Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

Pár dveří navíc si vyžádal protažení vozu i odvahu čelit dalším soupeřům. Ano, Mini stále výtečně jezdí, ale postupy BMW už reflektuje až běda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

26.3.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pár dveří navíc si vyžádal protažení vozu i odvahu čelit dalším soupeřům. Ano, Mini stále výtečně jezdí, ale postupy BMW už reflektuje až běda.

Zase více BMW a zase méně Mini

Pokud bych měl tedy celý elaborát na téma pětidveřové varianty shrnout v několika odstavcích, to největší, co mu ve finále škodí je, že až příliš reflektuje postupy BMW posledních let. V překladu to znamená snahu s minimálním úsilím se zalíbit ještě širšímu publiku, vyhovět i těm, kteří nad objemem jeho zavazadelníku a přístupu na zadní sedadla jen ohrnovali nos.

Spolu s platformou UKL dostalo sice na jednu stranu nejmodernější modulárnín techniku, kterou nese i bavorský krtek - pardon - BMW 2 Active Tourer, na jakýkoliv jiný pád to ve finále ale znamená zase méně zábavy a řidičského vzrušení, která už se v jisté míře začíná vytrácet i u třídvířka. Ano, Cooper S je zase rychlejší a úspornější, ale také méně vzrušující a chlupy ježící než jeho předchůdce s motorem 1,6 turbo. Paradoxně tedy netradičním upsizingem nevydělal tolik. Nelze se prostě ve finále zbavit dojmu, že při použití některých řešení z vlastního předchůdce mohl být ještě o něco lepší a charakternější.

Ale tak jde čas a mohlo to celé dopadnout mnohem hůř. Při běžném ježdění v rukách nenáročného řidiče je však novinka nakonec o něco lepší, tedy poddajnější, rychlejší a zároveň úspornější, což bude většina lidí vítat s otevřenou náručí. A proč takovým nenabídnout delší a o fous praktičtější verzi s jen minimálními náklady na vývoj… Díky novým prvkům příplatkové výbavy teď mohou kupci nechat v kase ještě větší obnos a odměnou jim bude zase dospělejší celek. Takovou cenovou politiku ale ostatně razí i všechna ostatní moderní Mini. Nakonec tedy „proč ne“? Na zajímavější řidičský nástroj podobné velikosti konkurence zkrátka stále hledá adekvátní odpověď.

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 56 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly perex 03Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 57 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 060Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 58 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 110

Cena

Základní cena vozu (Mini One 5D/75 kW): 488 800 Kč
Základní cena testované motorizace (Mini Cooper S 5D/141 kW): 652 600 Kč
Cena testovaného provedení (Mini Cooper S 5D + příplatky): 892 818 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 141 kW (192 k) při 4 700 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm (300 Nm overboost) při 1 250 - 4 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 232 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 44 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 005 mm
Šířka: 1 727 mm
Výška: 1 425 mm
Rozvor náprav: 2 567 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 295 kg/1 220 kg
Užitečná hmotnost: 455 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 278 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 941 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.