Test Lexus IS-F: dravý cesťák

Nejrychlejším vozům střední třídy léta kralovaly německé sedany a kupé. Do jejich souboje se nyní rozhodl zapojit japonský Lexus modelem IS-F. A začal rozhodně nebojácně, svému prvnímu „eFku” nadělil pětilitrový osmiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Je s touto výbavou německé konkurenci důstojným soupeřem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Lexus IS-F: dravý cesťák

13.5.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Lexus IS-F: dravý cesťák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejrychlejším vozům střední třídy léta kralovaly německé sedany a kupé. Do jejich souboje se nyní rozhodl zapojit japonský Lexus modelem IS-F. A začal rozhodně nebojácně, svému prvnímu „eFku” nadělil pětilitrový osmiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Je s touto výbavou německé konkurenci důstojným soupeřem?

Granturismo par excelence

Lexus stvořil v modelu IS-F vůz, který lze nejlépe definovat slovy dravý cesťák. Je především špičkovým autem na neúnavné zdoláváním obrovských porcí kilometrů a přesně v tomto duchu je v něm naladěno vše od motoru přes převodovku až po podvozek. Pokud od něj začnete chtít více, nezklame vás minimálně svou dynamikou a dravostí, které jsou skutečně prvotřídní.

Lexus tak jde mezi německými konkurenty trochu vlastní cestou, byť nejvíce se blíží „Céčkovému” AMG (alespoň předchozí generace, to nové jsme zatím neměli možnost vyzkoušet). Kdo by od něj čekal sporťák, může být zklamán, hrátkám na okreskách prostě nefandí. Kdo ale touží po špičkovém cesťáku, najde v něm více než v srovnatelných modelech BMW a Audi. Rychlý komfortní přesun s potenciálem superrychlého, to je jízda s IS-F vysokou rychlostí se zařazenou osmičkou. Přesně to umí IS-F nejlépe.

S cenou začínající na 1,8 milionu Kč je navíc v takřka plné výbavě vedle srovnatelných vozů jasně nejdostupnější volbou. Žádný jiný čtyřsetkoňový vůz s vyčerpávající výbavou od vyhřívaných sedadel až po adaptivní bixenony za tyto peníze nekoupíte.

Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 17 - Lesux_IS-F_05Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 18 - Lesux_IS-F_17Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 19 - Lesux_IS-F_13

Technické parametry

Motor

Zdvihový objem (cm3): 4 969
Válce/ventily: V8/32
Typ paliva: Benzin 95 oktanů nebo více
Maximální výkon (kW/ot. za min.): 311/6600
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.): 505/5200

Přenos výkonu

Pohon: zadních kol
Převodovka: 8stupňová automatická
Převodové poměry:
1. 4,596
2. 2,724
3. 1,863
4. 1,464
5. 1,231
6. 1,000
7. 0,824
8. 0,685
Zpětný převodový stupeň 2,176
Koncový převod 2,937

Dynamické parametry

Maximální rychlost (km/h): 270 (el. omezena)
Zrychlení 0-100 km/h (s): 4,8
Spotřeba paliva (l/100 km):
Městský provoz 16,8
Mimo město 8,3
Kombinovaný provoz 11,4
CO2 emise1 (g/km):
Městský provoz 395
Mimo město 195
Kombinovaný provoz 270

Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 20 - Lesux_IS-F_20Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 21 - Lesux_IS-F_21Test Lexus IS-F: dravý cesťák - 22 - Lesux_IS-F_04

Výbava a cena

Standardní výbava

Bezpečnost a zabezpečení

ABS (protiblokovací systém brzd) s EBD (elektronická distribuce brzdné síly)
TRC (protiprokluzový systém)
VSC (řízení stability vozidla)
EPS (elektrický posilovač řízení)
BA (brzdový asistent)
Sportovní VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla)
Airbagy:
- čelní airbag řidiče s dvoufázovým systémem
- dvoukomorový čelní airbag předního spolujezdce s dvoufázovým systémem, vypínatelný
- boční airbagy pro řidiče a předního spolujezdce
- přední a zadní hlavové airbagy
- kolenní airbagy pro řidiče a předního spolujezdce
Alarm s dvojitým zámkem dveří „Double Lock“
Bezpečná karoserie pohlcující energii nárazu
Ochrana proti bočnímu nárazu
Sloupek řízení pohlcující energii nárazu
WIL u předních sedadel (systém na ochranu krční páteře)
Bezpečnostní pásy:
- přední 3bodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, výškově nastavitelné
- zadní 3bodové bezpečnostní pásy (3x) s předpínači a omezovači tahu (vnější sedadla), s upevněním dětské sedačky na vnějších sedadlech
.-optický a akustický výstražný systém při nepřipoutání řidiče a spolujezdce
Uchycení dětské sedačky ISOFIX s horním upevňovacím bodem (2x vzadu)
Dětská pojistka v zadních dveřích
Přední mlhovky zabudované v nárazníku
Bi-xenonové přední světlomety:
- s automatickým zapínáním a vypínáním pomocí světelného senzoru
- s výsuvnými ostřikovači
- s regulací dosahu světla
I-AFS (adaptivní přední světlomety)
Systém bezklíčového nastupování a startování „Smart Entry and Start“
Upínací kroužky pro zajištění zavazadel v zavazadlovém prostoru

Vybavení exteriéru

19“ desetipaprsková kovaná kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/40 R19
vpředu a 255/35 R19 vzadu
Brzdová a zadní světla z LED diod
Systém osvětlení vstupu pomocí LED diod
Vnější zpětné zrcátko:
- elektricky ovládané a sklopné
- vyhřívané, s vypínací automatikou
- se změnou polohy při zařazení zpětného chodu
- s povrchem odpuzujícím vodu
Samostmívací vnější zpětná zrcátka
Přední boční okna s povrchem odpuzujícím vodu
Vrstvené bezpečnostní čelní sklo
Čelní a boční bezpečnostní skla s tepelnou izolací, tónovaná, se zvýšeným
ochranným účinkem proti ultrafi alovému a infračervenému záření
Stěrač čelního skla:
- s dvěma rychlostními stupni
- s vyhřívaným místem uložení stěračů
- s cyklovačem s automatikou „stírání - ostřik“ a funkcí dodatečného setření
Anténa zabudovaná do zadního skla
Parkovací asistent - senzory vpředu a vzadu

Vybavení interiéru

8stupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení
Dekorace interiéru stříbrná se skleněným vláknem
Tempomat
Samostmívací vnitřní zpětné zrcátko
Dešťový senzor
7“ dotyková obrazovka
Navigační systém DVD
Připojení mobilního telefonu pomocí Bluetooth s ovládáním na volantu
Audiosystém Mark Levinson se 14 reproduktory:
- tuner FM/AM s RDS
- přehrávač na 6 disků DVD s digitálním prostorovým zvukem 5.1
- MP3/WMA kompatibilní
- konektor pro přenosné audiozařízení

Volitelná výbava

Elektricky ovládané střešní okno 30 000,-
Metalický lak 23 000,-

Cena ve standardní výbavě 1 799 000,-
Cena testovaného modelu 1 822 000,-

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše