Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho

Nejmenší Lexus by jako obvykle rád útočil na pozice držené tradiční evropskou konkurencí, novinka místo toho zatím ale spíš orá pole neorané. Co za tím vězí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho

11.7.2011 | Michal Borský | 2 příspěvky

Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejmenší Lexus by jako obvykle rád útočil na pozice držené tradiční evropskou konkurencí, novinka místo toho zatím ale spíš orá pole neorané. Co za tím vězí?

Zajímavý, jenže dost drahý

Lexus CT 200h je bezesporu výborné auto, kdo s ním však chce být spokojený, musí vědět, co je zač. Okruh řidičů, kteří by se jeho koupi měli vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu pekelně tvrdý a schopný podvozek nasvědčoval, není to ani žádný „dálník“ nebo „drifter“. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.

Hybridní soustava má naopak skvělé předpoklady pro ladný pohyb po městě, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život - pravda, ne každá evropská metropole nabízí takový výkvět katastrofálních vozovek jako Praha. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a vypadající interiér a především skutečně nepatrná městská spotřeba.

Věčná škoda, že CT není k mání se silným benzíňákem nebo naftou z většího IS, v takové konfiguraci by mohl konkurenci zatopit o hodně víc. Takto se musíme spokojit s dalším sympatickým příspěvkem k zelené alternativě, kterou si bude pro své městské jezdění moci dovolit jen nepatrný vzorek zákazníků. 1 059 000,- Kč za testované provedení je vzhledem k jeho omezeným dynamickým schopnostem prostě pořád hrozně moc, k tomu je třeba připočíst ožehavé diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH) a kontroverze jsou stále na scéně.

Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho - 38 - Test Lexus CT 200h 06Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho - 39 - Test Lexus CT 200h 45Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho - 40 - Test Lexus CT 200h 89

Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 699 900 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h Premium): 979 900 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h Premium + příplatková výbava): 1 059 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor, permanentní magnet
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (100 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo spalovacího motoru: Natural 95
Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm

Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k) Přenos výkonu: Bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Ty akumulátorů: Ni-MH
Napětí akumulátorů: 202 V
Kapacita akumulátorů: - kWh

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 345 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l

Diskuze 2 příspěvky