Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru
13.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.
Přehled kapitol
Na míru pro penzisty
Občas mám u testovaných aut problém s identifikací cílové skupiny, ne tak v případě i20. U ní mi bylo od začátku jasné, pro koho je vhodná. Přeskočím ty, kteří prostě jen hledají levnější alternativu k modelům s lepší pověstí, a rovnou přejdu k těm hlavním. Spolu s tím, jak do penze odcházejí lidé, kteří dostali dostatečně dlouhou dobu na vytvoření si dostatečných zdrojů, roste i skupina zákazníků, pro které sice stále je cena vozu rozhodující faktor, ale chtějí za své peníze i něco navíc. Nechtějí si jen koupit nějaké auto, pro mnohé z nich to bude poslední nový vůz v jejich životě. Chtějí, aby jim nejen dobře sloužil, ale aby je také těšil a současně by na něj mohli hrdě ukázat a říct, to je můj nový vůz.
Právě jim jako by byla i20 šita na míru. Svou přívětivostí snižuje nároky na řidiče, posádce nabídne dostatečný komfort, svým vzhledem bude dobře reprezentovat majitele a současně ho potěší dlouhou zárukou a nízkým apetitem. Už za ceníkových 200 000 Kč (a věřte, že u i20 lze dostat velmi podstatnou slevu) je možno koupit kompletní vůz s dostatečnou výbavou pro běžný život dvojice penzistů. Pak už záleží jen na nich, jestli potřebují pět dveří, klimatizaci, lepší rádio či třeba couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku.
Na začátku jsem si položil otázku, jestli je i20 velkou hrozbou pro konkurenci. Ano, je, více než dříve. K faktickým kvalitám přidala pěkný vzhled a domnívám, se že značce celkově roste její image. Na ty nejlepší malá Korejka ještě nemá ani jízdně, ani vzhledem. Jenže pokud si ji postavím vedle stejně oceněné Fábie v základní výbavě a se základním 1,2HTP, nevidím jediný důvod proč volit mladoboleslavský výrobek. Tam, kde Getz v souboji s první generací jasně prohrával, má i20 podobně jasně navrch.
Proč ji chtít?
Za málo peněz hraje jako celý orchestr. Jezdí se s ní velmi příjemně a za levno. Navíc má svou vlastní, dobře identifikovatelnou tvář.
Proč ji nechtít?
Neumí uspokojit poptávku po extravaganci a ani jízdně na špičku nemá. Navíc je tu pořád ta korejská image.
Cena
Základní cena vozu (1,2i 5MT 3D Classic): 199 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive): 249 990 Kč
Cena testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive + příplatková výbava): 340 990 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 248 ccm
Největší výkon: 63 kW (84 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 120,7 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 995 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 158 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 295 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 060 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda