Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

Prestižní japonská značka Lexus přišla na evropský trh v minulém roce s verzí AWD u limuzíny LS. Kombinace osmiválcového motoru, osmistupňové převodovky a pohonu všech je tedy hlavní zbraní proti ostříleným vozům německé konkurence.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

20.4.2009 | Miroslav Hlaváč | Přidat příspěvek

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prestižní japonská značka Lexus přišla na evropský trh v minulém roce s verzí AWD u limuzíny LS. Kombinace osmiválcového motoru, osmistupňové převodovky a pohonu všech je tedy hlavní zbraní proti ostříleným vozům německé konkurence.

Hodnocení

Lexus LS 460 AWD je automobil sahající na samý vrchol automobilového průmyslu, a to prakticky ve všech ohledech. Komfort, bezpečnost, ale i radost z řízení je to co náročný majitel od vozu této kategorie očekává. Jediné co ještě v našich krajích tolik nenahrává Lexusu, je stále nepochopitelné trvání na zažití ultra-prestiži konkurenčních německých značek. Lexus volí především ty co chtějí být nenápadnější a mnohdy jsou i vzdělanější.

Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 27 - LS460AWDP119053703Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 28 - LS460AWDP119055613Test Lexus LS 460 AWD: konečně čtyřkolka - 29 - LS460AWDP119055914

Technické údaje

Motor

podélně uložený zážehový osmiválec. Zdvihový objem 4608 cm3. Největší výkon 270 kW (370 k) při 6400 1/min. Největší točivý moment 469 N.m při 4100 1/min. Samočinná osmistupňová převodovka. Stálý pohon všech kol.

Rozměry

Karoserie: Pětidveřová luxusní limuzína.
Délka: 5030 mm
Šířka: 1875 mm
Výška: 1465 mm
Rozvor: 2970 mm
Provozní hmotnost: 2640 kg
Objem palivové nádrže: 84 l
Objem zavazadlového prostoru: 0,505 m3

Výkony

Největší rychlost 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,3 s
Kombinovaná spotřeba paliva 15,6 l/100 km

Cena: 2 119 000 Kč

Hodnocení

Klady

+ trakce a jízdní vlastnosti
+ ochota k zatáčení
+ zátah motoru ve vysokých otáčkách
+ tvar sedadel

Zápory

- vyšší spotřeba oproti běžné verzi
- provozní náklady

Miroslav Hlaváč

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše