Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes GLA 220 CDI: univerzálně neuniverzální
30.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Elegán, teréňák, SUV i sportovec v jednom balení - asi takové má být nové kompaktní SUV Mercedesu. Je ale GLA takové i v praxi?
Přehled kapitol
Není z levného kraje
Pokusy nabídnout vůz tří tváří a schopnosti čtyř kategorií v jedné skořápce s ideálními vlastnostmi obvykle narazí na tvrdý podklad, kterým je realita, že se něco takového od podstaty stvořit prostě nedá. Podobné tvrzení zaznělo už v nedávné recenzi Peugeotu 2008 a nedá se dělat nic než s ním souhlasit. Nejsem odpůrcem inovativních nápadů a myšlenek, avšak jsem si jist, že se Mercedesu s GLA tak úplně nepodařilo zplodit míšence, který by spolehlivě nahradil alespoň dva různé automobily, ani něco, co by si zasloužilo býti nazýváno teréňákem a ověnčeno písmenem G.
Pokud žádáte opravdu talentovaného asfaltoborce, nemůže jít o schopný off-road, v případě verze se sportovním podvozkem a paketem AMG však nedostanete ani jednoho z nich. Na běžných silnicích není dostatečně pohodlný a od návštěvy terénu tedy jedině odpuzuje. Třeba jsou na tom klasické verze na menších kolech lépe, ale dokud si s nimi nesjedu, nebudu je moci soudit. Z hlediska karoserie nabídne GLA atraktivnější vzhled a větší kufr, ovšem spolu s tím také v některých ohledech přidělá vrásky na čele. Co se týče souhry motoru a převodovky, nebude potřeba už déle hledat lepší kombinaci, která by nabídla tak vhodný poměr výkonu a reálné spotřeby. Totéž se ostatně dá tvrdit o pohonu všech kol.
Baby SUV ze Stuttgartu bude většinu svých trumfů sázet na design, originalitu a stylový luxusní interiér. GLA je dobré a atraktivní auto, ale nemohu se zbavit dojmu, že tuhle cenu pořídíte prostornější a honosnější nové Céčko, které je pro mě zkrátka Mercedesem každým coulem. Pokud máte raději něco vyššího, pak se přeci nadále nabízí GLK, jaké má k tradičním SUV jednoznačně blíže. Preferujete-li nadále menší stylový automobil, trojcípá hvězda vám podsune Áčko a s ním už nějaké ty desetitisíce ušetříte.
Osobně bych se zkrátka do GLA tolik nehrnul, neboť mi připadá, že každý ze zmíněných bratrů bude v klíčových oblastech, pro které byl stvořen, prostě vhodnější. Jenomže, jak už zaznělo, zákazníci se stále méně rozhodují na základě čistě racionálního posudku a kupují i auta, která mají k vysněnému průniku několika množin (typů vozů) docela daleko. Pokud vás přesto novinka láká, nebudu vás od jejího nákupu déle odrazovat. Špatná není, dokonale univerzální ovšem také ne.
Cena
Základní cena vozu (MB GLA 200 CDI/100 kW): 748 990 Kč
Základní cena testovaného provedení (MB GLA 220 CDI 4Matic):
935 330 Kč
Cena testovaného vozu (MB GLA 220 CDI 4Matic + příplatková výbava):
1 267 077 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 143 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 3 400-4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 400-3 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 417 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 494 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 595/1 520 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 421 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 235 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch