Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes A 45 AMG: cirkus Affalterbach
3.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Showman z Affalterbachu vystupuje coby nejsilnější hot hatch a s 360 koňmi upaluje jako splašený. Vyrovná se ale motoru i zbytek auta?
Přehled kapitol
Už tak dobrý interiér s příjemným přídavkem
Jak už jsem v úvodu zmiňoval, uvnitř Áčka nejsou o kvalitě materiálů ani zpracování žádné pochybnosti na místě. Nízká pozice za volantem navozuje ty správné pocity a pohodu nezkazí ani horší výhled vzad. Cítíte se tu jako v pevné ocelové a dobře střižené skořápce, která disponuje velmi dobře využitým vnitřním prostorem, což platí překvapivě i v zadní části vozu a zavazadelníku. Nadále to nebude prostředek pro rodinné jízdy na hory, ale v rámci možností této kategorie zvládne Áčko statečně zdolat delší cesty bez újmy na zdraví klidně dvoumetrových jedinců. Vzadu pro hlavy cestujících nabídne více než falešné kupé CLA se zkosenou střechou.
Skořepinová sedadla AMG za ten „hřích” v podobě příplatku rozhodně stojí, protože tak jak vypadají i doopravdy fungují. Tělu poskytují oporu ve všech jízdních režimech a je takřka jedno zda vážíte 60 nebo 100 kilogramů a zda měříte 160 nebo 200 centimetrů. Při sportovní jízdě tělu nedovolí vypochodovat ke dveřím ani spolujezdci a při pianku dopřejí královské porce komfortu. Navíc božsky vypadají a už jen dokonale dohrávají předehru započatou exteriérem. Jejich další neopomenutelnou předností je, že umějí odfiltrovat řadu rázů od tuhého podvozku. Prostoru kolem sebe máte ve všech směrech dost a pohodlí se vám bude dostávat jedině měrou vrchovatou. Jedinou výraznější výtku mám k hluku ve vyšších rychlostech, protože do kabiny proniká ve větší míře, než by se na luxusní medvídě slušelo.
Budu jen opakovat napsané, ale ovládání veškerých prvků není otázkou čtení příruček, v tomto je Mercedes někde na půli cesty mezi BMW a Audi. Déle již nehodlám ani pitvat komunikační rozhraní Comand Online s možností připojit se přes telefon na internet. Displej připomínající tablet poslouží minimálně pro navigaci dobře, byť grafikou nemusí působit tak dokonale jako konkurenční řešení. Ergonomie je v součtu velmi dobrá, protože jakmile jednou vstřebáte množství tlačítek uprostřed, už nebudete chtít nic jiného. Až na utopenější panel klimatizace nezaslouží výraznější pokárání.
Ovladač převodovky pochází bez překvapení z větších AMG, kůže na palubní desce s červeným prošíváním dodává pocit luxusu i špetku přiměřené agresivity. Je možná opět trochu moc, ale dá se to označit za pěkné. Ostatně i barevná kombinace celku s těmi červenými lemovanými výdechy klimatizace není úkrokem mimo (včetně těch příplatkových červených pásů). Co by však ve voze za tak prémiovou cenu nemělo dle mého soudu chybět, to je elektrické nastavování sedadel. AMG k tomu ještě přihodilo novou funkci palubního počítače, která ukazuje teploty veškerých provozních kapalin a signalizaci optimálního okamžiku pro řazení, což může při blbnutí přijít jedině vhod. Uvnitř zkrátka spokojenost, a tak pojďme konečně do finále.
Závěr
Mercedes musel při tvorbě nejmenšího AMG historie vycházet z neduhů a předností třídy A, což jistě nebylo vůbec vděčné a zdaleka ani jednoduché zadání. Aby písmenům AMG nejsilnější verze Áčka naplno dostála, muselo se objevit něco extra a to extra reprezentuje skvostný dynamikou zcela omračující čtyřválec, který výkonem a akcelerací rozdrtí zbytek hot hatchovské smetánky na elementární částice. Řve, prská a tahá jako smyslů zbavený ale právě takové triky používá, aby skryl zbytek negativ - třeba nedokonalou převodovku. Zaručeně ovšem neskryje proklatě tuhý podvozek, vysokou pořizovací cenu ani o nic méně uspokojivé provozní náklady.
Prémiové medvídě se vzteklinou je prostě jen zákeřným útočníkem na nejzákladnější lidské pudy. Pobaví možná nejširší řidičskou obec svou dynamikou, nadchne mladší zákazníky rychlým pruhem a řvoucími výfuky, ale na ty pravověrné blázny až tolik ohledů nebere. Náročnější řidiči totiž jeho negativa objeví hned při první pořádné zkoušce. To co dělá hot tach hot hatchem totiž opravdu není jen vysoký výkon, slušné řízení a velmi účinné brzdy. Chce to zkrátka něco víc.
A 45 AMG funguje dokonale jen do určité rychlosti a pak už začíná pomalu vytahovat bílou vlajku. Není to žádná tragédie ani důvod proč od něj dávat ruce pryč, ale jeho sladění mě zkrátka zase až tolik neuspokojilo. Není to špatný vůz, chraň bůh. Stále se ale nelze zbavit dojmu, že je to spíše parádně vycvičený showman, který dělá všechno dobře, ale v podstatě nic dokonale, než showman, který by vás skutečnými kvalitami dostal na kolena. Bohužel, tohle u nás na překonání hravější šestiválcové M135i s manuální převodovkou a nižší cenovkou prostě stačit nebude.
Cena
Základní cena vozu (A 180): 525 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (A 45 AMG 4Matic): 1 228 484 Kč
Cena testovaného provedení (A 45 AMG 4Matic Edition 1 + příplatková výbava): 1 586 307 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 991 ccm
Největší výkon: 265 kW (360 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 250-5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 359 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 417 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 555/1 480 kg
Užitečná hmotnost: 495 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 341 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1157 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan