Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Jaguar XKR-S Cabrio: s vlasy ve větru
27.4.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Po jízdě s XKR-S Cabrio vám možná začnou říkat Karle Hálo. Jiné kabrio vám vplést vítr do vlasů, tohle vaši hřívu zaručeně pošle do luftu.
Přehled kapitol
Mělo to být GT, je to hot rod. Ale jaký...
Jaguar mluví o modelu XK (verze R a R-S nevyjímaje) jako o GT. Nechci to pánům z bratrstva skákající kočky kazit, ale GT si představuji jinak, alespoň v realitě dnešního trhu. Krom toho, slovo „granturismo” je dnes více než označením pro špičkový cestovní vůz omluvou pro auto, které neumí nic jiného než rychle jezdit rovně. A to si XKR-S nezaslouží, zvládá toho mmnohem víc.
XK je navíc uvnitř docela malé a i když nabízí nějaký prostor také vzadu (proto je to kabriolet a ne roadster, že...), budete rádi, když si dovnitř pohodlně sednete ve dvou a rozvalovat se zrovna nebudete. I proto to není GT, ale o minus nemůže být řeč. Aut této třídy, která umí nabídnout prostorný interiér (a jen ten), je na trhu parta a většina z nich jízdně nemá co říci.
Ač Jaguar uvnitř není bůhvíjak prostorný, je velmi kvalitní, ale ani tomuto aspektu jsem se podrobněji nevěnoval. Proč? Protože něco jako dojem z kvality interiéru je za volantem zcela druhotný. Tohle auto je jak nafukovací člun nesený 550 nadopovanými hřebci. Plave, ale s naprostou jistotou, v oceánu výkonu a nechá vás jej naplno využít. Jeho zvuk, neskutečný výkon v jakýchkoli otáčkách, hravý podvozek a ovladatelnost jednoduchá jak u ručního mixeru dělá z jízdy z XKR-S skutečně mimořádný zážitek. A sundaná střecha jej příliš nesnižuje, naopak i v lecčems umocňuje.
Odpověď na otázku položenou v úvodu je tedy nasnadě. Sportovní verze Jaguarů (brzy uvidíte, že to není případ jen XKR-S) jsou opravdu úžasné stroje. Jsou technicky vypiplané tak, abyste s nimi mohli jezdit jak si jen zamanete a ony jen s úsměvem řekly „mňau”. Okruh, klikatá okreska, dálnice, všechno může být. Není to přitom náhoda, omyl, výjimka - poznal jsem již dříve i část z těch, kteří měli jejich vývoj na starosti a ti přesně věděli, co chtěli udělat. A tak to také udělali.
Pokud jste tedy dosud Jaguary považovali za nějaké křehké stylovky, zapomeňte na to. Faktem totiž je, že si nechají líbit více, než mnohá auta, která se tváří, jako by se do provozu omylem zatoulala ze závodů Formule 1. Že k tomu dobře vypadají a mají i značku, před kterou se leckdo ukloní, to snad není na na škodu...
Proč ho chtít?
Je to mimořádně rychlé i zábavné auto, které vás dokáže v táhnout do děje. Jeho precizní naladění dovolí vám dovolí užívat všech 550 koní výkonu prakticky kdekoli. Navíc i v provedení Cabrio dává smysl.
Proč ho nechtít?
Pro puristy bude nejpádnějším důvodem absence manuálního řazení v nabídce převodovek, některým by mohl být proti mysli skutečně velmi intenzivní zvukový projev.
Cena
Základní cena vozu (XK Cabrio 5,0 V8): 2 656 440 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XKR-S Cabrio 5,0 V8 Kompressor): 3 699 960 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 000 ccm
Největší výkon: 404 kW (550 k) při 6 000 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 2 500 - 5 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, aktivní samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 300 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 18,9 l
Mimo město: 8,6 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 71 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 794 mm
Šířka: 1 892 mm
Výška: 1 312 mm
Rozvor náprav: 2 752 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 385 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 200 l (stažená střecha)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 313 l (natažená střecha)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva