by chceli extra setrit, rovnako ho nema ziadny z autorov asi 10 testov ktore som doteraz cital. Medzi jednotlivymi autami v danej triede je dnes uz coraz mensi rozdiel, preto je tak trocha cudne, ked najdem na nete jediny test, v ktorom autor opisuje auto globalne povazovane za jedno z najlepsich v triede ako totalne zle. Kazdopadne si myslim, ze tento test nema vypovednu hodnotu co sa tyka auta samotneho, ale skor nekompetentnosti autora. Demonstrovat svoje osobne sklamanie/nesympatie nevyplyvajuce z objektivnej skutocnosti je pri praci novinara neprofesionalne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Aeon

Reakce na: pan redaktor neviem ci pra.. | 24.9.2012 23:44reagovat
avatar

Podla obsahu tvojho prispevku mi vychadza, ze idealne auto pre teba je nova hviezda na automobilovom nebi - Skoda Rapid...

A ze si nepochopil, o com autor pisal, to ani nebudem riesit...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mišo

Reakce na: Podla obsahu tvojho prispe.. | 25.9.2012 11:42reagovat
avatar

co vam uz j**e s tym rapidom? to je snad najdiskutovanejsie auto na vsetkych slovenskych aj ceskych portaloch. este aj do takej diskusie ho ma niekto potrebu dotiahnut, kam absolutne nepatri (ako v tomto pripade)....nesedel som v nom zatial takze ho neviem posudit ale hlavne nechapem ako si prisiel na to ze by to malo byt pre mna idealne auto. ty ho mas tak dokladne otestovane? a este ma k tomu aj tak dobre poznas?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený aeon

Reakce na: co vam uz j**e s tym rapid.. | 25.9.2012 15:46reagovat
avatar

to je velmi jednoduche, podla tych dristov, co si predtym napisal, by si z Rapidu mal dostat prinajmensom seriu orgazmov...

Nepřihlášený Lukas

Perfektní, upřímný a pravd.. | 10.11.2012 18:24reagovat
avatar

Perfektní, upřímný a pravdivý test. Bohužel nemohu souhlasit s tím, že si korejci mohou odškrtnout dalšího konkurenta... Korejci jsou stále za Focusem, Golfem a celkově evropskou konkurencí hodně pozadu (2-3 generace) Vím, že mě za to hodně lidí bude kamenovat, ale kvalita, materiály a úroveň zpracování je úplně jinde!

Nepřihlášený V12

Takze mam za sebou jednu d.. | 19.11.2012 07:11reagovat
avatar

Takze mam za sebou jednu dalsiu zaujimavu skusenost - Focus II 1.4i 59kW. Subjektivne sa mi jeho dynamika javila na rovnakej urovni, ako toho leniveho trojkoveho modelu s 1.6 TiVCT 77kW. Opat som si v starsom modeli pripadal spokojnejsi a s pocitom, ze to auto nema riadenie tupe ako mokra spongia, ze nejde ako na vzduchovom vankusi a ze do zakrut sa s nim da skocit po hlave. Proste spravalo sa tak, ako spravny Focus - rychle reakcie na vsetko, aj na plyn a to aj napriek vykonu iba 80 koni. Opat ma tato skusenost utvrdila v tom, ze Focus III moj dalsi voz jednoducho nebude. Co z toho, ze ma super motor (1.6 EB 110 kW), ked ostatne je nepodarok tazkeho kalibru ? A vyjadrenie, ze v zakrutach na Octavky stale staci je teda smiesne, na tie staci pomaly aj slapacie auticko :) Taku neochotu k zatacaniu som snad este nezazil. To aj Astra v TopGear-e zatacala lepsie...

Nepřihlášený jan

Reakce na: Nevidím to s Focusem tak t.. | 25.11.2012 19:43reagovat
avatar

Taky si myslím, že to pan Janda dost hodně v negativní recenzi přehnal. Jízdní vlastnosti jsou stále nadprůměrné. Hodně záleží na motorizaci a zejména na tom, jaké má člověk očekávání.

Recenze mně připomíná zhrzeného milence který nemůže přijít na slovo svojí bývalé. :-)

Nepřihlášený čtenář

Reakce na: Soudím, že všechny výše uv.. | 25.11.2012 20:18reagovat
avatar

přesně tak, mohli by se pisálci z jednoho serveru aspoň hrubě dohodnout. Přece není normální, aby jeden psal jen černě a druhý bíle. Určitě není nad osobní zkušenost, ale myslel jsem si, že autoři textu, když se projeli více auty, tak budou hodnotit objektivně. NE EMOCIONÁLNĚ a zhrzeně.

Nepřihlášený Pavel

Do diskuzí nepíšu často, a.. | 27.11.2012 17:00reagovat
avatar

Do diskuzí nepíšu často, ale tohle mě fakt vyburcovalo. Zajímalo by mě, kolik lidí v tom autě ujelo aspoň 2000 km. Jedinnou omluvou pro takový článek je jiná motorizace. od července 2011 jezdím FF 1,6TDCi 85kW a najeto cca 60 tis km. Na jízdní vlastnosti nemůžu říct ani popel, co se týče designu, tak to už vůbec nic. Pokud jako vrcholný kousek designéra někdo považuje VW Golf(ať zvenčí nebo zevnitř), tak pak bych tohle asi pochopil. V zatáčkách auto sedí skvěle (za sucha i mokra).

Ona spousta popisovaných problémů může být mezi sedadlem a volantem.

Takže stručné shrnutí: auto jezdí velice dobře a rozhodně se nedá říct, že by předchozí generace byly lepší. Jezdit jsem mohl ze všema. Jedinným mínusem auta byla ve své době cena

Nepřihlášený zvedavej

a co ST? nechystate nejaky.. | 6.12.2012 10:23reagovat
avatar

a co ST? nechystate nejaky testik, to by mohlo trosku vylepsit reputaci, pry neni vubec spatny, na konkurencnim webu test uz vysel , ale je takovy nemastny neslany, od p. Jandy bych ho radeji. Diky

Nepřihlášený v

Reakce na: Soudím, že všechny výše uv.. | 9.12.2012 20:48reagovat
avatar

Naprosto souhlasím. Hoši by se měli na hodnocení raději domluvit. Ne psát jeden černě a druhý bíle, navíc na stejném serveru. Nebo ať jdou raději prodávat zmrzlinu, jeden čokoládovou a druhý citronovou. :-))

Nepřihlášený imino

V rodine máme FF1 aj FF2 ... | 10.12.2012 19:05reagovat
avatar

V rodine máme FF1 aj FF2 . Išiel by som v pohode aj do FF3-combi, ale tá predĺžená palubka ma štve. Kôli tomuto sú predné sedadlá posunuté viac dozadu a vzadu toho miesta moc nezostalo. Pre rodinné dovolenky- hlavne dlhšie trasy, absolútne nepohodlné. To že sa v ňom bude cítiť dobre šofér a zbytok rodiny na prd, je zlé. Podobne to bolo aj v OKT1.

Nepřihlášený v.Novák

Reakce na: pan redaktor neviem ci pra.. | 18.2.2013 22:19reagovat
avatar

Musím souhlasit, tak ZAUJATĚ napsaný test na auto jsem ještě nečetl. A o Fosusu 3 jich bylo napsáno spousta. Autor vyjadřuje svoje zklamání nad dřívě opěvovaným autem, které se změnilo, protože to tak chce většina uživatelů, ne jen pár fanatických nadšenců.

Nepřihlášený Pavel Kutnohorský

S vozy Ford jezdím již 18.. | 12.3.2013 19:24reagovat
avatar

S vozy Ford jezdím již 18 let a nyní jezdím s focusem TDCi 1.8 74 kW kombi r.v.2OO3 v provedení GHIA v plném vybavení.když jsem si poprvé sedl do sedačky za volant tak jsem zjistil,že tento interier a ergonometrie palubní desky a ovládání celeho vozu je pro mě to nejlepší co jsem si mohl přát.a po jízdě jsem zjistil,že pověst,která fokuse předcházela je ještělepší než jsem čekal je to zatím nejlepší ford s kterým jsem jezdil i když jsem jezdil i s 2 l mondeem.piši to proto,že každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného.a co se týče jízdních vlastností tak to jsou nejlepší co jsem měl.s novým focusem jsem nemě ještě možnost jet a tat to nemohu porovnat. bode mi 7O let a s fordy mam najeto víc jak 4 sta tisíc km.

Nepřihlášený Fred

Květnaté články p. Jandy.. | 26.3.2013 12:28reagovat
avatar

Květnaté články p. Jandy

Pan Janda byl určitě již na ZŠ velmi dobrý v českém jazyce a odborníkem na manipulaci davu. Již jsem přečetl dost článků (schválně nepíši autotestů) od tohoto autora a nybyl jsem o tom přesvědčení.

To co zde na autoforu prezentuje je solidní literární dílko, které však nemá s objektivitou nic společného. Autor květnatými přirovnáními ovlivňuje čtenáře, kteří věří psanému, protože zkoušeným autem ještě nejeli. Snad úplně NEJHORŠÍ je literární dílko o výše zmiňovaném Focusu. Jde o typ vozidla které autor dříve velmi zbožňoval. A ejhle ONI mu ho upravili na auto s lepším komfortem, větší bezpečností, menší spotřebou, hlučností,....

Díky el. posilovači se trochu zhoršila zpětná vazba od volantu a kufr je menší než byl u předchozího modelu. Vzhled exteriéru a interiéru je otázkou osobního vkusu, ne každý preferuje jednoduchý fádní masový styl Golfu a Octavie. Myslím si, že Focus si takovou kritiku nezaslouží, i když chápu, pokud je někdo zklamán tak kolem sebe kope a snaží se ovlivnit i okolí.

Pane Jando takovéto manipulativní emotivně květnaté články už NE. Nechte si vytříbenou slovní zásobu pro své děti, až jim budete pomáhat se slohovými pracemi.

Nepřihlášený Radek

Svezte se v Mazdě 3 a pak.. | 26.3.2013 15:02reagovat
avatar

Svezte se v Mazdě 3 a pak potrapte jejich konfigurátor. Když nebudu blbnout s MPS, tak 2.0 benzín s nadstandartně dobrou výbavou, kvalitním interierem i podvozkem mám za 391t (a nic nepřiplacím !!!).

Nepřihlášený roman

Reakce na: Panu Jandovi asi někdo for.. | 6.6.2013 09:13reagovat
avatar

naprostý souhlas,hlavně by někdo měl velmi znalého pana Jandu poučit o tom,proč je i vhodné,aby otáčky motoru padali pomaleji.

Nepřihlášený Vojta

Reakce na: No mě hlavně zarazilo, že.. | 14.6.2013 10:51reagovat
avatar

Ahoj, nevím, jak se to za ten rok posunulo, ale mám zkušenosti s II. focusem 1.6 tdci 80kw- paráda a nedávno jsem pořídil III. V titaniu 1.6 tdci 85 kw a naprostá spokojenost, přes jízdní vlastnosti až po prostor a výbavu v něm.

Nepřihlášený Myrra

Jelikož mi přišla tato rec.. | 11.7.2013 23:02reagovat
avatar

Jelikož mi přišla tato recenze jako nejvystižnější, než jsem přesedlal do nového služebáku, chtěl bych jenom doplnit své zkušenosti po cca 32K km. Motorizace je stejná, 1.6TDI, 70kW, 6ti kvalt, kromě základní výbavy ještě tempomat, lepší rádio s BT handsfree (a jiné víceméně nepodstatné věci). Měl jsem už Octavii I (najeto 150K), Focuse II (200K), dalšího Focuse (200K) a teď tohoto nového (fakt III? Není to už IV?), takže můžu srovnávat. Předchozí měl 1.8TDI/81kW. Podvozek fajn, motor silný, spojka na pytel, všichni s tím jezdili jak jelimani po první jízdě v autoškole. Dodneška vidím, jak tím někdo škube na křižovatce a nedivím se tomu. Nicméně motor byl silný a žral zhruba 6.5 litru. Jednou jsem na parkovišti schválně zaparkoval vedlo tohoto modelu, abych porovnal prostor. Ono to nevypadá o moc menší, ale je. Stačí tam pár centimetrů, tam další a je to. Opravdu moře plastu před řidičem. Ale není kam dát nohy. Není kam dát cokoliv. Soukání se za volant vypadá jak nástup do Mig-15. Nic se nikam nevejde, a nedejbože, když si chce někdo sednout dozadu (mám 190cm). Vzpoměl jsem si na starou Octavii, jak se všichni vzadu mačkali, stačilo o 5cm méně/více. Interiér řidiče je typu Star Wars, v noci to vypadá kosmicky a efektně, přesedlání do staršího Fordu je jak cesta do pravěku. Ergonomii to ale moc nepomáhá. Původní 4 čudlíky byly nahrazeny jednou plastovou kulisou, po hmatu se to těžko cvaká. Spousta věcí se zobrazuje na displeji rádia, tedy mimo zorné pole. Původní dedikované tlačítka pro osvětlení interiéru zmizely, jsou jenom mezi řidičem a spolujezdcem. Rozesmálo mě seřizování světel, kde se musí vymáčkout čudlík a pak se dá ladit a zase zamáčknout. Jinak ale zamačkávací čudlíky zmizely (jako všude jinde v jiných autech...). Původní centrální zamykání u dveří je už jenom na palubovce. Původní držáky pro cestující vzadu zmizely. Původní osvětlení u stínítek zmizelo. Původní... a tak by se dalo pokračovat. Akorát ergonomie rádia zůstala mizerná jako předtím. Ještě že to má hlasové ovládání. Zmizelo toho hod..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arpád

Skúsil som Focus 1,0 ecobo.. | 26.7.2013 19:26reagovat
avatar

Skúsil som Focus 1,0 ecoboost a som z neho nadšený....ticho v každom jazdnom režime, jamy akoby na cestách ani neboli, spätná väzba od volantu slabšia ( ale to dnes asi všetky autá sú na tom rovnako )....každému niečo iné sadne a má si kúpiť čo mu vyhovuje...a ja to tak i spravím....kúpim si ho v kombi verzii....tá recenzia nebola objektívna vôbec...ale beriem to tak, že mal dotyčný pán priveľké očakávania....vyznelo to akoby mal nejaké osobné problémy v čase keď písal....a preto tak aj tá recenzia dopadla.

Nepřihlášený Pavel Kutnohorský

Prosím mohl by mi někdo vy.. | 5.8.2013 22:08reagovat
avatar

Prosím mohl by mi někdo vysvětlit jakou funkci má u kompresoru klimatizace čidlo,které je umístěno v tělese kompresoru a je zapojeno v serii s elektrickou spojkou kompresoru u Ford Focus

Nepřihlášený Milan

Pan Janda je automobilový.. | 15.8.2013 19:23reagovat
avatar

Pan Janda je automobilový mág.

Ford je dobrý připadá mně že tady píšou manažeři

objektivně obyčejné škodovky pro českého Pepíka,vysněný vuz škoda ,který se nemění ani rapidek ze zastaralou nápravou už starý obyčejný Eskort byl na vyšší urovní než Pepíková felinka.

Plně souhlasím s Fredam janda je zamindrákovaný klučina tak ho berme z rezervou to naše filozofické dítě.

Nepřihlášený fanda

Reakce na: Panu Jandovi asi někdo for.. | 20.8.2013 20:53reagovat
avatar

Absolutne s vama souhlasim,byl jsem majitelem ff 2 a ted ff 3 1.6 ecoboost a jsem z auta nadseny, jak po strance designu, tak po strance technicke a kazdy koho jsem vezl rikal, jak ty auta jdou rychle dopredu, ze se to neda s ff 2 vubec srovnat.

Nepřihlášený Myrra

Reakce na: Jelikož mi přišla tato rec.. | 22.4.2016 10:23reagovat
avatar

Chystá se mi nové služební auto, tentokrát Octavia, na tomto mám najeto 180K, takže můžu shrnout a doplnit:

- spotřeba za ty roky se ustálila na průměru 5.4 (nikdy jsem ten computer neresetoval)

- jinak se nezměnilo vůbec nic, včetně jízdních vlastností. Stále je to "totálně líné auto", které tlačím očima. Když jsem si semtam půjčil pool auto, což je Octavia 1.6TDi, bylo to sakra poznat, přitom spotřeba je stejná (mám ale fakt lehkou nohu)

- a vlastně ještě jedna novinka, musel jsem si koupit origo zahrádku, protože tento (tehdy) nový model má jiný systém montáže než předchozí. V době koupě bylo k dispozici Thule za 4 litry nebo Ford (čili Thule bez označení) taky za 4 litry :-(

Nepřihlášený Martin

No vidíte jak jste se všic.. | 6.2.2017 10:37reagovat
avatar

No vidíte jak jste se všichni mylily focus je opravdu hodně dobre auto a redaktor co napsal tuto recenzi asi nemůže spát protože je to hnup priblbej a vy taky dete se vycpat

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: No vidíte jak jste se všic.. | 6.8.2017 03:47reagovat
avatar

Souhlasím. Jízdně výborné auto. Přístrojová deska přeplácaná a stísněný prostor. Motor 1,6 TDI bezva a také spotřeba. Jel jsem do Ostravy mimo dálnici a do 4. litrů. Pan redaktor má doma asi Ferrari nebo Zondu.

Nepřihlášený Panty

Jazdim uz druhym rokom III.. | 15.10.2017 13:24reagovat
avatar

Jazdim uz druhym rokom III.generaciu po facelifte s 1.0l 92kw verziou a na jazdne vlastnosti sa nemozem stazovat. Ked som porovnaval podvozok a riadenie s inymi autami v tejto triede, focus ma uchvatil ochotou zatacat a tichom v interieri. Som celkom prekvapeny, ze skoro v kazdej porovnavacej recenzii prehrava, pritom fakt v tejto triede som este zo ziadneho auta pri riadeni nemal tak prijemny pocit z jazdy ako na focuse III. generacie. Hold kazdemu vyhovuje nieco ine.

Nepřihlášený jjosef

Jezdím s Focusem III. již.. | 16.3.2018 10:11reagovat
avatar

Jezdím s Focusem III. již půl roku a jsem velmi spokojený. Tento článek jsem úplně nepochopil.

Nepřihlášený Petr Metzger

Tento článek nechápu mám F.. | 22.4.2018 21:42reagovat
avatar

Tento článek nechápu mám Focuse 1.6 ecoboost mám najeto 220tis auto je naprosto bez problému a jezdí skvěle.

Nepřihlášený jmeno

Reakce na: No, v lecčems má Pavel pra.. | 18.12.2018 21:45reagovat
avatar

Pry 1.6 ecobuřt skvely motor. to urcite.

Nepřihlášený Arpád

Neviem kto písal túto rece.. | 30.10.2019 18:52reagovat
avatar

Neviem kto písal túto recenziu, nepoznám toho človeka, ale tak zaujatý prístup som ešte nezažil! A Kia ceed v roku 2012??? Totálna kraksňa, auto bez emócií.....o tri triedy nižšie ako tento Ford! Mal som Octaviu 2.0TDI 140 koní, veľa priestoru, ale zlé sedadlá a to bola druhá najvyššia výbava, neskutočný hluk od zadných kolies a monotónny únavný zvuk CR motora uspával a vadil mi! Nepomohlo ani to, že spotreba bola excelentná a na dotyk materiály veľmi príjemné! Koncom roka 2017 som už mal toho dosť a kúpil som si Ford Focus 1,5 ecoboost 150 koní, ST line...a odvtedy si užívam jazdu! Správanie na ceste chválim nielen ja, ale v každom teste!Tento jjanda asi očakával, že dostane nejaké všimné do vrecka a keďže Ford vie, že robí dobré autá a iba neprajný idiot môže chcieť poškodiť meno značky, predpokladal, že taký debil nebude nikto, aby takto popľuval výborné auto...ale stalo sa!Ja mám znížený podvozok, trochu tvrdší, ale stále komfortný....Ja v ňomk síce menej miesta, ale motor dovoľuje slušne dynamickú jazdu ak treba a celkový dizajn po FL je úžasný a takisto interiér je pekný! Čierny interiér ( i strop) je veľmi pekný a 8" displej, množstvo vychytávok a skvelá výbava akčného modelu s deflektorom vzadu, lízatkom vpredu a prahy...nikde chróm, iba krásne lesklé plasty i maska čierna, ba aj svetlá ....proste je to najlepšie auto aké som kedy mal! A to som ich ma ozaj dosť

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše