Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV

Dosud byl C-Max spíše decentním autem. Co se změnilo s příchodem nové generace? Vyzkoušeli jsme ji ve verzi Grand s motorem 1,6 TDCi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV

28.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dosud byl C-Max spíše decentním autem. Co se změnilo s příchodem nové generace? Vyzkoušeli jsme ji ve verzi Grand s motorem 1,6 TDCi.

Měkčí, ale stále Ford

Ford umí pro řidiče připravit zábavná auta. Platí to nejen pro jakékoliv ostré ST nebo RS, ale i pro „obyčejný“ hatchback Focus a něco podobného mohu prohlásit také o menší Fiestě. Nový C-Max je samozřejmě měkčí a komfortnější, což je jenom dobře, ale když se s ním pustíte do rychlejších průjezdů zatáček, zjistíte, že na tom není podvozkově vůbec špatně. Zvolené stopy se drží překvapivě dobře a karoserie se příliš nenaklání. Kratší verze C-Maxu je na tom po stránce jízdních vlastností logicky ještě lépe.

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 33 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 12Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 34 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 13Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 35 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 14

U Grandu se v zatáčkách projevuje tendence odskočení zadní nápravy. S něčím podobným jsem se setkal u taktéž jízdně velmi schopného Peugeotu 5008. Čím více toho povezete, tím více bude zadek auta v zatáčkách na příčných nerovnostech nervóznější. Svůj podíl na tom mají příplatková sedmnáctipalcová kola s nízkými pneumatikami. Vypadají báječně, ale do karoserie přenáší nepříjemné rázy. Za 16 000 Kč můžete ozdobit svůj vůz dokonce osmnáctipalcovými disky, s ohledem na komfort cestování a kvalitu českých komunikací bych to ale nedělal.

Na dálnicích vůz velmi úspěšně maskuje rychlost. Maximum motoru 1,6 TDCi je 180 km/h, přičemž rychlosti blížící se k této hranici zvládá C-Max bez sebemenšího zaváhání. Ale jak jsem už výše napsal, MPV přece není o rychlosti. Důležitější je všudypřítomné ticho při jízdě povolenou stotřicítkou a solidní spotřeba.

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 36 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 15Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 37 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 16Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 38 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 18

Abych se vrátil k mým úvodním pochybnostem, jezdí Grand C-Max alespoň z poloviny tak dobře, jak vypadá? Ano, jezdí. Sice nepatří mezi největší zástupce segmentu (větší je Grand Scénic, Grand C4 Picasso i Peugeot 5008), to ale kompenzuje dobrým motorem, výbornou převodovkou a nadstandardními jízdními vlastnostmi. Jestliže je vaší prioritou především jízdní projev, pak je C-Max jasná volba. Lépe jezdící konkurenci budete shánět těžko.

Bohatá výbava, vyšší cena

Ford Grand C-Max se nabízí ve dvou úrovních výbavy. Už nejdostupnější Trend není žádný chudáček, obsahuje například manuální klimatizaci, 6 airbagů, elektrická okna, rádio s CD/MP3 a samozřejmě boční posuvné dveře. Cenově představuje Ford zlatou střední cestu. Jestliže totiž zajdete pro své MPV k Renaultu nebo Citroënu, čeká na vás nižší pořizovací cena a stejná nebo bohatší výbava (například Grand Scénic přihodí navíc kontrolu tlaku v pneumatikách a mlhovky). Grand C4 Piccaso 1,6 VTi (88 kW) začíná na 384 900 Kč, Grand Scénic 1,6 16V (81 kW) jde dokonce ještě o 40 000 Kč níže než Citroën a v testu několikrát uvedený Touran (který je ale celkově menší) s motorem 1,2 TSI (77 kW) startuje na akční ceně 409 900 Kč. V Německu vám k obvyklé porci výbavy přibalí ještě systém Start/Stop a tempomat. Nejlevnější Grand C-Max 1,6 Ti-VCT (77 kW) pořídíte za 419 900 Kč, Peugeot 5008 1,6 VTi 88 kW už je s cenou 439 900 Kč dražší. Ještě více (469 900 Kč) zaplatíte za základní Toyotu Verso 1,6 Valvematic (97 kW).

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 39 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 20Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 40 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 19Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 41 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 37

Testovaný Grand C-Max byl přehlídkou toho, čím vším si zákazník může vůz dovybavit. Základem je vyšší výbava Titanium, za kterou se připlácí u motoru 1,6 TDCi (85 kW) 45 000 Kč, začíná tedy na ceně 539 900 Kč. Kromě prvků typu bezklíčkového startování nebo automatické klimatizace si můžete vybírat z velké spousty dalších příplatkových položek.

Jako praktický pomocník se ukázal parkovací asistent se zadní kamerou, jejíž obraz se přenáší na multifunkční displej umístěný uprostřed palubní desky. Vyzdvihnout musím jeho kvalitní obraz. Podobně jako to umí Volkswagen, také Ford už dokáže sám zaparkovat podél chodníku. Pomocí čidel na blatníku si změří mezeru, a když ji vyhodnotí jako dostatečně velkou, pomůže řidiči zaparkovat. Ten se stará pouze o plyn a brzdu, točení volantem má na starost parkovací pilot. Výsledek je sice efektní pro neznalé spolujezdce, ale není příliš efektivní, protože auto zaparkuje pouze do velkých mezer, do kterých byste stejně bez problémů zacouvali. Do užších prostor se asistent raději nepouští.

Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 42 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 09Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 43 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 10Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV - 44 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 06

Dalším prvkem, který jsem v testovaném voze nečekal, bylo elektricky ovládané víko zavazadelníku. To je dostupné v rámci paketů Family od 10 900 Kč. Praktický je také systém hlídání mrtvého úhlu BLIS. Ten si můžete pořídit spolu se sadou Assist (tempomat, parkovací čidla, el. sklopná zrcátka atd.) za 26 000 Kč.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše