Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny

V nabídce Fordu už roky nenajdeme Mondeo v ostré verzi ST, případní zájemci ale úplně zkrátka nepřijdou. EcoBoost 2,0 totiž také není pomalý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny

15.7.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V nabídce Fordu už roky nenajdeme Mondeo v ostré verzi ST, případní zájemci ale úplně zkrátka nepřijdou. EcoBoost 2,0 totiž také není pomalý.

Komplet za milion

Ford Mondeo 2,0 EcoBoost sice není to nejdražší, co můžete v nabídce tohoto modelu najít, nicméně je to vrcholná motorizace. Rychlejší Mondeo k dispozici není a v této generaci už velmi pravděpodobně ani nebude. V testované výbavě Titanium S za něj dáte 862 490 Kč. S několika příplatky pak není problém dostat se k hranici jednoho milionu. Na druhou stranu za tuto sumu získáte kompletně vybavený model střední třídy s (na dnešní dobu) vynikajícím benzinovým motorem.

Ve výbavě najdete úplně všechno. Náš testovací exemplář se mohl pochlubit například parkovací kamerou (24 900 Kč), adaptivním tempomatem (29 200 Kč), systémem BLIS sledujícím mrtvé úhly (14 000 Kč) nebo systémem sledujícím jízdní pruhy, který vás varuje vibracemi do volantu před jejich neúmyslným opuštěním. Jeho funkce ale dost záleží na kvalitě vodorovného značení. Ze sériové výbavy pak mohu jmenovat bezklíčkové startování, bixenonové světlomety, čalounění kůže/Alcantara, sportovní doplňky, tempomat, automatickou duální klimatizaci, sedm airbagů nebo vyhřívané čelní sklo.

V tuto chvíli nejvýkonnější Mondeo na trhu je důstojným vrcholem nabídky. Je to král, kterému sice sebrali korunu v podobě písmen ST, oproti dřívějšku jej nechali citelně „vyměknout“, ale pořádnou rychlost mu nevzali. Se sportovními doplňky mu to navíc náramně sluší a za volantem si s ním můžete užít spoustu zábavy. Vzhledem k dostupnému výkonu má motor fantastickou spotřebu, pokud jeho sílu zrovna nepotřebujete. Škoda hlavně automatické převodovky. Nelze očekávat, že si tuhle motorizaci budou kupovat firmy po stovkách, ale pro jednotlivce mající o ni zájem mám jednoznačný vzkaz - kdo si koupí, neprohloupí.

Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny - 32 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 02Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny - 33 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 17Test Ford Mondeo 2,0 EcoBoost PowerShift: král bez koruny - 34 - Test Ford Mondeo 20 EcoBoost Powershift 47

Základní cena vozu (Mondeo 1,6 Duratec Core): 550 120 Kč
Základní testovaného provedení (Mondeo 2,0 Ecoboost 240 Titanium S): 862 490 Kč (akční cena)
Cena testovaného provedení (Mondeo 2,0 Ecoboost 240 Titanium S + příplatková výbava): 1 060 690 Kč (akční cena)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 176 kW (240 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 246 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,9 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,7 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 784 mm
Šířka: 1 886 mm
Výška: 1 460 - 1 500 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 569 kg
Užitečná hmotnost: 631 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 486 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 390 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.