Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

13.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.

Na míru pro penzisty

Občas mám u testovaných aut problém s identifikací cílové skupiny, ne tak v případě i20. U ní mi bylo od začátku jasné, pro koho je vhodná. Přeskočím ty, kteří prostě jen hledají levnější alternativu k modelům s lepší pověstí, a rovnou přejdu k těm hlavním. Spolu s tím, jak do penze odcházejí lidé, kteří dostali dostatečně dlouhou dobu na vytvoření si dostatečných zdrojů, roste i skupina zákazníků, pro které sice stále je cena vozu rozhodující faktor, ale chtějí za své peníze i něco navíc. Nechtějí si jen koupit nějaké auto, pro mnohé z nich to bude poslední nový vůz v jejich životě. Chtějí, aby jim nejen dobře sloužil, ale aby je také těšil a současně by na něj mohli hrdě ukázat a říct, to je můj nový vůz.

Právě jim jako by byla i20 šita na míru. Svou přívětivostí snižuje nároky na řidiče, posádce nabídne dostatečný komfort, svým vzhledem bude dobře reprezentovat majitele a současně ho potěší dlouhou zárukou a nízkým apetitem. Už za ceníkových 200 000 Kč (a věřte, že u i20 lze dostat velmi podstatnou slevu) je možno koupit kompletní vůz s dostatečnou výbavou pro běžný život dvojice penzistů. Pak už záleží jen na nich, jestli potřebují pět dveří, klimatizaci, lepší rádio či třeba couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku.

Na začátku jsem si položil otázku, jestli je i20 velkou hrozbou pro konkurenci. Ano, je, více než dříve. K faktickým kvalitám přidala pěkný vzhled a domnívám, se že značce celkově roste její image. Na ty nejlepší malá Korejka ještě nemá ani jízdně, ani vzhledem. Jenže pokud si ji postavím vedle stejně oceněné Fábie v základní výbavě a se základním 1,2HTP, nevidím jediný důvod proč volit mladoboleslavský výrobek. Tam, kde Getz v souboji s první generací jasně prohrával, má i20 podobně jasně navrch.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 32 - Hyundai i20 Test 2012 Ext 13Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 33 - Hyundai i20 Test 2012 Int 01Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 34 - Hyundai i20 Test 2012 Mot 03

Proč ji chtít?

Za málo peněz hraje jako celý orchestr. Jezdí se s ní velmi příjemně a za levno. Navíc má svou vlastní, dobře identifikovatelnou tvář.

Proč ji nechtít?

Neumí uspokojit poptávku po extravaganci a ani jízdně na špičku nemá. Navíc je tu pořád ta korejská image.

Cena

Základní cena vozu (1,2i 5MT 3D Classic): 199 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive): 249 990 Kč
Cena testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive + příplatková výbava): 340 990 Kč

Technické údaje

Motor

Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 248 ccm
Největší výkon: 63 kW (84 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 120,7 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 995 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 158 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 295 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 060 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše