Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

13.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.

V hlavní roli funkce

Zkuste si někdy jen tak pro zábavu popsat kouli. A dopředu si řekněte, že napíšete alespoň pět vět. V první bude stát něco o tvaru, ve druhé o barvě, ve třetí o velikosti, ve čtvrté o hmotnosti a pak se zarazíte a nebude vědět, co napsat do té páté. Koule nemá více vlastností. podobně si přijdu, když se snažím popsat interiér i20. Je funkční, ničím speciálním nevyniká, nic mu v podstatě nechybí. Raději tedy přeskočím to, že středová konzole vypadá jako žrout z Pacmana a volant má na sobě tlačítka, fotografie prozradí vše podstatné. Zastavím se jen u jedné, zato zásadní charakteristiky.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 10 - Hyundai i20 Test 2012 Int 01Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 11 - Hyundai i20 Test 2012 Int 07Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 12 - Hyundai i20 Test 2012 Int 02

Tou je všeobecná funkčnost. Začnu u drobností, jakou je čalouněná loketní opěrka na dveřích. Ano, zbytek je z tvrdého plastu, jenže tam, kde si řidič či pasažér může opřít koleno, je měkké čalounění. Vlastně ne, horní část výplně je také měkčená, nejen koleno, ale i loket je na měkkém. Další je poloha za volantem. Ani nízká, ani příliš vysoká. Tak akorát na to, aby řidič v pohodě dosáhl na všechny ovládací prvky. Nastavit lze výšku i sklon volantu a v případě verze Inclusive i výšku sedáku. Hledání vhodného nastavení je tak hračka. S posezem souvisí sedadla. Opět, ani super tvrdá, ani měkká, tak akorát, aby se v nich pohodlně dal přežít i několikasetkilometrový přesun. Navíc mají dlouhé sedáky a také nějaké to boční vedení.

Podobné je to i vzadu. Pohodlná sedadla jsou zkombinována s relativním dostatkem prostoru. Vemte čtyři průměrně vzrostlé Evropany a bez problémů se do kabiny usadí. Vejdou se nejen oni, vzít si mohou i více, než jen tašky s notebooky. Do kufru o objemu téměř 300 l lze naložit už docela slušnou dávku zavazadel.

Jestliže exteriér není dost „trendy”, interiér zase není „funky”. Ale neurazí, funguje a je v něm příjemně. Škoda jen, že přestože plasty vypadají docela dobře, sem tam si zarachotí. A to je asi tak jediná věc, kterou můžu vytknout.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 13 - Hyundai i20 Test 2012 Int 12Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 14 - Hyundai i20 Test 2012 Int 16Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 15 - Hyundai i20 Test 2012 Int 15Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 16 - Hyundai i20 Test 2012 Int 17Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 17 - Hyundai i20 Test 2012 Int 18Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 18 - Hyundai i20 Test 2012 Int 20

Kouzelně přitažlivý základ

Facelift i20 přinesl nejen nový vzhled, spolu s ním přišla i nová nabídka motorů. Některé zmizely (diesely 1,4 a 1,6 CRDI, benzínová 1,6i), jiné přibyly (1,1 CRDi) a zbytek prošel posilovnou. To je i případ jednotky testovaného auta, tedy základního benzínového čtyřválce o objemu 1 248 cm3. Dříve uměl poskytnout 78 koní, dnes jich nabídne 84. V kombinaci s poměrně vysokou pohotovostní hmotností okolo 1,1 tuny se to nezdá zrovna moc a dojem potvrzují i papírové údaje. Maximálně 168 km/h a z nuly na 100 km/h za 12,7 s. Jenže není zlato vše, co se třpytí a ani vše hnědé není exkrement. Ten motor je v reálném životě docela kouzelný.

V nízkých otáčkách toho moc nedává a domnívám se, že to je hlavní důvod toho dlouhého času potřebného k dosprintování na 100 km/h. Jakmile se ale přehoupne přes 3 000 ot./min, začne projevovat chuť do života a nad 5 000 má dokonce něco, co lze nazvat výkonovou špičkou. K té se velmi ochotně šplhá a v rozletu ho zastavuje až omezovač. Je opravdu radost držet jej v blízkosti maxima a ždímat z něj vše, co může nabídnout. To jsem se ale nechal unést, tohle asi nebude úplně typický způsob řízení typického majitele tohoto auta.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 19 - Hyundai i20 Test 2012 Mot 01Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 20 - Hyundai i20 Test 2012 Mot 03Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 21 - Hyundai i20 Test 2012 Mot 02

Nevadí, i jemu se při předjíždění bude hodit schopnost živě zrychlovat. A co teprve kdyby dostal chuť si zařádit. Důležité je i to, že s tímto motorem se i20 neztratí ani na dálnici. Autu nečiní obtíž udržovat 130 km/h ani v kopcích na D1, stačí jen neubírat. Skromné rychlíky snad potěší fakt, že přestože je papírový strop 168 km/h, v reálu je možné zrychlit až na 180 km/h GPS. Ani k tomu není potřeba pád do Macochy.

Nejen svou živostí mě motor překvapil, oblíbil jsem si i jeho zvuk. První dojem nebyl zrovna příznivý, slyšet jde už od nízkých otáček a ve mě to ihned vyvolalo očekávání uší drásajícího řevu blízko červeného pole. Občas je příjemné se mýlit. Tam kde motor nasadí, tam v podstatě skončí, jen charakter zvuku se mění. A nejlépe mu to hraje u maxima výkonu. Trochu zhrubne, jemně zesílí a zahraje na sportovní notu.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 22 - Hyundai i20 Test 2012 Int 10Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 23 - Hyundai i20 Test 2012 Int 09Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 24 - Hyundai i20 Test 2012 Int 04Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 25 - Hyundai i20 Test 2012 Int 14

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše