Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné

Luxus Lexusu, ústrojí Priusu, příchuť Aurisu a k tomu zmínka o sportu. Nejmenší Lexus hledá identitu a ani tentokrát to nevypadá, že ji našel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné

10.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luxus Lexusu, ústrojí Priusu, příchuť Aurisu a k tomu zmínka o sportu. Nejmenší Lexus hledá identitu a ani tentokrát to nevypadá, že ji našel.

Zajímavý, jenže dost drahý

Lexus CT 200h je zajímavé auto, kdo s ním však chce být spokojený jako uživatel, musí dobře vědět, co je vlastně zač. Okruh řidičů, kteří by se koupě malého Lexusu měli raději vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu tvrdý a na hladkém asfaltu schopný podvozek verze F Sport nasvědčoval, není to ani žádný přeborník na dálnice. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.

Hybridní soustava má vynikající předpoklady jen pro ladný pohyb po městě s nízkou spotřebou, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a o nic hůře vypadající interiér, před kterým by mohl smeknout i leckterý mladší konkurent - jedno, zda v oblasti materiálů a zpracování, nebo pokud přijde ke slovu standardní vybavení.

Věčná škoda, že CT není nadále k mání se silným benzíňákem či výkonnějším hybridním ústrojím, popřípadě jakoukoliv naftou, kterou už si dnes Toyota půjčuje od BMW. V takové konfiguraci by mohl ztropit větší poprask. Minimálně do příchodu příští generace v roce 2016 se tedy musíme spokojit s dalším zeleným příspěvkem, který si navíc v testované výbavě bude pro toulky městem schopen koupit jen nepatrný vzorek zákazníků.

Vždyť 981 000 Kč za testované provedení je přes zaváděcí slevu 100 tisíc vzhledem k jeho omezeným schopnostem prostě pořád moc peněz, k tomu bude ještě třeba připočíst diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH). Koho pak zajímá, že je 85 procent vozu zcela recyklovatelných. Zákazníci na něj příliš neslyší. K nápravě by přitom stačilo třeba jen lepší vymezení jeho identity. Ať se na mě nikdo nezlobí, slovo Sport mu ale k pleti prostě nejde a na reputaci nepřidává...

Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné - 62 - Test Lexus CT 200h F Sport 2014 007Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné - 63 - Test Lexus CT 200h F Sport 2014 058Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné - 64 - Test Lexus CT 200h F Sport 2014 108

Cena

Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 599 000 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h F Sport): 799 000 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h F Sport + příplatková výbava): 981 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 2 800 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: převodovka s plynule měnitelným převodem (E-CVT), pohon předních kol

Elektromotor, akumulátor a generátor

Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k) při 1200 - 1540 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm při 0 - 1200 ot./min
Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k)
Typ akumulátoru: Ni-MH
Kapacita: 1,31 kWh
Jmenovité napětí akumulátoru: 202 V

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,1 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 350 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.