Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek

Korejci postavili vůz na pomezí dvou segmentů. Zvlášť v provedení Exclusive ukazuje, jak je možné držet v šachu třeba Polo i Golf jedním tahem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek

17.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci postavili vůz na pomezí dvou segmentů. Zvlášť v provedení Exclusive ukazuje, jak je možné držet v šachu třeba Polo i Golf jedním tahem.

Jednou nohou ve dvou segmentech

Abychom porozuměli našemu konkrétnímu testovacímu automobilu ve verzi 1,4 CRDi Exclusive, patrně je nutné vcítit se do myšlení zákazníka nakupujícího druhé až třetí auto do rodiny. Ne že by nebylo příjemné mít v malém autě dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaný volant nebo bezklíčové startování, ale dát na dřevo 440 tisíc korun předpokládá mít víc než jen průměrné příjmy. Anebo ne?

Na korejské počty se dá podívat i z druhé strany, když špičkově vybavené Rio začnete brát jako skutečnou konkurenci pro Golfy nebo Octavie vybavené slabšími motory, jen s menším zavazadelníkem. To pak začne být mnohem, mnohem zajímavější a pro nižší střední třídu velmi nebezpečné. Snížením nároků na výbavu se přitom Rio opět může vráití mezi obvyklé cenové mantinely segmentu malých aut a rivaly typu Fabie, Fiesty a Pola, to ale zase získává náskok svými rozměry. Hodně šalamounské..,

Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek - 25 - test Kia Rio CRDi 08Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek - 26 - test Kia Rio CRDi 23Test Kia Rio 1,4 CRDi: třídní výrostek - 27 - test Kia Rio CRDi 43

Základní cena vozu (1,25 CVVT Active 5dv.): 239 980 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,4 CRDi Exclusive 5dv.): 439 980 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 396 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 172 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,9 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 43 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 045 mm
Šířka: 1 720 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 341 kg
Užitečná hmotnost: 349 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 288 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 923 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše