Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může

Nejracionálnější verze XF ukazuje, že za relativně malý peníz lze získat hezké a dobré auto. Daň v podobě projevu motoru je ale příliš vysoká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může

25.1.2013 | Mirek Brokeš | 6 příspěvků

Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejracionálnější verze XF ukazuje, že za relativně malý peníz lze získat hezké a dobré auto. Daň v podobě projevu motoru je ale příliš vysoká.

Image je jeho revír, kazí mu to motor

Bývaly doby, kdy v A6 či pětkovém bavoráku jezdili opravdu jen ti majetní a potkat je byla svého druhu událost. Dnes už se za nimi nikdo neotočí, staly se běžnou součástí provozu. Prémiovost už dnes prostě neznačí exkluzivitu. V případě Jaguaru XF je „wow” faktor stále na vysoké úrovni. Lidé si ho chodí na parkovišti prohlížet, zvědavě nakukují přes okénka do interiéru a dokonce se vás chodí ptát, jak to jezdí. Musím přiznat, že mi občas bylo nepříjemné kazit jim jejich nadšení nastartováním motoru, po kterém často následovaly udivené pohledy. Od Jaguaru je prostě stále ještě normální očekávat ševelení benzínového šesti či osmiválce. Ne něco, co by člověk spíše očekával z vedle stojícího Ducata.

Na druhou stranu, image je u Jaguaru založena na pověsti značky, ne na faktických vlastnostech auta. Pominu design, ten si každý zhodnotí sám, v jiných oblastech XF konkurenci obvykle zrovna nepřekonává. Typickému zákazníkovi Sportbrake asi nebude zrovna vadit, že si nemůže objednat head-up displej či elektrické dovírání dveří, ovšem fakt, že navigační systém je po ergonomické stránce o generaci či dvě zpět, to už se tak lehce nepromíjí. Také v oblasti utlumení motorů je konkurence dál.

Na druhou stranu, a to bude pro mnohé překvapující, Jaguar XF Sportbrake je více než konkurenceschopný po cenové stránce. Zkuste si poskládat stejně vybavené BMW 520d Touring a ejhle, zjistíte, že vás bude stát víc. Stejně tak E 250 CDI a totéž platí o srovnatelném Audi A6 Avant 2,0 TDI.

Bylo by prostě chybou považovat XF za nějakého exota a mávat nad ním rukou. Pokud tak uděláte, bude to jen k vaší škodě. Za vyzkoušení rozhodně stojí a velmi snadno se může stát, že vás okouzlí tak, že mu odpustíte nějaké ty nedokonalosti. Jen prosím nešetřete a kupte si šestiválcovou verzi. Kocour si zaslouží mít pořádné srdce.

Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může - 31 - Test Jaguar XF Sportbrake D 2013 ext 01Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může - 32 - Test Jaguar XF Sportbrake D 2013 int 01Test Jaguar XF 2,2 D Sportbrake: kombi neurazí, motor může - 33 - Test Jaguar XF Sportbrake D 2013 motor 01

Proč ho chtít?

Důvody jsou stejné, jako v případě sedanu - i jako kombi je to dobré auto. Stále si zachovává nadprůměrnou schopnost komfortní jízdy, přitom tím nijak zvlášť netrpí jízdní jistota.

Proč ho nechtít?

Pokud ke stylu chcete i patřičné chování bude vás tato verze obtěžovat. Čtyřválcový diesel celkový dojem opravdu degraduje.

Cena

Základní cena vozu (XF 2,2D Sportbrake Limited edition): 1 138 880 Kč
Cena testovaného provedení (XF 2,2D Sportbrake Limited edition + nadstandardní výbava): 1 433 492 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Vrtání x zdvih: 85 x 96 mm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka ZF, pohon zaních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 966 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost (vč. řidiče): 1 824 kg
Užitečná hmotnost: 566kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 675 l

Diskuze 6 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.