Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Maserati GranTurismo: nomen omen
10.6.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Poslední model italského Maserati nedává svým jménem pochybovat o tom, do jakého segmentu míří. Je však skutečně prvotřídním cestovním automobilem, nebo v boji o zákazníky spoléhá pouze na image slavné značky? Vyzkoušeli jsme jej na českých silnicích a víme ještě mnohem více.
Přehled kapitol
Žádný otesánek
1880 kg, 405 koní, 4,2 litru, V8. Tato kombinace musí dělat vrásky na čele každému, kdo nerad navštěvuje čerpací stanice. S apetitem vozu to ale zdaleka není tak hrozné. Pravda, pokud se necháte unést a vydáte se hledat limity vozu, spotřeba přesáhne hodnotu 33,3 litru spotřeby na 100 km jízdy, což je maximum, které ukáže palubní počítač. Tímto způsobem ale s vozem nikdo dlouhodobě jezdit nebude a při rychlém GT stylu se spotřeba pohybuje mezi 20 a 25 litry „na sto”. A vězte, že to je jízda již tak rychlá, že se ostatní vozy jen míhají okolo.
Klidnější ježdění znamená spotřebu mezi 15 a 20 litry a ti, kteří dají přednost dodržování rychlostních limitů, budou odměněni spotřebou jen lehce za destilitrovou hranicí. Tyto hodnoty se mi vzhledem k třídě a ceně vozu zdají být adekvátní a zejména schopnost rychlého pohybu se spotřebou kolem 20 lze s trochou optimismu označit za pozitivní zprávu. Alespoň já jsem se obával vyšších čísel.
Král stylových cesťáků
Maserati GranTurismo je působivým cestovním automobilem. Nabízí skvělý styl a image, vysoce kvalitní jízdu, na kupé velkorysý vnitřní prostor i pro čtveřici dospělých a vynikající motor V8 s rozumným apetitem. Mít k dispozici trochu inteligentnější automat, nebo možnost volby manuální převodovky, byl by v mém žebříčku cestovních vozů své třídy na samé špicce.
Pokud se s tímto luxusním vozem nenecháte strhnout k ostré jízdě, neukáže větších slabin a i na nekvalitních českých silnicích je velmi příjemným společníkem. S cenou okolo 2,7 milionu Kč, která je s klesajícím kursem Eura stále nižší, nabízí zajímavou alternativu i vůči obdobně silným vozům méně prestižních značek. A pokud vám přece jen chybí hbitější a ostřejší GranSport, počkejte si na GranTurismo S. S jinou převodovkou, rozložením Transaxle a silnějším motorem může nabídnout i to, co současnému GranTurismu vedle staršího GranSportu schází...
Technické parametry
Motor
Zdvihový objem (cm3): 4 244
Válce/ventily: V8/32
Typ paliva: Benzin 95 oktanů nebo více
Maximální výkon (kW/ot. za min.): 298/7100
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.): 460/4750
Přenos výkonu
Pohon: zadních kol
Převodovka: 6stupňová automatická
Dynamické parametry
Maximální rychlost (km/h): 285
Zrychlení 0-100 km/h (s): 5,2
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaný provoz 14,3
Výbava a cena
Standardní výbava
19" hliníková kola V-Style, černě lakované brzdiče, 330 mm brzdové disky - vrtané, chromované exteriérové prvky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dvojité chromované koncovky výfuku z nerezu, přední maska s vertikálními lištami a boční výdechy vzduchu, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru, sklápěcí zadní středová opěrka, elektricky ovládaná přední sedadla, interiérové prvky "Smoked Quartz" nebo "Alu Grey", "Active Shifting" řazení pádly pod volantem, Maserati analogové hodinky s chromovým rámečkem, textilní stropnice, kuřácký paket, tříramenný sportovní volant s multifunkčním ovládáním, logo TRIDENT vytlačené v kůži opěrek hlavy, dva samostatné držáky nápojů vzadu i vpředu, kožené čalounění Poltrona Frau, dálkové ovládání dveří a alarmu, imobilizér, automatická aktivace světlometů, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace se zadními výdechy, elektronická ruční brzda (EPB), zadní parkovací senzory, Maserati HiFi reproduktorový systém, MultiMedia systém (navigace, RDS rádio, CD přehrávač, hlasové ovládání, 30 GB disk) se 7" obrazovkou, posilovač řízení s proměnným účinkem, dešťový senzor, stabilizační systém Maserati (MSP), tlačítko SPORT, kompresor s pěnou pro opravu pneumatik, přední, boční a okenní airbagy, bezpečnostní pásy, BiXenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhová světla, adaptivní systém ovládání hlavních světel, volant nastavitelný ve dvou směrech, automatické zpětné zrcátko, systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS.
Volitelná výbava
Metalický lak (+ 990 EUR), barevné brzdiče (+ 480 EUR), prošívání v barvě na přání (+ 205 EUR), BOSE Surround Sound systém (+ 1500 EUR), GSM telefonní kit (+ 1400 EUR), leštěná barva prvků interiéru (+ 2000 EUR), 20" kola Birdcage Design 8,5Jx20/10,5Jx20 (+ 2310 EUR), SKYHOOK Adaptivní systém nastavení podvozku (+ 2100 EUR).
Cena ve standardní výbavě 97 050 EUR (cca 2 380 000 Kč)
Cena testovaného modelu 108 035 EUR (cca 2 650 000 Kč)
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva