Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4

Také nová generace Mercedesu CLS se snaží být stylovou variací na sedan třídy E. Svému okouzlujícímu designu ale obětuje mnohé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4

1.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také nová generace Mercedesu CLS se snaží být stylovou variací na sedan třídy E. Svému okouzlujícímu designu ale obětuje mnohé.

Pokud milujete jeho vzhled, není co řešit

Mám pocit, že když ne každou, tak minimálně většinu kapitol jsem zakončil narážkou na to, že to či ono bylo nutné obětovat stylu modelu CLS. To nebylo trapné opakovaní stárnoucího redaktorského seladona, ale odraz skutečného, donekonečna se vracejícího dojmu - že Mercedes vzal vynikající, podle mě nejlepší auto vyšší střední třídy a do jiného jej „vystajloval” s řadou funkčních obětí.

Nebudu zastírat, že jako racionálnímu člověku se mi to příliš nelíbí a sám bych si CLS těžko kdy pořídil, kdežto po třídě E bych jako po rodinném nebo cestovním autě sáhl docela rád. Mám jistou slabost i pro skutečné (tedy dvoudvéřové) kupé třídy E (jakkoli to třída E vlastně není, ale to je možná i jeden z důvodů mé náklonnosti), u CLS se mi ale zdá těch obětí stylu příliš.

Proč jezdit tak velkým a těžkým autem, když jej více než dva dospělí pořádně nevyužijí? Nebo proč trpět 19" koly, když jen omezují jinak výborné fungování Éčkového podvozku na špatném povrchu? Na tyto a další podobné otázky existuje jediná odpověď - protože CLS vypadá jak auto z butiku na Champs Élysées. Je to takový třpytivý kočár, v tomto případě s pohonem 4x4, který vás odveze kam potřebujete a všichni kolem budou koukat, v jakém krásném dostavníku to zrovna jedete. Že vozka chybí a chybět musí, když zadní místa ani nenabízejí dostatek prostoru a komfortu? Jak se to vezme, za volantem sice sedíte sami, řídíte ale tak maximálně napůl.

Pokud se vám design a styl CLS líbí tak moc, že ho prostě musíte mít, není co řešit, kupte si ho. Pro tenhle důvod to má smysl, bude vás těšit každý den. Jestliže ale dáváte na misky i vah i více racionálních faktorů, zvažte, jestli zrovna toto auto musíte mít a není lepší zvolit klasickou třídu E. I přes mé jisté výtky k CLS pořád platí, že to je výborné auto. Jenže Éčko je podle mě lepší a dává mi o dost větší smysl...

Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4 - 45 - Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic 008Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4 - 46 - Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic 063Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4 - 47 - Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic 141

Proč ho chtít?

Protože skvěle vypadá a jako na jediné z podobně koncipovaných aut vám na toto nemůže nikdo říci, že jde o pouhý plagiát.

Proč ho nechtít?

Styl CLS devastuje vnitřní prostor a v testovaném provedení i přirozený komfort své koncepce. Výměnou za to přitom nabízí jen onen styl.

Cena

Základní cena vozu (CLS 250 CDI): 1 386 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (CLS 350 CDI 4Matic): 1 536 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 987 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 620 Nm při 1 600 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 940 mm
Šířka: 1 881 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 875 kg
Užitečná hmotnost: 485 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.