Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne

Japonské sympaťačce se dostalo v nové generaci plné salvy Skyactivu a s ní i genů šestky. V prospektech nešetří velkými slovy, co na to činy?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne

23.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské sympaťačce se dostalo v nové generaci plné salvy Skyactivu a s ní i genů šestky. V prospektech nešetří velkými slovy, co na to činy?

Dobrá jistě, dokonalá nikoliv

Mazdě se bezesporu podařilo stvořit zatím nejlepší model číslo tři, který své předchůdce a velkou část konkurenčních kompaktů válcuje stylovým designem a kvalitním interiérem. Pokud budeme hledat mezi sedany, lepší kabinou se budou moci pochlubit jen premianti s vyšší cenovkou. Velice potěšila i novým komunikačním rozhraním HMI, jenž se může směle postavit daleko dražším řešením z dílen Audi a BMW.

Jízdně se mi líbí především po stránce sladění podvozkových komponentů a tím, jak dokáže parádně vyžehlit nedokonalé silnice, jaké pohodlí dokáže v tomto směru nabídnout své posádce. Odhlučněním ale neboduje a nemohu se zbavit ani dojmu, že pro opravdovou řidičskou atraktivitu zoufale chybí buď výkonnější motor, nebo spíše lépe poskládaná převodovka. Ta jen křičí, že se musí šetřit benzin a nakonec moc pěkný zpěv nevydává ani citlivější řízení. Přesto se dá tvrdit, že se nová trojka po jízdní stránce může směle poměřovat s těmi lepšími kompakty na trhu.

Po stránce uživatelské jedině těší reálně nízkou konzumací paliva. Nakonec jen zbývá vyhodnotit cenu. S velmi dobrou (a nutno dodat naprosto dostatečnou) výbavou Attraction vyjde testovaná motorizace v provedení sedan i hatchback na 475 tisíc korun. To se ve srovnání se základními cenami ekvivalentních soupeřů může jevit jako ambiciózní plán, pokud však začnete rivaly dovybavovat na stejnou úroveň, ve finále budetes Mazdou dokonce o něco levnější. Ano, trojka je taková menší šestka, ovšem v řadě ohledů lepší. Pro mě snad na druhou. Vůbec bych se jí neštítil, vynášet ji do nebes ale též nemám proč.

Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne - 47 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 01Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne - 48 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 31Test Mazda 3 2014 2,0 SkyActiv-G 120: dobrá ano, nebeská ne - 49 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 80

Cena

Základní cena testovaného vozu (Mazda 3 Sedan 2,0 SkyActiv-G/74 kW): 409 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Sedan 2,0 SkyActiv-G/88 kW): 434 900 Kč
Cena testovaného vozu (2,0 SkyActiv-G Attraction + příplatková výbava): 501 300 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový atmosférický řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 210 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 51 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 580 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 450 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 275/1 200 kg
Užitečná hmotnost: 540 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 419 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.