Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard
29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
Přehled kapitol
Závěr
Jaký tedy Mercedes-Benz E500 kupé je? Řekl bych, že hlavně autem pro dospělé. Nemám teď na mysli věk, ale řidičskou vyspělost. Celou dobu jsem cítil, jak mu můj jankovitý způsob řízení, který tak dobře seděl nedávno testovanému Peugeotu RCZ, nevyhovuje a spíše mě vybízelo k byť rychlé, přesto plynulé jízdě. Stále jakoby mi naznačovalo, že má dost potenciálu na vše, že se netřeba tak hnát a stresovat. A nakonec jsem se mu i přizpůsobil. Vypnul jsem tlačítko Sport a nechal onen sametový osmiválec, aby za mne řešil předjížděcí manévry.
Není to auto pro šetřílky, pomine-li se jeho vysoká pořizovací cena, náklady na palivo rozhodně nebudou zanedbatelné. K tomu je nutno přidat vysokou spotřebu pneu a brzd. Nejsou to však vyhozené peníze, získáte za ně svezení výborným autem s výborným motorem.
Plusy
- design exteriéru
- motor
- dynamické schopnosti
- cena
Mínusy
- design interiéru
- brzdy
- nepoužitelnost zadních sedadel
Technické údaje
Motor
Zážehový, vidlicový osmiválec
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 285 kW (388 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 530 Nm při 2 800 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (elektronicky omezena0
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 16,1 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 10,9 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 397 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 715 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: N/A l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Mercedes-Benz E500 coupé): 1 435 000,- Kč
Cena testovaného modelu: 2 197 524,- Kč
Základní výbava: Integrovaný servisní paket 6 let/120 000 km, Adaptivní brzdové světlo - výstražné přerušované svícení, Paměťová sada, Aktivní kapota (ochrana chodců), Černé čalounění stropu, Parametrické řízení, Spínač aktivace denního svícení, Sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné, Paměťová sada- elektricky nastavitelná přední sedadla, sloupek řízení a vnější zrcátka s pamětí, AMG 3ramenný sportovní volant, Ortopedická sedadla vpředu s nastavením PRE-SAFE®, Automatická 7stupňová převodovka, 7G-TRONIC, Řadící pádla na volantu, Indikace poklesu tlaku v pneu, Sada jízdní dynamiky, Alarm včetně ochrany proti odtahu, Komfortní automatická klimatizace, Ostřikovače reflektorů, Automatické tlumení dálkových světel, Světla pro odbočování, Intelligent Light System, Využití zbytkového tepla, AMG Styling, AMG 18" alu disky, dvojité loukotě, vícedílné, stříbrně lakované, Ochrana interiéru
Příplatková výbava: metalíza Designo hnědá mystic (71 400,-), sada osvětlení (36 210,-), Kůže designo v barvě čalounění (19 125,-), Kůže designo-pastell žlutá dvoubarevná (85 935,-), Parkovací asistent (18 615,-), Komfortní sedadla vpředu (odvětrávaná a vyhřívaná) (27 030,-), Media Interface (UCI) - propojení na externí audio v přihrádce proti spolujezdci( iPod,USB atd) (5 100,-), COMAND APS Multimedia-System (62 280,-), Harman Kardon® Logic7® Surround-Soundsystem (17 850,-), Sada Sport AMG (9 725,-)
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda