Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

26.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

/

Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.

Méně Ameriky v interiéru

Interiér třetí generace CR-V se vyznačoval tím, že mezi řidičem a spolujezdcem byla rovná podlaha. Nikdy jsem pořádně nepochopil, jaký byl smysl této úpravy, lavice pro tři osoby se do tohoto auta nikdy nemontovala. Že se tak dá snadno přejít z jedné strany na druhou? Ano, to samozřejmě dá, ale jak často to kdo dělá? Ať už je to jak chce, díra je minulostí a její místo zaujal tradiční tunel s velkou odkládací schránkou a ruční brzdou. Základní půdorys palubní desky zůstal zhruba stejný včetně zvýšené základny řadicí páky. Jiné je ale její tvarování, středová konzola se stala integrální součástí. Posádka má před sebou pohlednou vlnu, kterou zdůrazňuje lišta ze světlého plastu. Použité plasty vypadají hodnotně a vše se zdá být smontováno na vysoké úrovni. Ani jízda po dlažebních kostkách a s ní spojené vibrace nevyprovokovaly žádné pazvuky.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 10 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 02Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 11 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 01Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 12 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 23

Velkou změnou prošlo pracoviště řidiče. Klasické rozvržení palubních přístrojů v podobě dvou velkých budíků nahradila sestava připomínající interiér Civicu osmé generace. Velký rychloměr s centrálním displejem palubního počítače doplňují subtilní otáčkoměr na levé a ukazatele stavu provozních kapalin na pravé straně. Ergonomicky se kabině dá málo co vytknout, jen zvyknout si na záplavu tlačítek na volantu není úplně jednoduché. Není mi ovšem cela jasné, proč nebylo více využito středového displeje. Lze na něm zobrazit jednu ze čtyř možností - údaje o přehrávané hudbě, průměrné spotřeby a dojezdu, obrázku a konečně lze také displej vypnout. V případě aktivní navigace se na něm ještě zobrazují pokyny pro odbočení. U konkurence je rozsah ukazovaných informací citelně širší.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 13 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 03Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 14 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 06Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 15 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 11Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 16 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 13

Kdyby nebylo faktu, že se řidič na okolní svět kouká z vysoka, z pozice za volantem by se mohlo zdát, že sedí v běžném osobáku. Nohy má natažené vpřed a škoda jen, že sedáky jsou docela krátké. Sedadla obecně by zasloužila více pozornosti. Opěrné polštáře sedáku i opěradla jsou příliš měkké a opřít se o ně zvládne leda osoba s BMI na úrovni korby z Dachau. Jenže ten zase ze sedadla vypadne v první ostřeji projeté zatáčce. Vrátím se ale k té poloze za volantem. Ta je důsledkem jednoho konstrukčního faktu, který má možná nějaká pozitiva, ale určitě ubírá prostor v kabině.

Honda u nového CR-V udává světlou výšku 165 mm. Jenže když si vezmete metr, tak zjistíte, že horní okraje prahů jsou ve výšce 45 cm a podlaha kabiny je jen o pár čísel níže. Celé mi to připomíná konstrukci řešení podlahy obrněného vozu, kde uprostřed je tunel pro kardan, od kterého směrem k prahům stoupají plochy odklánějící energii výbuchu při případném najetí na minu. Vojáci jsou díky tomu v bezpečí, pasažéři v CR-V tím bohužel přišli o část prostoru. „Ziskem” je plochá podlaha v celém interiéru, ztrátou ne zrovna dostatek místa ve svislém směru. Vepředu to řeší nohy natažené vpřed, vzadu, kde se na první pohled zdá být místa nadbytek, je tomu právě naopak. Pohodlí si vzadu užijí leda děti, dospělým ani tak nebudou vadit krátké sedáky jako spíše malý rozdíl mezi podlahou a výškou posezu. A aby toho nebylo málo, dlouhánům bude vzadu těsno i shora. Je to opravdu škoda, protože jinak je kabina CR-V prostorná a vzdušná.

Ve srovnání s předchozí generací výrazně narostl zavazadlový prostor, v základním provedení je k dispozici 589 l. Stěhovači ocení způsob, jak jednoduše zvětšit přepravní kapacitu až na 1 627 l. Stačí v kufru zatáhnout za dvě kliky a zadní sedadla se zcela sama poskládají vpřed. Zpět už je musíte vztyčit sami, na to už tlačítko v CR-V nenajdete.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 17 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 25Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 18 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 26 Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 19 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 27Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 20 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 29Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 21 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 32Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 22 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 24

Obvyklý podezřelý pod kapotou

Kapitolu o motoru bych možná mohl přeskočit, motor 2,2 i-DTEC totiž není žádným nováčkem. Právě naopak, je starým psem, který se asi těžko naučil nějaké nové kousky. Podrobně jste si oněm mohli počíst například v našem testu nejnovějšího Civicu. Jenže pokud bych opravdu skočil rovnýma nohama do popisu zkušenosti s podvozkem, udělal bych velkou chybu. Motor je opravdu stejný, jeho naladění se ale liší. V Civicu se projevoval podivně, táhl až od 2000 otáček a do práce jako by se mu nechtělo. Už tam vyslovil autor testu podezření, že se jedná o elektronické omezení nástupu motoru a mně nezbude, než jeho domněnku podpořit. Jen bych řekl, že to nebylo kvůli omezení spotřeby, ale spíše omezení sil přenášených na mechanické skupiny pohonu.

V CR-V se motor projevuje o poznání lépe, na pokyny plynu živě reaguje nejen na volno, ale i v zátěži. Navíc se probouzí daleko dříve. Ožívá už kolem 1 300 otáček a bez problémů ho lze používat od 1 500 otáček. Při nich si ševelí a po přidání plynu se místo dunění a nýtování dočkáte akce, která se plynule rozjíždí se stoupající rafikou otáčkoměru. Ani po překročení hranice se dvojkou na začátku, kde začíná pásmo maxima točivého momentu, nedochází k výkyvům a motor rovnoměrně táhne až k maximu ve 4 000 otáčkách. Tam poleví a k omezovači, který má ještě o 500 otáček výše, se mu už příliš nechce.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 23 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Motor 01Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 24 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Motor 02Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 25 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Motor 03

Pokud bych v CR-V chtěl nějaký čtyřválcový diesel, pak bych chtěl tento. Líbí se mi nejen jeho chování a reakce na plyn, o které si Veloster Turbo může jen nechat zdát, ale také zvukový projev. Mezi 1 500 a 3 000 otáčkami si jen tak pobrukuje, při výletu výše „dýzlově” zdrsní, ale ani tehdy neobtěžuje. A to vše v situaci, kdy těch umaštěných 150 koní umí velmi pěkně roztočit kolečka. Dynamika je u CR-V více než slušná a pokud nebudete líní zapracovat s přesným řazením, nebude pro vás problém aní předjíždění v třícifermých rychlostech. Ptáte se, jestli jsme zase jednou dostali k testu přečipovaný vůz? Nemyslím, zásluhu na tom má hlavně skoro ideálně poskládaná a absolutně neevropská převodovka.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 26 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Motor 04 Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 27 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 22Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 28 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 17

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.