Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice
30.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dobré zboží se prý chválí samo a nový Civic si za první měsíc prodejů v ČR našel 100 zákazníků. Je to odraz jeho kvalit, či slepé víry „hondařů”?
Přehled kapitol
Civic na to má, zvládne ale Korejce?
Civic deváté generace není auto bez chyby. Jeho vzhled nebude po chuti každému, stejně tak leckdo bude mít námitky proti jeho interiéru. Nelze mu však upřít mnoho dobrých vlastností.
Interiér možná nevypadá ideálně, ale je velmi dobře udělán. Současně s komfortním podvozkem velmi přispívá k pohodě na palubě. Je radost jezdit s ním každý den a rozhodně nebude mít problém přepravit vás na větší vzdálenosti. A nejen vás, také další tři dospělé se spoustou zavazadel.
Pokud o něm budete uvažovat, máte na výběr ze tří motorů. Základní benzínovou čtrnáctistovku bych doporučil jen opravdu klidným řidičům, kteří upřednostňují komfort před dynamikou. Jedinou dieselovou variantu představuje osvědčený čtyřválec 2,2 i-DTEC. Znám nejednoho majitele dieselového Civicu, který bude tvrdit, že to je ta nejlepší a také nejlépe jedoucí možnost. Záleží na preferencích. Pokud vám nevadí, že za ni musíte připlatit 70 000 Kč, že s sebou neustále vozíte 200 kilo železa navíc, velkou část dokonce před přední nápravou, a že se cena nafty často blíží k ceně benzínu, volte tuto možnost.
Dle mého názoru je ideální zlatá střední cesta v podobě testované 1,8 i-VTEC. Nejenže je v přímce jen o chlup pomalejší než o 8 koní silnější diesel, v prvních zatáčkách ho necháte za sebou. Ani tak dobrý podvozek, jakým se chlubí nový Civic, nesmaže rozdíl v distribuci hmotnosti a neschová před fyzikálními zákony těch 200 kilo navíc.
Koupil bych si nový Civic já? Když jsme ho před dvěma lety kupovali domů, samozřejmě jsme obešli více značek. Zkusili jsme Golf VI 1,4 TSI 122 k, Fiat Bravo 1,4T 120 k a Renault Mégane 1,6 110 k, vše auta s cenovkou do 500 tisíc Kč. A Civic nám sedl nejvíce. Byl tehdy za velmi atraktivní cenu včetně pětileté záruky, byl praktický a neměl turbo. A hlavně, současná majitelka měla z jeho řízení nejlepší pocit. Já osobně jsem ještě chtěl vyzkoušet Ford Focus 2,0i, ten by ale v konečném důsledku stál o mnoho desítek tisíc korun víc.
Jsem si téměř jist, že ani dnes by náš výběr nedopadl jinak, pokud by ovšem do hry nezasáhli noví hráči z východu. Jestliže před dvěma lety by mě ani nenapadlo uvažovat o Hyundai i30 a Kii Cee'd, dnes bych neváhal a ke Korejcům bychom určitě zavítali. Za více než zajímavou cenu totiž nabízejí kvalitnější podvozek, bohatou výbavu a vysokou kvalitu. Civic je překonává dynamikou a praktičností. Mám obavu, že až se zákazníci zbaví předsudků a korejské sourozence si vyzkouší, bude mít těžší život nejen Civic, ale i ostatní zástupci této třídy.
Proč ho chtít?
Pokud chcete komfort, potřebujete prostor a současně rádi řídíte, je Civic autem právě pro vás. Budete mít jistotu, že vás v davu nikdo nepřehlédne. Už to sice nebude tak přesvědčivé vítězství formy nad okolní šedí, ale pořád nad ní budete trčet. Zvolte bílou, v ní vypadá opravdu dobře, ani v černé ši šedé se neztratí.
Proč ho nechtít?
Hlavně kvůli jeho vzhledu. Pokud chcete splynout s davem, zapomeňte na Civic. Možná má teď méně výrazný design, do davu s ním jen tak lehce nezapadnete. Nekupujte si ho, pokud nemáte rádi naftu a současně neradi řadíte. Atmosférická jednaosmička chce být točena, bez toho se bude jevit jako příliš letargická.
Cena
Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,8 i-VTEC Executive): 579 000 Kč
Cena testovaného vozu (1,8 i-VTEC Executive + sada Sport): 629 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 174 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předníhi kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost (vč. řidiče): 1 280 - 1 415 kg
Užitečná hmotnost (bez řidiče): 440 - 335 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1378 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva