Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Kia Venga: cena není jediné plus
15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
Přehled kapitol
Uvnitř místa jak v kouzelnickém stanu
Asi bude jen málo těch, kteří neviděli Harryho Pottera a kouzelnický stan. Zvenku malé áčko, uvnitř prostor jako v luxusní vile. Ne, až tak dobře na tom Venga není, přesto překvapuje prostorností.
Zrovnejme si Vengu s Kiou C'eed, na jejímž základě je postavena. Člověk by v takovém případě očekával shodný vnější půdorys, nebo že bude Venga větší. Opak je pravdou, při celkové délce 4 068 mm je o 17 cm kratší a totéž s výjimkou výšky, kde naopak vede o 12 cm (celkově 1 600 mm) platí pro všechny ostatní rozměry. Rozvor 2615 mm (C'eed 2 650 mm), šířka 1 765 mm (1790 mm), také přední i zadní převis jsou kratší.
Venga uvnitř těží ze zmíněné výškové výhody. Hlavní změnou ve srovnání s libovolným hatchbackem nižší střední třídy je pozice pasažérů. Ve Venze všichni sedí jako v autobuse. Tím potřebují značně kratší prostor na nohy a směstnají se na menší prostor. Nekoušel jsem to, ale sedáky jsou podle mého názoru tak vysoko, že osoby nižší, než 150 cm, budou kývat nohama ve vzduchu.
Přední sedadla mají dobrý sedák, ale ve spodní partii příliš měkké opěradlo, takže pokud jen trochu trpíte na záda, ve Venze budete trpět citelně. Bederní opěra bohužel není v nabídce ani za příplatek. Pro řidiče je nabízena středová loketní opěrka, která má jednu velkou nevýhodu. Je-li v horizontální poloze, je docela obtížné zapnout si pás. Hledání pozice za volantem usnadňuje jak výškově nastavitelné sedadlo, tak obousměrně nastavitelný volant. Pochybuji, že by měl někdo problém najít si svou vlastní pozici. Také výhled z auta je až na jednu výjimku bez výhrad. Za silný A sloupek se leccos schová a je třeba se mít na pozoru.
Zadní lavice je dělená v poměru 2/3, je o 15 cm podélně posuvná a lze nastavit sklon jejího opěradla nezávisle pro obě části. Na prvním obrázku vidíte levou část plně vzad, pravou plně vpřed s opěradlem v nejsvislejší poloze. Sedadlo řidiče je nastaveno pro 180 cm vysokou postavu. Na druhém obrázku jsou obě přední sedadla posunuta plně vzad a jak vidíte, stále tam zůstává dostatek místa. I v této konfiguraci jsem se tam bez problémů usadil. Lze tedy konstatovat, že usadit do Vengy čtyři dospělé cestující nebude problém a ani ratolesti v sedačkách vám svými neposednými nožkami nebudou masírovat záda. Nutno dodat, že pro pohodlné cestování je potřeba mít opěradlo co nejvíce skloněné, je-li ve svislé poloze, sedí pasažéři ve velmi nepřirozené pozici a pochybuji, že to dlouho vydrží.
Také různých odkládacích prostor je dostatek. Do kapes ve dveřích v pohodě umístíte 1,5 l láhev, která se při mírném zmáčknutí vleze i do držáků mezi předními sedadly. Drobnosti lze uložit do přihrádek ve spodní části středové konzole a mezi sedaly. Tam také najdete dvě 12 V zásuvky, nebude tedy problém současně napájet navigaci a třeba DVD přehrávač pro děti. A třetí zásuvka je v kufru.
Variabilní kufr
Venga je ve všech výbavách vybavena výškově nastavitelnou podlahou kufru. Současně lze velikost kufr měnit posouváním, popř. sklopením zadní lavice. Se zadní lavicí v normální pozici a podlahou nahoře máte k dispozici 444 l, s podlahou dole 570 l. Proměnlivost zavazadlového prostoru nejlépe ilustrují přiložené fotografie.
V rámci testu jsme s Vengou ve dvou absolvovali několikadenní lyžařský výlet. Protože šly oba páry lyží do interiéru, došlo na sklopení jedné části opěradla. Získali jsme tím dost prostoru na umístění jak lyží, tak veškerých dalších zavazadel. Místa je tedy dost.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
včeraČínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak už ztrácí pouhé 4 body včera 18:54
- V deštivém Sprintu dominoval až v úplném závěru král Sachsenringu Marc Marquez včera 15:23
- První Supersporty vyhrál Manzi, 17. Vostatek včera 14:53
- Pole Position pro Dixona; 14. Salač včera 14:36
- Překvapivé Pole Position v Moto3 pro Scotta Ogdena včera 13:45
Nejnovější články
Lamborghini konečně vzalo hybridní pohon Temeraria a nacpalo ho do koše, hmotnost auta klesla o několik metráků
před 3 hodinamiAudi začalo u skvělých „rychlých” nabíječek elektromobilů nabízet zákazníkům program pro zkrácení dlouhého čekání
včeraMazda v nové CX-5 ošidila interiér přesně tak, jak to zákazníci otevřeně nesnáší. Po kritice říká: Chtěli to tak zákazníci
včeraVW zastavil prodej svého pokusu o elektrickou dodávku v USA. Nikdo ji nechce, Němci to ale svádí na Trumpa
včeraHyundai svému nejhůř prodávanému modelu přidalo na ošklivosti i marnosti, teď s ním určitě rozbije bank
včera
Živá témata na fóru
- Ložisko spojky 07.13. 08:32 - 970ka
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.12. 20:40 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.12. 19:35 - Brus
- Lexus (a jeho evropska anabaze) 07.12. 18:30 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 07.11. 14:41 - pavproch
- BMW Divize 07.11. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.11. 10:33 - pavproch
- VZKAZY 07.11. 10:31 - pavproch