Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

(+ video) Nová Mazda 6 urazí jen málokoho, slova Sky a Active vás ale při jízdě s ní napadat určitě nebudou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

17.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová Mazda 6 urazí jen málokoho, slova Sky a Active vás ale při jízdě s ní napadat určitě nebudou.

Dobrá, ale zbytečně nevyhraněná

Nová Mazda 6 mi svým chováním připomněla jeden film. Asi už vypadám jako maniak, neboť se to stalo poněkolikáté, ale do kina chodím tak málo a televizi sleduji tak zřídka, že si asi příliš dobře pamatuji, když zrovna něco vidím. Tentokrát se mi vyjevil film Vrať se do hrobu a slova Jaroslava Duška: „Tak co Víťo, kdy už se konečně projevíš...”

Podobně jsem se musel ptát Mazdy 6 při týdenním ježděním s ní. To auto je dobré, až na pár nepovedených věcí k němu nemám podstatných výhrad, ale právě ony jednotlivosti vždy sahají do sfér, které by mohly dát za vznik jakékoli charakterové vyhraněnosti. To se neděje a celé auto mi tak ve výsledku přijde být nijaké - a že jsem se opravdu snažil přemýšlet nad typem zákazníka, kterému by mohlo být pochuti.

Jeho hlavní devízou je komfort, pro který dělá první poslední, ale jdou s ním dohromady nepříjemné papírové dveře? Mohlo by zaujmout i řidiče, má na to hlavně podvozek, ale jde to dohromady s šíleným řízením? Mohlo by zaujmout i provozní efektivitou, ale jde dohromady s uklouzaným automatem? Z hlediska každé podobné charakterové vyhraněnosti minimálně testovanému autu nečo chybělo, nebo přebývalo, a tak jsem opravdu marně pátral, komu by mohlo učarovat.

Tento test tak musím zakončit slovy, že Mazda 6 je pro mě další z řady docela povedených aut, která se ale snaží oslovit tak mnoho zákazníků, až neoslovují nikoho. Zdá se mi svými vlastnostmi... až příliš obyčejná. Rozhodně není nebesky aktivní, je přízemně pasivní, o mnoho více než udělat vše tak nějak dobře se ve výsledku nesnaží, a tak prostě nedokáže vzít za srdce, jakkoli také málokoho urazí. Třeba vy, třeba z jiné verze, budete mít jiné pocity, ale podle mě to bude spíše výjimka potvrzující pravidlo. Na složitém trhu, kde každý hledá co nejvíce pro sebe, to chce pro úspěch poněkud jasněji zaměřené produkty, které dokážou komukoli přirůst k srdci. Šestka po mém soudu přirůstá lidem k srdci hlavně svým designem, což není dlouhodobě udržitelným důvodem k úspěchu. Třeba mě čas nebo test jiné verze přivede na jinou víru, v tuto chvíli pro mě ale nová Mazda 6 „auto první volby” ve své třídě nepředstavuje. Někteří konkurenti se na spletitém trhu plném specifických choutek unikátních zákazníků pohybují obratněji.

Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 47 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 015Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 48 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 051Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní - 49 - Test Mazda 6 Wagon 2013 2 2 SkyActiv-D 110

Proč ho chtít?

Protože... dobře vypadá? Jasných důvodů, proč po Mazdě 6 zrovna v této verzi toužit, mnoho nevidím. Napadá mě v podstatě jediný - je dobrá a to v podstatě pro kohokoli, kdo nemá nikterak zvlášť vyhraněné potřeby. Pokud se vám tedy líbí a netoužíte po řidičské, komfortní ani jiné nirváně, pravděpodobně vás nezklame. Je to ale dost dobrý důvod ke koupi?

Proč ho nechtít?

Protože na trhu existují auta, ve kterých se spíše budete cítit jako v botách, které vám dokonale padnou. Tohle nová Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D neumí - rozehrává příliš mnoho alternativních dějů, skvěle ale nedohrává jediný.

Cena

Základní cena vozu (6 Wagon 2,0 SkyActiv-G Emotion): 539 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (6 Wagon 2,2 SkyActiv-D AT Challenge): 719 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 191 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 500 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800 - 2 600 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 62 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 805 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 750 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 355/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 680 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 522 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 648 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.