Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice
30.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dobré zboží se prý chválí samo a nový Civic si za první měsíc prodejů v ČR našel 100 zákazníků. Je to odraz jeho kvalit, či slepé víry „hondařů”?
Přehled kapitol
Originalita za každou cenu
Jestliže dokážu pochopit motivy, které byly za změnami exteriéru, v případě interiéru musím zamávat bílou vlajkou. Ne, že bych bezmezně obdivoval ten starý, i ten je na můj vkus příliš divoký, musím mu ale přiznat velkou promyšlenost v rozmístění ovládacích prvků. Vše je pěkně po ruce a přehledně uspořádáno. Před řidičem je jeden obloukový panel s ovládáním klimatizace a centrálně umístěnou kapličkou s otáčkoměrem, displejem palubního počítače a kontrolkami. Nad ním je další oblouk s odděleným digitálním rychloměrem a displejem rádia.
Nový Civic zachovává dané uspořádání snaží se jej rozvíjet. Na oblouk před řidičem na levé straně navazuje loketní opěrka, na druhé straně lišta protažená až dolů ke středovému tunelu. Panel samotný však byl nahrazen třemi samostatnými tubusy. Na jednu stranu zmizel plastový překryv otáčkoměru, který se snadno poškrábal a vyleštit ho bylo téměř nemožné. Na druhou stranu vznikl chaos se spoustou zákoutí, ve kterých se bude držet špína. Další změnou je přesunutí ovládání klimatizace do omezeného prostoru před řadicí páku. Ano, středová konzole je v této části pootočena k řidiči, je to ale jen pro efekt, kvůli každé změně v nastavení se musíte pořádně podívat, kam to vlastně saháte. Psal jsem o zachované praktičnosti, to bohužel není až tak pravda. zmizela přihrádka před řadicí pákou a také schránka před spolujezdcem, ve které jste dříve mohli leccos ztratit, je dnes sotva na pár drobností.
Interiéry předchozí a nové generace Civicu
Tím ale kritika končí. UFO od počátku výroby trpělo na ne příliš vysokou kvalitu interiéru. Použité materiály v jistých místech připomínají plasty, které byste hledali spíše na zadním panelu vašeho LCD. Palubní desku složenou z mnoha dílů nikdy nikdo nedokázal sestavit tak, aby se z ní tu i onde neozýval šramot. V novém Civicu je ale vše jinak, materiály jsou z té nejvyšší kategorie a kvalita montáže se asi stala jednou z priorit. Z palubní desky se neozve jediný rušivý zvuk ani na těch nejhorších cestách. Bohužel, její suverennost narušovaly občasné lehké šramoty přicházející z B sloupků. Škoda.
Jedním z faktorů, který mě při vybírání a koupi UFA zaujal, byla jeho sedadla. Pohodlná, dobře tvarovaná, neutlačující. I u novinky, přestože u ní byl dojem vylepšen standardně dodávaným koženým čalouněním a všestranným elektrickým nastavením opěradla, mám ze sedadel stejný pocit. K dokonalosti chybí jen delší sedák. Také poloha za volantem, a zde je nutno zdůraznit bohužel, zůstala stejná. Jedním z důvodů, proč se Civic může chlubit velkým objemem kufru, je fakt, že nádrž je umístěna pod předními sedadly. To zvyšuje základní polohu sedadel, a tak si neustále přijdete, že sedíte na židli.
Téměř pokaždě, když jsem do jednoho z aut usedl, okamžitě jsem si sedadlo pokusil snížit. Opravdu to nejde níž? Není to jen nějak zaseknuté? Není. Smiřte se s tím, že sedíte na sudu s benzínem a to poslední, co byste chtěli, je máčet si v něm pozadí. Paradoxem je, že sice sedíte vysoko, současně ale máte nad hlavou spoustu místa. To ovšem platí jen v případě, že ušetříte za panoramatické střešní okno. V testovaném autě bylo a přestože při roztáhnutí rolet pustilo do interiéru spoustu světla, prostor na hlavu je cennější deviza.
Nový Civic je oficiálně pětimístný; zadní lavice je ale výrazně tvarována jen pro dvě osoby a prostřední místo je spíš provizorní. Se změnou generací je dnes obvyklé, že prostoru na palubě přibývá, ne tak v Civicu. Jeho rozvor se totiž o 25 mm zkrátil a na prostoru pro nohy zadních cestujících je to znát. Ač to z fotografií není úplně zřejmé, v novém autě je o pár centimetrů méně místa. Na druhou stranu je nutno uznat, že ve starém bylo na nohy místa opravdu dostatek, i v novém se za sebe pohodlně usadí dva průměrně vzrostlí Evropané.
Funkce Magic seats zůstala zachována, i nadále lze sedáky zvednout, čímž vzadu vznikne prostor, do kterého lze bez větších potíží dostat například dvě jízdní kola. Při sklopení opěradel se sedáky zase sníží a vznikne tak opravdu rovná plocha. Jestliže má posádka trochu méně místa, u zavazadel je to naopak. Základní objem kufru narostl o 60 lna 466 l a dalších 10 se skrývá pod jeho podlahou. Po sklopení sedadel lze naložit 1200 l, pokud půjdete až pod střechu, nacpete tam 1 368 l. Bohužel, u nové generace byla zvýšena hrana kufru a celkově mám pocit, že je nakládací otvor menší.
Interiér očima ženy
První dojem z palubní desky je jednoznačně lepší než z té předchozí, s kterým jsem se sžívala poměrně dlouho. Na druhou stranu na digitální tachometr vpředu pod oknem si zvyknete rychle a není výjimkou, když se při přesednutí do jiného vozu čas od času přistihnete v hledání ukazatele, na který jste zvyklí, a hlavně v místě, na které jste zvyklí. Současné budíky otáčkoměru, ukazatele paliva a á, ano toho třetího s teploměrem jsem si ani nevšimla, považuji za zajímavý prvek, ale nebyl to úplně můj šálek čaje. Naopak, snaha designérů o olemování místa řidiče souměrnou lištou procházející nad tubusy budíků mne neoslovila. Především ve středu vozu, na úrovni levého spodního rohu displeje navigace je na liště vizuálně rušivý roh, který vynikne hlavně z pohledu spolujezdce. Snaha o plynulý přechod lišty do opěrky ruky vedla ke vzniku ne příliš vzhledného klínu na dveřích. Ten je naštěstí zřejmý jen, když jsou otevřené.
Zmínku si určitě zaslouží středová konzole, která v nové verzi působí značně nahuštěhně. Výrazně zde přibylo knoflíčků, které jsou sice na dotek příjemné, ale kapánek nepřehledné. Navíc jsou velmi blízko za hlavicí řadicí páky, zvlášť, když máte zařazenu lichou rychlost. Ačkoli je panel lehce natočen směrem k řidiči, obávám se, že ke stisku správného čudlíku, k němu musíte stočit i pohled a to nejen doprava, ale i dolů. Např. tlačítka ohřevu sedadel klidně mohla zůstat tam, kde byla apod. Neoslovily mne ani protažené průduchy ventilace a výrazný obdélník tlačítka varovných světel. Bonbonové tlačítko osmičky mi je milejší.
Prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce se zúžil. To považuji za nevýhodu, neboť z šikovného ukládacího prostoru v předchozí verzi se stala „nudlička”. Páku ruční brzdy výrobce přesunul na stranu spolujezdce, což těm, co na ni za jízdy nesahají, vadit nebude. Jiný příběh je ovládání palubního počítače, jehož výstupy jsou zobrazovány na displeji vedle rychloměru, na kterém můžete mít například svou tapetu. Velmi praktická a potřebná věc, že. Může ale zobrazit i jiné parametry, bohužel vždy jen jeden a ten si navíc můžete zvolit jen pokud stojíte. Chcete-li tedy současně sledovat průměrnou rychlost a dojezd, máte smůlu. Osobně mi více vyhovuje informační nabídka starší verze, u které lze kdykoli přepnout mezi nabízenými údaji tlačítkem na volantu. Také pro uspořádání ovladačů na volantu i jeho vizuální ztvárnění bych dala přednost předchozí verzi. Oddělené kolíbky mi přijdou na ovládání intuitivnější.
Na prvních dvou snímcích opět srovnání staré a nové generace
Sedadla byla pohodlná, dobře nastavitelná a příjemná. I části, které nejsou čalouněny kůží, ale pro mne neidentifikovatelným materiálem, u kterého nevím, co od něj očekávat, například zda se časem nebude lámat či praskat. Přes kvalitu v nové verzi použitých materiálů a jejich zpracování jsem v palubní desce postrádala oživující prvky předchozího typu. Mám na mysli opěrku ruky na dveřích a část středové konzole z plastu imitujícího broušený kov. Jediným světlým prvkem devítky je hlavice řadící páky a ohrádka středového úložné přihrádky. Ještě bych měla zmínit kliku otvírání dveří, tu bych si také přemontovala z osmé generace.
Za vyloženou chybu považuji výrazné zvýšení nákladové hrany kufru, která navíc vede k dojmu, že je jeho objem mnohem menší než u předchozí verze. Sympatické místo navíc je ale pod podlážkou v místě rezervy, již nová verze nahradila opravnou sadou. Teď už je jen otázka, zda ji zákazník bude umět použít, či zda nebyla výměna kola vlastně snažší. A ještě jedna poznámka k úložnému prostoru. Zásadní devizou osmé generace byla sklopná zadní sedadla, která v místě za řidičem vytvořila opravdu velký prostor. Bez problémů, cízí pomoci a poškození okolního interiéru jsem do něj naložila horské kolo. Zda by to bylo možné i v devítce si nejsem zcela jistá.
Vše zmíněné je ale jen otázkou vkusu a jak známo, na design auta nejezdí, to bychom si skoro všichni vystačili jen s Alfou nebo Maserati.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry