Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl

Převézt rodinu umí řada kompaktních MPV. Žádné ale zatím nespojilo silný benzin, automat a 4x4 s věhlasnou značkou. Nebo? Á, Béčko se hlásí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl

14.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Převézt rodinu umí řada kompaktních MPV. Žádné ale zatím nespojilo silný benzin, automat a 4x4 s věhlasnou značkou. Nebo? Á, Béčko se hlásí.

Hvězda, co dostala tři z pěti hvězdiček

Takže co mi nakonec Mercedes B 220 4Matic říká? Je to docela pohledný vůz, který šikovně maskuje svojí příslušnost ke kategorii MPV, na druhou stranu se k ní hrdě hlásí vnitřním prostorem a variabilitou, kterou je nutno povzbudit příplatkem. Kvalitní a velmi honosně působící interiér pojme pohodlně spíše čtyřčlennou rodinu, nezalekne se však ani příležitostnějšího pátého pasažéra nebo vysokého řidiče. K tomu jako bonus přihodí opravdu velký zavazadelník a příchuť větších Mercedesů. Že by bylo Béčko výrazně jiné než shodné Áčko? Nemyslím si. Lišit se bude v zásadě jen karoserií a prostorností, dynamicky snese o fous méně a na poměry MPV tedy hodně.

Co se týče motoru, poskytuje motor verze 220 i 1,5 tuny těžkému vozu více dynamiky, než by se při prvním zkoumání technických údajů mohlo zdát. Jeho charakter není nezajímavý, i když jednotka zcela lineární nemusí být po chuti každému. Jakmile ho rozparádíte, předvede vám zač je toho loket, ovšem nevyvaruje se přitom ani náruživějšího usrkávání z nádrže. Dojem bohužel příliš nezlepší ani ne zrovna dokonalý automat.

Pohon všech kol k této omáčce ještě přidá trochu jistoty, i když podvozek na rozbitém asfaltu zrovna klidný nebude ani s ním. Přesto vás nikde rozhodně nevypeče a vy budete jen koukat, jak samozřejmě rychlý a stabilní je. Bezpečný bude s ohledem na tu armádu airbagů a všemožné myslitelné asistenční systémy dozajista také. Při ostré jízdě jejich neustálou kontrolu zpovzdálí poznáte.

Za každou parádu navíc u třídy B musíte řádně připlatit už k tak dost vysoké ceně, mnohdy se příplatku nevyhnete ani u věcí, které by ve standardu této verze schovány být mohly. Základní výbava sice není nikterak tragická, ale ti, co zatouží po „prémii” a musejí holt skončit u Mercedesu, budou zřejmě utrácet, aby nakonec nedostali jen tu trojcípou hvězdu. Možná se najde pár těch, kterým stačí základ, ale ti nebudou rozhodně pokukovat po 220 4Matic.

Jiná kouzla bych ale osobně u Béčka nehledal s za ten pocit prostě nepřiplácel. Ano, je o mnoho lepší než třeba Fod C-Max nebo C4 Picasso, ale zda nabízí vyšší užitnou hodnotu než tyto neprémiovky, to už si domyslete sami. Na první pohled umí takřka vše, ale mix jeho schopností mě prostě za takovou cenu do kolen nedostává. Nějak mi všechny jeho schopnosti nejdou dohromady a zalíbení tedy budu hledat rozhodně u jiné kategorie aut. Pokud bych měl vynést konkrétnější hodnocení, dostalo by ode mě B 220 4Matic tři hvězdičky z pěti. Na lepší výsledek by totiž musel ještě v mnoha ohledech výrazně přidat. Bude na tom Mnichov se svou krabicí lépe?

Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl - 52 - Test Mercedes B 220 4M 2014 001Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl - 53 - Test Mercedes B 220 4M 2014 040Test Mercedes B 220 4Matic: všeuměl, co vše dobře neuměl - 54 - Test Mercedes B 220 4M 2014 103

Cena

Základní cena vozu (MB B 160 CDI Entry Model): 544 500 Kč
Základní cena testovaného provedení (MB B 220 4Matic): 739 310 Kč
Cena testovaného vozu (MB B 220 4Matic + příplatková výbava): 984 116 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 991 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 1 200-4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 359 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 557 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 530/1 455 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 488 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 547 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše