Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno

Kdo jiný než Mitsubishi by měl přijít s autem schopným spojit vlohy pro silnici i terén. Je ASX vozem pro ty, kteří sní o praktickém Lanceru Evo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno

16.2.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo jiný než Mitsubishi by měl přijít s autem schopným spojit vlohy pro silnici i terén. Je ASX vozem pro ty, kteří sní o praktickém Lanceru Evo?

Je to zkrátka dobré auto

Nezbývá než Mitsubishi ASX vystavit vysvědčení. Bohužel, na samé jedničky to nevypadá, lze ho pochválit za mnohé. Největší předností je dle mého názoru podvozek. Přestože na silni nedosahuje kvalit BMW X1 a i ve Fordu Kuga se budete cítit jistěji, nezaostává za nimi natolik, aby se to dalo považovat za velké mínus. Co ztrácí na silnici získává v terénu.

Další předností je dle mého názoru design exteriéru i interiéru. Kladně hodnotím jeho relativní nenápadnost, přesto ne fádnost. Uznávám, je to velmi subjektivní a pro mnohé bude tento prvek naopak negativem. Také motor, pominu-li jeho zvukový projev, přidává dost kladných bodů k závěrečnému hodnocení. Na druhou stranu tento vůz nemá žádnou výraznou slabinu. Lze mu leccos vyčítat, hodně bude záležet na osobních preferencích, ale jako celek představuje dobrý kompromis prakticky ve všech ohledech.

Mnoho jeho konkurentů už jsem zmínil již dříve. Nedovolím si říci, že ASX nad ně nějak vyčnívá, přesto pokud si vezmeme pouze vozy ve srovnatelné výbavě a naftovým motorem podobného výkonu, těžko budete hledat lepšího univerzála. V jednotlivostech určitě není dokonalý, Kuga je lepší na silnici, Qashqai lepší v terénu, ix35 zase bude levnější. V celkovém hodnocení ale přijdete na to, že v každém jednom parametru sice ASX na toho nejlepšího něco ztrácí, ale vynahradí to jinde.

A jak je to tedy s tím křížencem Outlandera a Lanceru? Myslím, že to je příliš odvážné tvrzení. Z Outlandera mnoho, z Lanceru jen špetku. Ale citelnou. Ne každé SUV umožní svému řidiči rallyový způsob ježdění.

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno - 37 - Mitsubishi ASX Test 2012 Exterier 02Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno - 38 - Mitsubishi ASX Test 2012 Interier 02Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D Mivec: dobrá holka pro všechno - 39 - Mitsubishi ASX Test 2012 02

Základní cena vozu (ASX Inform 1,6i MIVEC 2WD): 479 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (ASX Intense 1,8 DI-D MIVEC): 744 900 Kč
Cena testovaného vozu (ASX Intense 1,8 DI-D MIVEC + příplatková výbava): 787 825 Kč

Pozn. Uvedené ceny jsou ceny ceníkové, v době testu platilo na testovanou motorizaci cenové zvýhodnění 70 000 Kč, na benzínovou 50 000 Kč.

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 cm3
Vrtání x Zdvih: 83,0 x 83,1 mm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 - 3000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 5,0 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 295 mm
Šířka: 1 770 mm (bez zrcátek)
Výška: 1 615 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

Vnitřní rozměry

Minimální objem zavazadlového prostoru: 419 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 219 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.