Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Pro_Cee'd GT vs. Seat Leon SC 1,8 TSI: pomsta Ceedů
26.7.2013 | Pavel Janda | 259 příspěvků
(+ videa) Po letech v druhé lize má Kia konečně auto, s nímž se může pustit do boje s nejlepšími. Dokáže se GT pomstít za roky přehlížení?
Přehled kapitol
Vyrovnaný souboj, který rozhodnou drobnosti
Než se dostanu k verdiktu, musím říci, že snad v žádném dosavadním srovnání se nám nepodařilo postavit vedle sebe tak podobně zaměřená, tak přímo si konkurující auta. Nejde tu o barvu nebo třídvéřovou karoserii, jde tu o charakter, který se v případě obou vozů skvěle trefuje do označení „warm hatch”.
Tohle nejsou žádné sportovní deriváty, stejně tak nejde ani o šeď průměru. Jsou to auta, která jsou citelné výkonnější a schopnější než běžná produkce, zároveń ale dokážou být pořád naprosto suverénní při uspokojování každodenních potřeb. Mám taková auta docela rád, zvláště když oba protichůdné extrémy dokážou tak dobře spojovat - zábavná a rychlá jsou až běda, komfortní a nenáročná též. To je dobrý předpoklad pro jasný verdikt, takže které je lepší?
Nemám pro to žádné diplomatické ani jiné nečestné důvody, ale vážně nevím. Od prvních kilometrů za volantem Pro_Cee'du GT nad odpovědí přemýšlím, ale nedokážu ji najít, ani sám pro sebe. Jde o velmi vyrovnané soupeře, kteří se oba vyhýbají velkým neduhům a nabízejí hned několik výjimečných vlastností. Troufnu si říci, že Leon SC je technicky vyspělejší stroj, že se v něm zračí větší zkušenosti celého koncernu Volkswagen s výrobou podobných aut. Jenže Pro_Cee'd GT nahrazuje o něco méně suverénní techniku emotivnějším naladěním, které si přitom nevybírá daň v podobě menší schopnosti být dobrým autem pro každý den, v tom jsou oba vozy na podobné úrovni.
Mít Leon SC vypínatelné ESP, dal bych mu přednost. Jenže on jej nemá a těžko dokážu ignorovat, co všechno navíc mi dokáže Pro_Cee'd GT nabídnout bez tohoto limitu. Jeho jízdní projev na hranici možností je dechberoucí a nezapomenutelný, u Leonu může být stejný, je ale zkrátka nedostupný. Na druhou stranu nemohu ignorovat hlavně skvělý motor a velmi nenucenou dynamiku, která je vlastní španělskému vozu.
Vážně si nejsem jist, čemu bych nakonec dal přednost, i toto mé osobní dilema (a musím říci, že oba vozy se mi hodně zamlouvají a klidně bych si koupil kterýkoli z nich) ale naznačuje, jak malé rozdíly mezi nimi jsou. Budou to nakonec opravdu drobnosti jako nevypínatelné ESP či řešení toho či onoho detailu, které dokážou strhnout přízeň zákazníků na tu či onu stranu. Nakonec bez zajímavosti není ani to, že Leon SC FR 1,8 TSI je o několik desítek tisíc levnější než Pro_Cee'd GT (bez ohledu na výbavu, prostě nejnižší cena), a to bych řekl, že GT je docela levné...
Je zkrátka zase z čeho vybírat a to je po mém soudu dobře. Sami si z dílčích popsaných předností a neduhů vyberte, co byste raději, já už jen dodám, že na pomstu Ceedů zatím tak úplně nedošlo - Leon je příliš dobrým autem na to, aby si od korejského konkurenta nechal vypráskat kožich tak, jako to jeho předchůdcům před lety dělal on sám. Fakt, že Cee'd GT dokáže napoprvé vést tak vyrovnaný souboj s jedním z nejlepších „warm hatchů” dneška, mu pro uspokojení zatím musí stačit...
Základní cena 1. testovaného vozu (Kia Pro_Ceed GT 1,6 T-GDI): 519 980 Kč (další informace o cenách a výbavách)
Základní cena 2. testovaného vozu (Leon SC 2013 1,8 TSI FR): 485 900 Kč další informace o cenách a výbavách)
Technické údaje Kia Pro_Cee'd GT
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 284 - 1 373 kg / 1 359 - 1 448 kg
Užitečná hmotnost: 402 - 491 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 225 l
Technické údaje Seat Leon SC 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 4,9l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 215/1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze 259 příspěvků
Bleskovky
V USA si po čase opět všímají Česka v souvislosti s auty, chtělo to další kontroverzní událost
dnesPár dostal od automobilky vůz zdarma, i když jej normálně koupil, zaplatil, o nic nežádal a ani nesoutěžil
včeraSouboj vzácných sporťáků s motory V10 bez turba fascinuje zvukovou kulisou, o výhru tu snad ani nejde
24.5.2022
Nejčtenější články
Hybridy z hlediska spotřeby nefungují už ani na papíře, stačí je podrobit realističtějším testům
27.4.2022Absolutně nejprodávanějším autem v Číně je u nás neznámý model v Evropě stále více strádající značky
27.4.2022Němečtí technici se postavili proti zákazu spalovacích motorů, s plány EU to hne jen stěží
27.4.2022Český trh s ojetinami je dál docela jiný svět, lidé kupují auta, o která na západě nestojí
27.4.2022Němci otestovali jednu ze statisticky neporuchovějších ojetin, jaká je ve skutečnosti?
27.4.2022