Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Kia Venga: cena není jediné plus
15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
Přehled kapitol
Uvnitř místa jak v kouzelnickém stanu
Asi bude jen málo těch, kteří neviděli Harryho Pottera a kouzelnický stan. Zvenku malé áčko, uvnitř prostor jako v luxusní vile. Ne, až tak dobře na tom Venga není, přesto překvapuje prostorností.
Zrovnejme si Vengu s Kiou C'eed, na jejímž základě je postavena. Člověk by v takovém případě očekával shodný vnější půdorys, nebo že bude Venga větší. Opak je pravdou, při celkové délce 4 068 mm je o 17 cm kratší a totéž s výjimkou výšky, kde naopak vede o 12 cm (celkově 1 600 mm) platí pro všechny ostatní rozměry. Rozvor 2615 mm (C'eed 2 650 mm), šířka 1 765 mm (1790 mm), také přední i zadní převis jsou kratší.
Venga uvnitř těží ze zmíněné výškové výhody. Hlavní změnou ve srovnání s libovolným hatchbackem nižší střední třídy je pozice pasažérů. Ve Venze všichni sedí jako v autobuse. Tím potřebují značně kratší prostor na nohy a směstnají se na menší prostor. Nekoušel jsem to, ale sedáky jsou podle mého názoru tak vysoko, že osoby nižší, než 150 cm, budou kývat nohama ve vzduchu.
Přední sedadla mají dobrý sedák, ale ve spodní partii příliš měkké opěradlo, takže pokud jen trochu trpíte na záda, ve Venze budete trpět citelně. Bederní opěra bohužel není v nabídce ani za příplatek. Pro řidiče je nabízena středová loketní opěrka, která má jednu velkou nevýhodu. Je-li v horizontální poloze, je docela obtížné zapnout si pás. Hledání pozice za volantem usnadňuje jak výškově nastavitelné sedadlo, tak obousměrně nastavitelný volant. Pochybuji, že by měl někdo problém najít si svou vlastní pozici. Také výhled z auta je až na jednu výjimku bez výhrad. Za silný A sloupek se leccos schová a je třeba se mít na pozoru.
Zadní lavice je dělená v poměru 2/3, je o 15 cm podélně posuvná a lze nastavit sklon jejího opěradla nezávisle pro obě části. Na prvním obrázku vidíte levou část plně vzad, pravou plně vpřed s opěradlem v nejsvislejší poloze. Sedadlo řidiče je nastaveno pro 180 cm vysokou postavu. Na druhém obrázku jsou obě přední sedadla posunuta plně vzad a jak vidíte, stále tam zůstává dostatek místa. I v této konfiguraci jsem se tam bez problémů usadil. Lze tedy konstatovat, že usadit do Vengy čtyři dospělé cestující nebude problém a ani ratolesti v sedačkách vám svými neposednými nožkami nebudou masírovat záda. Nutno dodat, že pro pohodlné cestování je potřeba mít opěradlo co nejvíce skloněné, je-li ve svislé poloze, sedí pasažéři ve velmi nepřirozené pozici a pochybuji, že to dlouho vydrží.
Také různých odkládacích prostor je dostatek. Do kapes ve dveřích v pohodě umístíte 1,5 l láhev, která se při mírném zmáčknutí vleze i do držáků mezi předními sedadly. Drobnosti lze uložit do přihrádek ve spodní části středové konzole a mezi sedaly. Tam také najdete dvě 12 V zásuvky, nebude tedy problém současně napájet navigaci a třeba DVD přehrávač pro děti. A třetí zásuvka je v kufru.
Variabilní kufr
Venga je ve všech výbavách vybavena výškově nastavitelnou podlahou kufru. Současně lze velikost kufr měnit posouváním, popř. sklopením zadní lavice. Se zadní lavicí v normální pozici a podlahou nahoře máte k dispozici 444 l, s podlahou dole 570 l. Proměnlivost zavazadlového prostoru nejlépe ilustrují přiložené fotografie.
V rámci testu jsme s Vengou ve dvou absolvovali několikadenní lyžařský výlet. Protože šly oba páry lyží do interiéru, došlo na sklopení jedné části opěradla. Získali jsme tím dost prostoru na umístění jak lyží, tak veškerých dalších zavazadel. Místa je tedy dost.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 44 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry