Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné
10.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Luxus Lexusu, ústrojí Priusu, příchuť Aurisu a k tomu zmínka o sportu. Nejmenší Lexus hledá identitu a ani tentokrát to nevypadá, že ji našel.
Přehled kapitol
Zajímavý, jenže dost drahý
Lexus CT 200h je zajímavé auto, kdo s ním však chce být spokojený jako uživatel, musí dobře vědět, co je vlastně zač. Okruh řidičů, kteří by se koupě malého Lexusu měli raději vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu tvrdý a na hladkém asfaltu schopný podvozek verze F Sport nasvědčoval, není to ani žádný přeborník na dálnice. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.
Hybridní soustava má vynikající předpoklady jen pro ladný pohyb po městě s nízkou spotřebou, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a o nic hůře vypadající interiér, před kterým by mohl smeknout i leckterý mladší konkurent - jedno, zda v oblasti materiálů a zpracování, nebo pokud přijde ke slovu standardní vybavení.
Věčná škoda, že CT není nadále k mání se silným benzíňákem či výkonnějším hybridním ústrojím, popřípadě jakoukoliv naftou, kterou už si dnes Toyota půjčuje od BMW. V takové konfiguraci by mohl ztropit větší poprask. Minimálně do příchodu příští generace v roce 2016 se tedy musíme spokojit s dalším zeleným příspěvkem, který si navíc v testované výbavě bude pro toulky městem schopen koupit jen nepatrný vzorek zákazníků.
Vždyť 981 000 Kč za testované provedení je přes zaváděcí slevu 100 tisíc vzhledem k jeho omezeným schopnostem prostě pořád moc peněz, k tomu bude ještě třeba připočíst diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH). Koho pak zajímá, že je 85 procent vozu zcela recyklovatelných. Zákazníci na něj příliš neslyší. K nápravě by přitom stačilo třeba jen lepší vymezení jeho identity. Ať se na mě nikdo nezlobí, slovo Sport mu ale k pleti prostě nejde a na reputaci nepřidává...
Cena
Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 599 000 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h F Sport): 799 000 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h F Sport + příplatková výbava): 981 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 2 800 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: převodovka s plynule měnitelným převodem (E-CVT), pohon předních kol
Elektromotor, akumulátor a generátor
Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k) při 1200 - 1540 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm při 0 - 1200 ot./min
Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k)
Typ akumulátoru: Ni-MH
Kapacita: 1,31 kWh
Jmenovité napětí akumulátoru: 202 V
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,1 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 350 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva