Test Maserati GranTurismo: nomen omen

Poslední model italského Maserati nedává svým jménem pochybovat o tom, do jakého segmentu míří. Je však skutečně prvotřídním cestovním automobilem, nebo v boji o zákazníky spoléhá pouze na image slavné značky? Vyzkoušeli jsme jej na českých silnicích a víme ještě mnohem více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Maserati GranTurismo: nomen omen

10.6.2008 | Walter Kraft | 3 příspěvky

Test Maserati GranTurismo: nomen omen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poslední model italského Maserati nedává svým jménem pochybovat o tom, do jakého segmentu míří. Je však skutečně prvotřídním cestovním automobilem, nebo v boji o zákazníky spoléhá pouze na image slavné značky? Vyzkoušeli jsme jej na českých silnicích a víme ještě mnohem více.

Žádný otesánek

1880 kg, 405 koní, 4,2 litru, V8. Tato kombinace musí dělat vrásky na čele každému, kdo nerad navštěvuje čerpací stanice. S apetitem vozu to ale zdaleka není tak hrozné. Pravda, pokud se necháte unést a vydáte se hledat limity vozu, spotřeba přesáhne hodnotu 33,3 litru spotřeby na 100 km jízdy, což je maximum, které ukáže palubní počítač. Tímto způsobem ale s vozem nikdo dlouhodobě jezdit nebude a při rychlém GT stylu se spotřeba pohybuje mezi 20 a 25 litry „na sto”. A vězte, že to je jízda již tak rychlá, že se ostatní vozy jen míhají okolo.

Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 19 - Test Maserati Granturismo 27Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 20 - Test Maserati Granturismo 28Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 21 - Test Maserati Granturismo 35

Klidnější ježdění znamená spotřebu mezi 15 a 20 litry a ti, kteří dají přednost dodržování rychlostních limitů, budou odměněni spotřebou jen lehce za destilitrovou hranicí. Tyto hodnoty se mi vzhledem k třídě a ceně vozu zdají být adekvátní a zejména schopnost rychlého pohybu se spotřebou kolem 20 lze s trochou optimismu označit za pozitivní zprávu. Alespoň já jsem se obával vyšších čísel.

Král stylových cesťáků

Maserati GranTurismo je působivým cestovním automobilem. Nabízí skvělý styl a image, vysoce kvalitní jízdu, na kupé velkorysý vnitřní prostor i pro čtveřici dospělých a vynikající motor V8 s rozumným apetitem. Mít k dispozici trochu inteligentnější automat, nebo možnost volby manuální převodovky, byl by v mém žebříčku cestovních vozů své třídy na samé špicce.

Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 22 - Test Maserati Granturismo 05Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 23 - Test Maserati Granturismo 09Test Maserati GranTurismo: nomen omen - 24 - Test Maserati Granturismo 11

Pokud se s tímto luxusním vozem nenecháte strhnout k ostré jízdě, neukáže větších slabin a i na nekvalitních českých silnicích je velmi příjemným společníkem. S cenou okolo 2,7 milionu Kč, která je s klesajícím kursem Eura stále nižší, nabízí zajímavou alternativu i vůči obdobně silným vozům méně prestižních značek. A pokud vám přece jen chybí hbitější a ostřejší GranSport, počkejte si na GranTurismo S. S jinou převodovkou, rozložením Transaxle a silnějším motorem může nabídnout i to, co současnému GranTurismu vedle staršího GranSportu schází...

Technické parametry

Motor

Zdvihový objem (cm3): 4 244
Válce/ventily: V8/32
Typ paliva: Benzin 95 oktanů nebo více
Maximální výkon (kW/ot. za min.): 298/7100
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.): 460/4750

Přenos výkonu

Pohon: zadních kol
Převodovka: 6stupňová automatická

Dynamické parametry

Maximální rychlost (km/h): 285
Zrychlení 0-100 km/h (s): 5,2
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaný provoz 14,3

Výbava a cena

Standardní výbava

19" hliníková kola V-Style, černě lakované brzdiče, 330 mm brzdové disky - vrtané, chromované exteriérové prvky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dvojité chromované koncovky výfuku z nerezu, přední maska s vertikálními lištami a boční výdechy vzduchu, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru, sklápěcí zadní středová opěrka, elektricky ovládaná přední sedadla, interiérové prvky "Smoked Quartz" nebo "Alu Grey", "Active Shifting" řazení pádly pod volantem, Maserati analogové hodinky s chromovým rámečkem, textilní stropnice, kuřácký paket, tříramenný sportovní volant s multifunkčním ovládáním, logo TRIDENT vytlačené v kůži opěrek hlavy, dva samostatné držáky nápojů vzadu i vpředu, kožené čalounění Poltrona Frau, dálkové ovládání dveří a alarmu, imobilizér, automatická aktivace světlometů, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace se zadními výdechy, elektronická ruční brzda (EPB), zadní parkovací senzory, Maserati HiFi reproduktorový systém, MultiMedia systém (navigace, RDS rádio, CD přehrávač, hlasové ovládání, 30 GB disk) se 7" obrazovkou, posilovač řízení s proměnným účinkem, dešťový senzor, stabilizační systém Maserati (MSP), tlačítko SPORT, kompresor s pěnou pro opravu pneumatik, přední, boční a okenní airbagy, bezpečnostní pásy, BiXenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhová světla, adaptivní systém ovládání hlavních světel, volant nastavitelný ve dvou směrech, automatické zpětné zrcátko, systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS.

Volitelná výbava

Metalický lak (+ 990 EUR), barevné brzdiče (+ 480 EUR), prošívání v barvě na přání (+ 205 EUR), BOSE Surround Sound systém (+ 1500 EUR), GSM telefonní kit (+ 1400 EUR), leštěná barva prvků interiéru (+ 2000 EUR), 20" kola Birdcage Design 8,5Jx20/10,5Jx20 (+ 2310 EUR), SKYHOOK Adaptivní systém nastavení podvozku (+ 2100 EUR).

Cena ve standardní výbavě 97 050 EUR (cca 2 380 000 Kč)
Cena testovaného modelu 108 035 EUR (cca 2 650 000 Kč)

Walter Kraft

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.