Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální

Elegán, teréňák, SUV i sportovec v jednom balení - asi takové má být nové kompaktní SUV Mercedesu. Je ale GLA takové i v praxi?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální

30.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elegán, teréňák, SUV i sportovec v jednom balení - asi takové má být nové kompaktní SUV Mercedesu. Je ale GLA takové i v praxi?

Není z levného kraje

Pokusy nabídnout vůz tří tváří a schopnosti čtyř kategorií v jedné skořápce s ideálními vlastnostmi obvykle narazí na tvrdý podklad, kterým je realita, že se něco takového od podstaty stvořit prostě nedá. Podobné tvrzení zaznělo už v nedávné recenzi Peugeotu 2008 a nedá se dělat nic než s ním souhlasit. Nejsem odpůrcem inovativních nápadů a myšlenek, avšak jsem si jist, že se Mercedesu s GLA tak úplně nepodařilo zplodit míšence, který by spolehlivě nahradil alespoň dva různé automobily, ani něco, co by si zasloužilo býti nazýváno teréňákem a ověnčeno písmenem G.

Pokud žádáte opravdu talentovaného asfaltoborce, nemůže jít o schopný off-road, v případě verze se sportovním podvozkem a paketem AMG však nedostanete ani jednoho z nich. Na běžných silnicích není dostatečně pohodlný a od návštěvy terénu tedy jedině odpuzuje. Třeba jsou na tom klasické verze na menších kolech lépe, ale dokud si s nimi nesjedu, nebudu je moci soudit. Z hlediska karoserie nabídne GLA atraktivnější vzhled a větší kufr, ovšem spolu s tím také v některých ohledech přidělá vrásky na čele. Co se týče souhry motoru a převodovky, nebude potřeba už déle hledat lepší kombinaci, která by nabídla tak vhodný poměr výkonu a reálné spotřeby. Totéž se ostatně dá tvrdit o pohonu všech kol.

Baby SUV ze Stuttgartu bude většinu svých trumfů sázet na design, originalitu a stylový luxusní interiér. GLA je dobré a atraktivní auto, ale nemohu se zbavit dojmu, že tuhle cenu pořídíte prostornější a honosnější nové Céčko, které je pro mě zkrátka Mercedesem každým coulem. Pokud máte raději něco vyššího, pak se přeci nadále nabízí GLK, jaké má k tradičním SUV jednoznačně blíže. Preferujete-li nadále menší stylový automobil, trojcípá hvězda vám podsune Áčko a s ním už nějaké ty desetitisíce ušetříte.

Osobně bych se zkrátka do GLA tolik nehrnul, neboť mi připadá, že každý ze zmíněných bratrů bude v klíčových oblastech, pro které byl stvořen, prostě vhodnější. Jenomže, jak už zaznělo, zákazníci se stále méně rozhodují na základě čistě racionálního posudku a kupují i auta, která mají k vysněnému průniku několika množin (typů vozů) docela daleko. Pokud vás přesto novinka láká, nebudu vás od jejího nákupu déle odrazovat. Špatná není, dokonale univerzální ovšem také ne.

Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální - 56 - Test Mercedes GLA 220 CDI 4M 2014 009Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální - 57 - Test Mercedes GLA 220 CDI 4M 2014 048Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální - 58 - Test Mercedes GLA 220 CDI 4M 2014 098

Cena

Základní cena vozu (MB GLA 200 CDI/100 kW): 748 990 Kč
Základní cena testovaného provedení (MB GLA 220 CDI 4Matic): 935 330 Kč
Cena testovaného vozu (MB GLA 220 CDI 4Matic + příplatková výbava): 1 267 077 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 143 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 3 400-4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 400-3 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 417 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 494 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 595/1 520 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 421 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 235 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše