Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Mondeo Combi 1,6 EcoBoost: svěží vítr
6.5.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Postavení klasika střední třídy přijel v loňském roce vylepšit lehký facelift. Co nového přináší v kombinaci s turbobenzínovou malorážkou?
Přehled kapitol
Nadále na výši
Komplexní a přitom decentní způsob, kterým Ford provedl omlazení svého stěžejního modelu považuji za ideální příklad této nevyhnutelné generační operace. Ford se u Mondea s faceliftem vypořádal podobně jako Volkswagen u Passatu s „novým“ modelem, rozdíl je víceméně jen ve firemním marketingu, který Ford pojal přiměřeněji.
Na dnešní poměry kvalitní řešení přináší turbobenzíny EcoBoost, jakkoliv můžete žehrat na postupnou likvidaci starých dobrých atmosféráků. Doba je holt neúprosná. Konkrétně testovaná jedna šestka se svými parametry jeví velmi dobrou volbou pro zájemce o některou z levnějších motorizací a bude více než silnou konkurencí pro základní diesely. Nabízí dostatek dynamiky a při klidné jźdě i rozumnou spotřebu. K tomu jsou zde neměnné konstanty v podobě nadprůměrných jízdních vlastností a prostorného interiéru, který je nyní lépe zpracovaný, jakkoliv některé drobné funkční prohřešky přetrvávají.
Cenově se Mondeo s menším EcoBoostem jeví velmi zajímavě, když jej v základní výbavě Trend aktuálně pořídíte za 529 990,- Kč (akční cena), bohatě vybavenou úroveň Enterprise, se kterou jsme jezdili my pak za stále pěkných 629 990,- Kč.
Základní cena vozu (Mondeo Combi 1,6 Duratec Core): 550 190 Kč
Základní testovaného provedení (Mondeo Combi 1,6 EcoBoost Enterprise): 629 900 Kč (akční cena)
Cena testovaného provedení (Mondeo Combi 1,6 EcoBoost + příplatková výbava): 724 990 Kč (akční cena)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 837 mm
Šířka: 1 886 mm
Výška: 1 472 - 1 548 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 501 kg
Užitečná hmotnost: 699 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 489 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 680 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva