Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může
25.1.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nejracionálnější verze XF ukazuje, že za relativně malý peníz lze získat hezké a dobré auto. Daň v podobě projevu motoru je ale příliš vysoká.
Přehled kapitol
Image je jeho revír, kazí mu to motor
Bývaly doby, kdy v A6 či pětkovém bavoráku jezdili opravdu jen ti majetní a potkat je byla svého druhu událost. Dnes už se za nimi nikdo neotočí, staly se běžnou součástí provozu. Prémiovost už dnes prostě neznačí exkluzivitu. V případě Jaguaru XF je „wow” faktor stále na vysoké úrovni. Lidé si ho chodí na parkovišti prohlížet, zvědavě nakukují přes okénka do interiéru a dokonce se vás chodí ptát, jak to jezdí. Musím přiznat, že mi občas bylo nepříjemné kazit jim jejich nadšení nastartováním motoru, po kterém často následovaly udivené pohledy. Od Jaguaru je prostě stále ještě normální očekávat ševelení benzínového šesti či osmiválce. Ne něco, co by člověk spíše očekával z vedle stojícího Ducata.
Na druhou stranu, image je u Jaguaru založena na pověsti značky, ne na faktických vlastnostech auta. Pominu design, ten si každý zhodnotí sám, v jiných oblastech XF konkurenci obvykle zrovna nepřekonává. Typickému zákazníkovi Sportbrake asi nebude zrovna vadit, že si nemůže objednat head-up displej či elektrické dovírání dveří, ovšem fakt, že navigační systém je po ergonomické stránce o generaci či dvě zpět, to už se tak lehce nepromíjí. Také v oblasti utlumení motorů je konkurence dál.
Na druhou stranu, a to bude pro mnohé překvapující, Jaguar XF Sportbrake je více než konkurenceschopný po cenové stránce. Zkuste si poskládat stejně vybavené BMW 520d Touring a ejhle, zjistíte, že vás bude stát víc. Stejně tak E 250 CDI a totéž platí o srovnatelném Audi A6 Avant 2,0 TDI.
Bylo by prostě chybou považovat XF za nějakého exota a mávat nad ním rukou. Pokud tak uděláte, bude to jen k vaší škodě. Za vyzkoušení rozhodně stojí a velmi snadno se může stát, že vás okouzlí tak, že mu odpustíte nějaké ty nedokonalosti. Jen prosím nešetřete a kupte si šestiválcovou verzi. Kocour si zaslouží mít pořádné srdce.
Proč ho chtít?
Důvody jsou stejné, jako v případě sedanu - i jako kombi je to dobré auto. Stále si zachovává nadprůměrnou schopnost komfortní jízdy, přitom tím nijak zvlášť netrpí jízdní jistota.
Proč ho nechtít?
Pokud ke stylu chcete i patřičné chování bude vás tato verze obtěžovat. Čtyřválcový diesel celkový dojem opravdu degraduje.
Cena
Základní cena vozu (XF 2,2D Sportbrake Limited edition): 1 138 880 Kč
Cena testovaného provedení (XF 2,2D Sportbrake Limited edition + nadstandardní výbava): 1 433 492 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Vrtání x zdvih: 85 x 96 mm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka ZF, pohon zaních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 966 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost (vč. řidiče): 1 824 kg
Užitečná hmotnost: 566kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 675 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva