Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

24.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?

Solidní jízdu kazí odtažité řízení

I když podvozek respektive jízdní vlastností i komfort odpružení snesou stále nejpřísnější měřítka, musím bohužel konstatovat, že mě opět moc nepotěšilo nekomunikativní posilové řízení s prakticky nulovou zpětnou vazbou a pomalou reakcí od kol. Na dálnici je Outlander velice stabilní i při rychlostech nad povolenou „stotřicítku“, na nerovnostech pak podvozek solidně filtruje nerovnosti a přitom se v zatáčkách naklání v celkem rozumné míře.

Jízda s touto motorovou variantou je velice příjemná, i když při rychlostech nad 100 km/h se poměrně neadekvátně zvyšuje aerodynamický hluk, jehož příčinou, jak jsem později zjistil, byla relativně nepatrná štěrbina mezi střechou a ližinami. Jestli to byl problém testovaného vozu nebo celé modelové řady, nevím, u předchozích Outlanderů jsem se však s něčím podobným nesetkal.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 16 - Mitsub_Outl32Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 17 - Mitsub_Outl35Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 18 - Mitsub_Outl39

Mimo silnice nezazáří

Z hlediska pohybu mimo zpevněné cesty od Outlanderu mnoho nečekejte. Automobil disponuje vyspělým pohonem všech kol, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni, která v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do celkového poměru 50:50. Při jízdě v lehkém terénu můžete zvýšit svornost lamelové spojky otočením ovladače systému pohonu do polohy Lock, na nerovnostech pak pomůže elektronická regulace prokluzu kol pomocí brzd a nově je v nabídce asistent rozjezdu ve svahu (HAC), který přibrzdí automobil při sešlápnutí pedálu spojky, což samozřejmě v případě testovaného modelu neplatí.

Jestliže trakce Outlanderu je na solidní úrovni, světlá výška a nájezdové úhly jsou pouze průměrné. Se 178 mm při rozvoru 2670 mm hrozí v terénu poškození nárazníků i prahů, přestože je automobil po celém obvodu chráněn nelakovaným černým plastem. S ohledem na tradice značky, která se ve své době díky modelu Patero a úspěších na dakarském maratónu profilovala jako off-roadový specialista, je to na první pohled možná zklamání, ale přesně to odpovídá současné situaci na trhu SUV střední třídy a potřebám jejích zákazníků.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 19 - Mitsub_Outl9Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 20 - Mitsub_Outl7Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 21 - Mitsub_Outl5Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 22 - Mitsub_Outl16Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 23 - Mitsub_Outl14

Našláplé Mitsu za milion

Z hlediska výbavy a prostoru mě na palubě tohoto automobilu nechybělo nic, nové obšití části palubní desky a dveřních výplní umělou kůží navíc vypadá velice luxusně a zvyšuje pocit útulnosti černého interiéru. Automobilu prospěl nový přístrojový štít s barevných informačním displejem ale jinak zůstalo vše při starém. Výbava verze Instyle je opravdu vyčerpávající (navigační systém s pevným diskem 30 GB, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla vpředu, audiosoustava Rockford Fosgate, tři řady sedadel, xenonové světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin atd.), takže cena přesahující hranici jednoho milionu korun je v tomto případě opodstatněná.

Technické údaje

Motor

Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec 2,2 DI-D
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná dvojspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 665 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 830 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,220-1,691 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST Intense+): 939 900 Kč
Cena testovaného modelu: (Instyle) 1 019 900 Kč

Základní výbava (Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST Instyle): mlhové světlomety, kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/55 R18, automatická klimatizace, bezklíčový přístup a startování, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, el. ovládání oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přední, boční a okenní airbagy, stabilizační a protiprokluzový systém M-ASTC, bi-xenonové světlomety AFS, světelný a dešťový senzor, audiosystém Rockford Fosgate (9 repro), tempomat, výškově a podélně stavitelný volant, parkovací kamera, navigační systém s dotykovou obrazovkou, pevný disk (40 GB), bluetooth.

Příplatková výbava: Metalický lak (14 000,-)

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.