Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard

Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard

29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?

Závěr

Jaký tedy Mercedes-Benz E500 kupé je? Řekl bych, že hlavně autem pro dospělé. Nemám teď na mysli věk, ale řidičskou vyspělost. Celou dobu jsem cítil, jak mu můj jankovitý způsob řízení, který tak dobře seděl nedávno testovanému Peugeotu RCZ, nevyhovuje a spíše mě vybízelo k byť rychlé, přesto plynulé jízdě. Stále jakoby mi naznačovalo, že má dost potenciálu na vše, že se netřeba tak hnát a stresovat. A nakonec jsem se mu i přizpůsobil. Vypnul jsem tlačítko Sport a nechal onen sametový osmiválec, aby za mne řešil předjížděcí manévry.

Není to auto pro šetřílky, pomine-li se jeho vysoká pořizovací cena, náklady na palivo rozhodně nebudou zanedbatelné. K tomu je nutno přidat vysokou spotřebu pneu a brzd. Nejsou to však vyhozené peníze, získáte za ně svezení výborným autem s výborným motorem.

Plusy

- design exteriéru
- motor
- dynamické schopnosti
- cena

Mínusy

- design interiéru
- brzdy
- nepoužitelnost zadních sedadel

Technické údaje

Motor

Zážehový, vidlicový osmiválec
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 285 kW (388 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 530 Nm při 2 800 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (elektronicky omezena0
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 16,1 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 10,9 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 397 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 715 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg Základní objem zavazadlového prostoru: N/A l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Mercedes-Benz E500 coupé): 1 435 000,- Kč
Cena testovaného modelu: 2 197 524,- Kč

Základní výbava: Integrovaný servisní paket 6 let/120 000 km, Adaptivní brzdové světlo - výstražné přerušované svícení, Paměťová sada, Aktivní kapota (ochrana chodců), Černé čalounění stropu, Parametrické řízení, Spínač aktivace denního svícení, Sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné, Paměťová sada- elektricky nastavitelná přední sedadla, sloupek řízení a vnější zrcátka s pamětí, AMG 3ramenný sportovní volant, Ortopedická sedadla vpředu s nastavením PRE-SAFE®, Automatická 7stupňová převodovka, 7G-TRONIC, Řadící pádla na volantu, Indikace poklesu tlaku v pneu, Sada jízdní dynamiky, Alarm včetně ochrany proti odtahu, Komfortní automatická klimatizace, Ostřikovače reflektorů, Automatické tlumení dálkových světel, Světla pro odbočování, Intelligent Light System, Využití zbytkového tepla, AMG Styling, AMG 18" alu disky, dvojité loukotě, vícedílné, stříbrně lakované, Ochrana interiéru

Příplatková výbava: metalíza Designo hnědá mystic (71 400,-), sada osvětlení (36 210,-), Kůže designo v barvě čalounění (19 125,-), Kůže designo-pastell žlutá dvoubarevná (85 935,-), Parkovací asistent (18 615,-), Komfortní sedadla vpředu (odvětrávaná a vyhřívaná) (27 030,-), Media Interface (UCI) - propojení na externí audio v přihrádce proti spolujezdci( iPod,USB atd) (5 100,-), COMAND APS Multimedia-System (62 280,-), Harman Kardon® Logic7® Surround-Soundsystem (17 850,-), Sada Sport AMG (9 725,-)

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše