Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru

Po jízdě s XKR-S Cabrio vám možná začnou říkat Karle Hálo. Jiné kabrio vám vplést vítr do vlasů, tohle vaši hřívu zaručeně pošle do luftu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru

27.4.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po jízdě s XKR-S Cabrio vám možná začnou říkat Karle Hálo. Jiné kabrio vám vplést vítr do vlasů, tohle vaši hřívu zaručeně pošle do luftu.

Mělo to být GT, je to hot rod. Ale jaký...

Jaguar mluví o modelu XK (verze R a R-S nevyjímaje) jako o GT. Nechci to pánům z bratrstva skákající kočky kazit, ale GT si představuji jinak, alespoň v realitě dnešního trhu. Krom toho, slovo „granturismo” je dnes více než označením pro špičkový cestovní vůz omluvou pro auto, které neumí nic jiného než rychle jezdit rovně. A to si XKR-S nezaslouží, zvládá toho mmnohem víc.

XK je navíc uvnitř docela malé a i když nabízí nějaký prostor také vzadu (proto je to kabriolet a ne roadster, že...), budete rádi, když si dovnitř pohodlně sednete ve dvou a rozvalovat se zrovna nebudete. I proto to není GT, ale o minus nemůže být řeč. Aut této třídy, která umí nabídnout prostorný interiér (a jen ten), je na trhu parta a většina z nich jízdně nemá co říci.

Ač Jaguar uvnitř není bůhvíjak prostorný, je velmi kvalitní, ale ani tomuto aspektu jsem se podrobněji nevěnoval. Proč? Protože něco jako dojem z kvality interiéru je za volantem zcela druhotný. Tohle auto je jak nafukovací člun nesený 550 nadopovanými hřebci. Plave, ale s naprostou jistotou, v oceánu výkonu a nechá vás jej naplno využít. Jeho zvuk, neskutečný výkon v jakýchkoli otáčkách, hravý podvozek a ovladatelnost jednoduchá jak u ručního mixeru dělá z jízdy z XKR-S skutečně mimořádný zážitek. A sundaná střecha jej příliš nesnižuje, naopak i v lecčems umocňuje.

Odpověď na otázku položenou v úvodu je tedy nasnadě. Sportovní verze Jaguarů (brzy uvidíte, že to není případ jen XKR-S) jsou opravdu úžasné stroje. Jsou technicky vypiplané tak, abyste s nimi mohli jezdit jak si jen zamanete a ony jen s úsměvem řekly „mňau”. Okruh, klikatá okreska, dálnice, všechno může být. Není to přitom náhoda, omyl, výjimka - poznal jsem již dříve i část z těch, kteří měli jejich vývoj na starosti a ti přesně věděli, co chtěli udělat. A tak to také udělali.

Pokud jste tedy dosud Jaguary považovali za nějaké křehké stylovky, zapomeňte na to. Faktem totiž je, že si nechají líbit více, než mnohá auta, která se tváří, jako by se do provozu omylem zatoulala ze závodů Formule 1. Že k tomu dobře vypadají a mají i značku, před kterou se leckdo ukloní, to snad není na na škodu...

Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru - 36 - Test Jaguar XKR-S prvni 15Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru - 37 - Test Jaguar XKR-S prvni 34Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru - 38 - Test Jaguar XKR-S prvni 39

Proč ho chtít?

Je to mimořádně rychlé i zábavné auto, které vás dokáže v táhnout do děje. Jeho precizní naladění dovolí vám dovolí užívat všech 550 koní výkonu prakticky kdekoli. Navíc i v provedení Cabrio dává smysl.

Proč ho nechtít?

Pro puristy bude nejpádnějším důvodem absence manuálního řazení v nabídce převodovek, některým by mohl být proti mysli skutečně velmi intenzivní zvukový projev.

Cena

Základní cena vozu (XK Cabrio 5,0 V8): 2 656 440 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XKR-S Cabrio 5,0 V8 Kompressor): 3 699 960 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 000 ccm
Největší výkon: 404 kW (550 k) při 6 000 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 2 500 - 5 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, aktivní samosvorný diferenciál

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 300 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 18,9 l
Mimo město: 8,6 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 71 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 794 mm
Šířka: 1 892 mm
Výška: 1 312 mm
Rozvor náprav: 2 752 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 385 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 200 l (stažená střecha)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 313 l (natažená střecha)

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.