Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem

Hyundai i30 je i jako kombík s levnější benzinovou 1,6 velmi dobrým autem. Auru výjimečnosti ale vedle naftového hatchbacku postrádá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem

23.12.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai i30 je i jako kombík s levnější benzinovou 1,6 velmi dobrým autem. Auru výjimečnosti ale vedle naftového hatchbacku postrádá.

Koupě skvělá, samotné auto s kompromisy

Na testovanou i30 kombi lze hledět dvojí optikou. Ta první, pro vůz méně příjemná, je, že vedle špičkových soukmenovců z vlastní stáje prostě není tak přesvědčivá a tudíž ani v rámci své třídy nefascinuje tolik jako napoprvé. Jistě je tomu tak je i kvůli levnějšímu provedení, hlavní příčina ale tkví v něčem jiném. Nejvíce autu škodí hlučný motor, i když se tak projevuje jen někdy. A podvozek, který je sice na možnosti kombíků této třídy stále výborný, ale jakási dokonalost fungování „bezabtohové” verze je ta tam.

Testovat napoprvé tuto variantu, tak okouzlený bych nebyl. To ale neznamená, že jde o špatné auto, pořád je velmi dobré. Jako skvělá koupě se ukáže až poté, co se podíváte do ceníku. A to je druhá optika, která i30 hodně nahrává - testovaná verze, které má už výbavu, ve které něco bude chybět jen náročnějším, má ceníkovou cenu 381 tisíc Kč. A to je na dynamicky neurážející, efektivní, velmi komfortní, prostorný a příjemné ovladatelný vůz prostě docela málo.

Nic to ale nemění na tom, že karoserií kombi a tímto motorem i30 sestupuje z piedestalu. Zatímco hatchback 1,6 CRDi bych při všech jeho kvalitách bral i za o 100 tisíc vyšší cenu, kombík 1,6 CVVT už musí přesvědčovat poměrem výkonu a ceny. Ten je naštěstí pro něj stále skvělý, přesto bych vám doporučoval raději pětidvířko, raději s jiným motorem. Za velmi podobné peníze dostanete jednoduše ještě o dost více...

Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem - 46 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 086Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem - 47 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 032Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem - 48 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 104

Proč ho chtít

Za dané peníze si v nižší střední třídě zásadně lepší kombi nekoupíte. Je komfortní, řidičský příjemné, úsporné, prostorné, promyšlené. Musíte se ale smířit s tím, že tohle všechno u testované verze jen pro méně náročně řidiče, zvukový projev motoru ji uspokojování vyšších nároků nedovoluje.

Proč ho nechtít

Klíčovým důvodem je hluk motoru, který značně omezuje šíři využitelnosti jinak velmi talentovaného základu. Jiná karoserie pak o úroveň níže sráží komfort i jistotu jízdy. Jsou to ale spíše důvody, proč nechtít i30 jako kombi nebo s motorem 1,6 CVVT, vedle konkurentů s podobnou technikou krom někdy přespříliš hlučného motoru (to se opravdu jen tak nevidí) mnoho důvodů k nezájmu nedává.

Cena

Základní cena vozu (i30 kombi 1,4i CVVT Entry): 299 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (i30 kombi 1,6 CVVT Trikolor): 355 990 Kč
Cena testovaného provedení (i30 kombi 1,6 CVVT Parking + příplatková výbava): 380 990 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 156 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 485 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 500 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 528 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.