Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

Prestižní japonská značka Lexus přišla na evropský trh v minulém roce s verzí AWD u limuzíny LS. Kombinace osmiválcového motoru, osmistupňové převodovky a pohonu všech je tedy hlavní zbraní proti ostříleným vozům německé konkurence.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

20.4.2009 | Miroslav Hlaváč | Přidat příspěvek

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prestižní japonská značka Lexus přišla na evropský trh v minulém roce s verzí AWD u limuzíny LS. Kombinace osmiválcového motoru, osmistupňové převodovky a pohonu všech je tedy hlavní zbraní proti ostříleným vozům německé konkurence.

Hodnocení

Lexus LS 460 AWD je automobil sahající na samý vrchol automobilového průmyslu, a to prakticky ve všech ohledech. Komfort, bezpečnost, ale i radost z řízení je to co náročný majitel od vozu této kategorie očekává. Jediné co ještě v našich krajích tolik nenahrává Lexusu, je stále nepochopitelné trvání na zažití ultra-prestiži konkurenčních německých značek. Lexus volí především ty co chtějí být nenápadnější a mnohdy jsou i vzdělanější.

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 27 - LS460AWDP119053703Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 28 - LS460AWDP119055613Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 29 - LS460AWDP119055914

Technické údaje

Motor

podélně uložený zážehový osmiválec. Zdvihový objem 4608 cm3. Největší výkon 270 kW (370 k) při 6400 1/min. Největší točivý moment 469 N.m při 4100 1/min. Samočinná osmistupňová převodovka. Stálý pohon všech kol.

Rozměry

Karoserie: Pětidveřová luxusní limuzína.
Délka: 5030 mm
Šířka: 1875 mm
Výška: 1465 mm
Rozvor: 2970 mm
Provozní hmotnost: 2640 kg
Objem palivové nádrže: 84 l
Objem zavazadlového prostoru: 0,505 m3

Výkony

Největší rychlost 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,3 s
Kombinovaná spotřeba paliva 15,6 l/100 km

Cena: 2 119 000 Kč

Hodnocení

Klady

+ trakce a jízdní vlastnosti
+ ochota k zatáčení
+ zátah motoru ve vysokých otáčkách
+ tvar sedadel

Zápory

- vyšší spotřeba oproti běžné verzi
- provozní náklady

Miroslav Hlaváč

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše