Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho
11.7.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nejmenší Lexus by jako obvykle rád útočil na pozice držené tradiční evropskou konkurencí, novinka místo toho zatím ale spíš orá pole neorané. Co za tím vězí?
Přehled kapitol
Zajímavý, jenže dost drahý
Lexus CT 200h je bezesporu výborné auto, kdo s ním však chce být spokojený, musí vědět, co je zač. Okruh řidičů, kteří by se jeho koupi měli vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu pekelně tvrdý a schopný podvozek nasvědčoval, není to ani žádný „dálník“ nebo „drifter“. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.
Hybridní soustava má naopak skvělé předpoklady pro ladný pohyb po městě, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život - pravda, ne každá evropská metropole nabízí takový výkvět katastrofálních vozovek jako Praha. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a vypadající interiér a především skutečně nepatrná městská spotřeba.
Věčná škoda, že CT není k mání se silným benzíňákem nebo naftou z většího IS, v takové konfiguraci by mohl konkurenci zatopit o hodně víc. Takto se musíme spokojit s dalším sympatickým příspěvkem k zelené alternativě, kterou si bude pro své městské jezdění moci dovolit jen nepatrný vzorek zákazníků. 1 059 000,- Kč za testované provedení je vzhledem k jeho omezeným dynamickým schopnostem prostě pořád hrozně moc, k tomu je třeba připočíst ožehavé diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH) a kontroverze jsou stále na scéně.
Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 699 900 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h Premium): 979 900 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h Premium + příplatková výbava): 1 059 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor, permanentní magnet
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (100 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo spalovacího motoru: Natural 95
Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm
Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k) Přenos výkonu: Bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Ty akumulátorů: Ni-MH
Napětí akumulátorů: 202 V
Kapacita akumulátorů: - kWh
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 345 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva