Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.

Jízda

Jednou ze specialit Hondy byly vždy podvozky malých aut. Platí to i v tomto případě. Na první pohled by se zdálo, že sedan má ve srovnání s hatchbackem jednu velkou výhodu. Vzadu má dvojité lichoběžníkové závěsy, což je obvykle řešení významně přispívající ke kvalitám podvozku. Ty však nejsou dány jen konstrukcí zavěšení kol, ale také charakteristikou pružin a tlumičů. Již jsem se zmínil, že si sedan nehraje na žádného sportovce a u podvozku to platí obzvlášť. Hlavní slovo má komfort. Díky tomu vůz skvěle funguje na českých rozbitých silnicích a přes hrboly a díry se za mírného pohupování jen plavně přenáší. To však neznamená, že vás v první zatáčce zradí. Naopak. Náklony karoserie jsou sice více než citelné, přesto stopu drží statečně a až po značné chvíli přechází do nedotáčivého smyku.

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže - 20 - Test_Honda_Civic_sedan_4D_02

Samostatnou kapitolou je chování na limitu. Ten je posazený hodně vysoko a dost pochybuji, že se k němu běžný majitel Civicu sedan dostane. Podvozek vám odpustí opravdu velmi necitelné zacházení. Dokonce si můžete dovolit, s ohledem na adhezní podmínky, silné brzdění uprostřed zatáčky, auto jen „zaklekne“ na vnější přední kolo a začne se hrnout ze zatáčky ven. Jen výjimečně se potkáte s přetáčivým chováním a ve všech případech je velmi čitelné a není problém ho podchytit mírným kontra volantem. Drobný nedostatek spatřuji v tom, že stabilizační systém VSA si koupíte jen v kombinaci a automatem, přesto ho s ohledem na charakter auta nepovažuji za nezbytný. To systém omezující prokluz kol by se velmi hodil. Celkově bych řekl, že jízdní vlastnosti byly významně ovlivněny použitými pneumatikami o rozměru 205/55 R16. Z hlediska komfortu bylo vše v pořádku, z hlediska jízdních limitů představovaly citelné omezení.

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže - 21 - Test_Honda_Civic_sedan_4D_11

Jedním z mnoha kladů sedanu jsou jeho výborné brzdy. Můžete je mučit opakovaným razantním brzděním při sjíždění zatáčkovité trati, přesto drží a drží. Jedinou nevýhodou je nervózní chování auta při intenzivním brzdění. Příď se citelně ponoří a záď naopak zamíří vzhůru. Toho lze samozřejmě využít před zatáčkou, kdy si lze záď poslat do zatáčky a tím přispět k lepšímu vykroužení oblouku, za normálních okolností to ale příjemné není. Zapomenout nelze ani na dobré řízení. Ani zde nelze očekávat nějakou komunikativnost, ale k pozitivnímu dojmu přispívá dobré nastavení účinnosti posilovače a celková přesnost.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.