Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice

Dobré zboží se prý chválí samo a nový Civic si za první měsíc prodejů v ČR našel 100 zákazníků. Je to odraz jeho kvalit, či slepé víry „hondařů”?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice

30.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dobré zboží se prý chválí samo a nový Civic si za první měsíc prodejů v ČR našel 100 zákazníků. Je to odraz jeho kvalit, či slepé víry „hondařů”?

Civic na to má, zvládne ale Korejce?

Civic deváté generace není auto bez chyby. Jeho vzhled nebude po chuti každému, stejně tak leckdo bude mít námitky proti jeho interiéru. Nelze mu však upřít mnoho dobrých vlastností.

Interiér možná nevypadá ideálně, ale je velmi dobře udělán. Současně s komfortním podvozkem velmi přispívá k pohodě na palubě. Je radost jezdit s ním každý den a rozhodně nebude mít problém přepravit vás na větší vzdálenosti. A nejen vás, také další tři dospělé se spoustou zavazadel.

Pokud o něm budete uvažovat, máte na výběr ze tří motorů. Základní benzínovou čtrnáctistovku bych doporučil jen opravdu klidným řidičům, kteří upřednostňují komfort před dynamikou. Jedinou dieselovou variantu představuje osvědčený čtyřválec 2,2 i-DTEC. Znám nejednoho majitele dieselového Civicu, který bude tvrdit, že to je ta nejlepší a také nejlépe jedoucí možnost. Záleží na preferencích. Pokud vám nevadí, že za ni musíte připlatit 70 000 Kč, že s sebou neustále vozíte 200 kilo železa navíc, velkou část dokonce před přední nápravou, a že se cena nafty často blíží k ceně benzínu, volte tuto možnost.

Dle mého názoru je ideální zlatá střední cesta v podobě testované 1,8 i-VTEC. Nejenže je v přímce jen o chlup pomalejší než o 8 koní silnější diesel, v prvních zatáčkách ho necháte za sebou. Ani tak dobrý podvozek, jakým se chlubí nový Civic, nesmaže rozdíl v distribuci hmotnosti a neschová před fyzikálními zákony těch 200 kilo navíc.

Koupil bych si nový Civic já? Když jsme ho před dvěma lety kupovali domů, samozřejmě jsme obešli více značek. Zkusili jsme Golf VI 1,4 TSI 122 k, Fiat Bravo 1,4T 120 k a Renault Mégane 1,6 110 k, vše auta s cenovkou do 500 tisíc Kč. A Civic nám sedl nejvíce. Byl tehdy za velmi atraktivní cenu včetně pětileté záruky, byl praktický a neměl turbo. A hlavně, současná majitelka měla z jeho řízení nejlepší pocit. Já osobně jsem ještě chtěl vyzkoušet Ford Focus 2,0i, ten by ale v konečném důsledku stál o mnoho desítek tisíc korun víc.

Jsem si téměř jist, že ani dnes by náš výběr nedopadl jinak, pokud by ovšem do hry nezasáhli noví hráči z východu. Jestliže před dvěma lety by mě ani nenapadlo uvažovat o Hyundai i30 a Kii Cee'd, dnes bych neváhal a ke Korejcům bychom určitě zavítali. Za více než zajímavou cenu totiž nabízejí kvalitnější podvozek, bohatou výbavu a vysokou kvalitu. Civic je překonává dynamikou a praktičností. Mám obavu, že až se zákazníci zbaví předsudků a korejské sourozence si vyzkouší, bude mít těžší život nejen Civic, ale i ostatní zástupci této třídy.

Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice - 61 - Honda Civic 2012 test exterier 03Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice - 62 - Honda Civic 2012 test interier 01Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice - 63 - Honda Civic 2012 test motor 02

Proč ho chtít?

Pokud chcete komfort, potřebujete prostor a současně rádi řídíte, je Civic autem právě pro vás. Budete mít jistotu, že vás v davu nikdo nepřehlédne. Už to sice nebude tak přesvědčivé vítězství formy nad okolní šedí, ale pořád nad ní budete trčet. Zvolte bílou, v ní vypadá opravdu dobře, ani v černé ši šedé se neztratí.

Proč ho nechtít?

Hlavně kvůli jeho vzhledu. Pokud chcete splynout s davem, zapomeňte na Civic. Možná má teď méně výrazný design, do davu s ním jen tak lehce nezapadnete. Nekupujte si ho, pokud nemáte rádi naftu a současně neradi řadíte. Atmosférická jednaosmička chce být točena, bez toho se bude jevit jako příliš letargická.

Cena

Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,8 i-VTEC Executive): 579 000 Kč Cena testovaného vozu (1,8 i-VTEC Executive + sada Sport): 629 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 174 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předníhi kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost (vč. řidiče): 1 280 - 1 415 kg
Užitečná hmotnost (bez řidiče): 440 - 335 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1378 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.