Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

Nadupanou třídu kompaktních SUV vloni obohatila dravá korejská dvojčata. Dnes otestujeme to s tradičnějším názvem a zbrusu novým turbodieselem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

4.3.2011 | Michal Borský | 18 příspěvků

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nadupanou třídu kompaktních SUV vloni obohatila dravá korejská dvojčata. Dnes otestujeme to s tradičnějším názvem a zbrusu novým turbodieselem.

Stylový rodinný dostavník

Jakkoli vám možná dnešní recenze přijde poněkud kritická, vězte, že Kia Sportage je nadprůměrně vydařené auto. Tedy alespoň pokud správně rozpoznáte jeho pravý účel a nebudete očekávat něco jiného než stylový a pohodlný rodinný dostavník na vysoké noze.

Pravda je, že na to, jak je Sportage vysoká, by z onoho bidýlka mohlo být lépe vidět. Interiér je jinak precizně zpracovaný a nabídne i velmi dobré ergonomické rozvržení. Handicapem by ovšem mohl zcela určitě být relativně malý kufr.

Pohonná jednotka je poctivým pracantem na svém místě, který potěší nejen nízkou spotřebou, ale i příznivější sazbou povinného ručení. Jízdní vlastnosti na silnici sice nedosahují vyváženosti Hondy CR-V, i tak jsou ale velmi slušné a myslím, že pohodové naladění se bude českým zákazníkům zamlouvat. O terénu se nemá u SUV cenu moc rozplameňovat, pro mě ale s absencí pohonu všech kol odpadá jeden z hlavních argumentů pro případnou koupi podobného auta.

Sportage v testované výbavě Comfort Plus byla v době testu k mání za 589 980,- Kč, zájemcům o čytřkolku, kteří se spokojí s nejlevnější výbavou Active bude však stačit i 519 980,- Kč, pohon v tomto případě obstará benzínový dvoulitr. Velkým plusem je ve všech případech sedmiletá záruka.

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 40 - Test Kia Sportage 17 CRDi 04Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 41 - Test Kia Sportage 17 CRDi 07Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 42 - Test Kia Sportage 17 CRDi 23

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 500 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 173 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,3 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 440 mm
Šířka: 1 855 mm
Výška: 1 635 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 490 - 1 612 kg
Užitečná hmotnost: 450 - 328 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 465 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 353 l

Diskuze 18 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše