Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mazda MX-5 2,0i: kult osobnosti
19.9.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Málokteré dosud vyráběné auto se může pyšnit přívlastkem legenda. Malý roadster Mazdy do téhle elitní skupinky patří a my vám názorně ukážeme proč.
Přehled kapitol
Bez konkurence
Několikerá autokorektura tohoto testu ve mně jako v poměrně soudném člověku vzbudila zdání, jaký že jsem to Mazdě napsal pěkný PR článek. Jenže ať jsem četl, jak jsem četl, stále mě nenapadalo, který z těch mnoha chvalozpěvů vyškrtnout. S přihlédnutím k zamýšlenému účelu je totiž MX-5 takřka dokonalé auto, které se od svých začátků chválabohu moc nezměnilo.
Atraktivní karoserie klasického roadsteru ukrývá silný charakter, což je vlastnost která dnes patří k značně ohroženým druhům. MX-5 v nejsilnějším provedení je ryzí sporťák, který řidiče zas a znovu omamuje euforií z brilantního ovládání a bezprostředních dojmů z jízdy. Relativně slabší výkon motoru je nahrazován vypiplaným souzněním všech mechanických skupin a s tím spojenou radostí z opravdového řízení. Za tohle všechno bych Mazdě s klidem odpustil i pořizovací cenu testované verze činící 770 900,- Kč.
Základní cena modelu (MX-5 1,8i Roadster Emotion): 549 000,- Kč
Základní cena testovaného provedení (MX-5 2,0i Roadster Revolution): 720 900,- Kč
Cena testovaného vozu (MX-5 2,0i Roadster Coupe Revolution): 770 900,- Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 188 Nm při 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
(verze Roadster/Roadster Coupe)
Max. rychlost: 213/218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6/7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,9 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 020 mm
Šířka: 1 720 mm
Výška: 1 245/1 255 mm
Rozvor náprav: 2 330 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 090/1 173 kg
Užitečná hmotnost: 285/202 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 150 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva