Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

(+ video) Nová Mazda 6 urazí jen málokoho, slova Sky a Active vás ale při jízdě s ní napadat určitě nebudou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

17.6.2013 | Pavel Janda | 150 příspěvků

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová Mazda 6 urazí jen málokoho, slova Sky a Active vás ale při jízdě s ní napadat určitě nebudou.

Komfortní i mrštná

Vypálím to na vás rovnou - překvapilo mně, jak moc je tohle auto měkké. Asi nějaká nová japonská móda, říkal jsem si, ale zatímco u nedávno testovaného Civicu to byla spíše náplast na limity konstrukce zadní nápravy, u Mazdy 6 byla motivace očividně jiná - stvořit komfortní auto.

Podvozek totiž svou měkkostí vytváří na palubě příjemnou atmosféru a to i na silnicích, jejichž povrch je příjemný jako ostnatý drát. Nebudu říkat, že to je dokonalost z hlediska filtrování nerovností, některá konkurenční auta to umí ještě lépe, ale Mazda je v tomhle směru hodně vysoko. Podvozek vás skutečně ubrání pocítit většinu neduhů místních silnic už nepřenosem vibrací, ocenit je ale třeba i velmi dobré odhlučnění a především schopnost držet stopu. Musíte narazit na setsakra zanedbanou mostní dilataci, abyste poznali to, co majitel nové Octavie s podobným motorem zná z přejetí rozsypaného pytlíku se špagetami.

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 35 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 021Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 36 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 023Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 37 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 024

To zní dobře a vlastně se mi to i časem začalo líbit. S autem jsem zdolal i lesní cestu na chatu plnou různých šutrů a podobných záležitostí a musím říci, že od dob Hyundai i30 CRDi jsem si tam takového komfortu a nadhledu neužil. Navíc je třeba dodat, že toto naladění zásadně neničí schopnost podvozku odolávat vysokým rychlostem nebo aktivní jízdě.

Bylo příjemné okusit po čase zase nějaké normální auto bez klikové zadní osy a cítit, že jemnost podvozku může kráčet bok po boku s jistotou bez zásadních kompromisů. Mazda 6 se v zatáčkách pochopitelně trochu naklání, ale ne nemístným způsobem. Dokáže držet zvolenou stopu a uměle nevytvářet na řidiče dojem dramaticky vyšších odstředivých sil, než kterým musí čelit sama. A pak je tu ještě jeden faktor - podvozek dostal docela přetáčivé naladění a celé auto je navzdory svým proporcím hodně mrštné.

Na brzdách si lehce odlehčíte záď a snadno si ji nasměrujete do lehké přetáčivosti. Tenhle recept nefunguje jen v pomalých zatáčkách, můžete si takto střihnout i táhlou šikanu projížděnou rychlostí okolo 180 km/h a jde to - auto je stále mrštné a stále relativně stabilní. Je opravdu komfortní, agilní i relativně jisté, v čem je tedy problém? V tom, že si užijete jen to první, zmíněné mizerné řízení je takový trojitý prezervativ - něco někde je, ale vy se k tomu můžete dostat sotva v náznacích. A když okusíte více, zjistíte, že auto se jen kvůli reakcím předních kol stává tak obtížně ovladatelným, že se prostě budete bát tohle pokoušet dál. Já jsem se na to vykašlal, a to zábranami v tomto směru příliš netrpím.

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 38 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 027Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 39 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 030Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 40 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 031

Kvalitě jízdy něco chybí

To podstatné z hlediska kvality jízdního projevu Mazdy 6 už jsme probrali - pokud toužíte po komfortním projevu, podvozek tohoto auta pro vás udělá opravdu hodně. Lecjaké další vlastnosti vozu (nakonec i to řízení, které vám sice nic nedovolí, také po vás ale nic nechce) kráčejí stejným směrem, přinejmenším jedna to ale není.

Narazil jsem na ní hned v úvodu a nazvu ji i tady slovy „papírové dveře”. Samozřejmě, že z papíru nejsou, je to pravý kov, sklo a plasty, něco tady ale přesto chybí. Už jsem zmínil, že mě vyplašilo hned po usednutí do auta, jak mnoho projevů okolí v autě slyším. Poblíž si povídaly jakési bruslařky na inlinech, já jsem je nechtěl poslouchat, ale měl jsem jich plnou kabinu. Zkontroloval jsem dovření dveří, zavřená okna, nic - tohle prostě proniká bokem.

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 41 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 035Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 42 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 037Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 43 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 039

Pocity za jízdy jsou pak podobné. Pokud jedete pomalu, řekněme do stovky, vnímáte leda ony zvuky okolí, pokud ale začnete jet rychleji, nejlépe pak nejrychleji, jak to jde, vnímání situace se podstatně změní. Není to typický aerodynamický svist,v tomto ohledu uvnitř vlastně není nějaký bengál ani v cca 230 km/h, které Mazda 6 dokáže dosáhnout. Máte ale pocit, jako by se vám po boku třepotal papírový drak, celé dveře dělají dojem, jako by tak trochu vlály ve větru. Je to zvláštní zvuk, zvláštní pocit a ač to není extrémně rušivé, spolu s jinými pronikajícími hluky (třeba motor kolemjedoucího kamionu) to prostě není příjemné.

Nevím, kde se stala chyba, ale zbytečně to narušuje jinak solidní akustický komfort. Kola jsou až na šutříky narážející do podběhů (to je tak japonské...) odhlučněna výborně a o motoru při rychlejší jízdě skoro nevíte. Zato víte, že slečny s bruslemi na nohou půjdou na svačinu k Macovi a ta Scania vedle vás má co dělat, aby se dostala na vrchol dálničního stoupání. A to prostě vědět nemusíte...

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 44 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 045Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 45 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 043Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 46 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 044

Diskuze 150 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.