Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu
24.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
Přehled kapitol
Solidní jízdu kazí odtažité řízení
I když podvozek respektive jízdní vlastností i komfort odpružení snesou stále nejpřísnější měřítka, musím bohužel konstatovat, že mě opět moc nepotěšilo nekomunikativní posilové řízení s prakticky nulovou zpětnou vazbou a pomalou reakcí od kol. Na dálnici je Outlander velice stabilní i při rychlostech nad povolenou „stotřicítku“, na nerovnostech pak podvozek solidně filtruje nerovnosti a přitom se v zatáčkách naklání v celkem rozumné míře.
Jízda s touto motorovou variantou je velice příjemná, i když při rychlostech nad 100 km/h se poměrně neadekvátně zvyšuje aerodynamický hluk, jehož příčinou, jak jsem později zjistil, byla relativně nepatrná štěrbina mezi střechou a ližinami. Jestli to byl problém testovaného vozu nebo celé modelové řady, nevím, u předchozích Outlanderů jsem se však s něčím podobným nesetkal.
Mimo silnice nezazáří
Z hlediska pohybu mimo zpevněné cesty od Outlanderu mnoho nečekejte. Automobil disponuje vyspělým pohonem všech kol, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni, která v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do celkového poměru 50:50. Při jízdě v lehkém terénu můžete zvýšit svornost lamelové spojky otočením ovladače systému pohonu do polohy Lock, na nerovnostech pak pomůže elektronická regulace prokluzu kol pomocí brzd a nově je v nabídce asistent rozjezdu ve svahu (HAC), který přibrzdí automobil při sešlápnutí pedálu spojky, což samozřejmě v případě testovaného modelu neplatí.
Jestliže trakce Outlanderu je na solidní úrovni, světlá výška a nájezdové úhly jsou pouze průměrné. Se 178 mm při rozvoru 2670 mm hrozí v terénu poškození nárazníků i prahů, přestože je automobil po celém obvodu chráněn nelakovaným černým plastem. S ohledem na tradice značky, která se ve své době díky modelu Patero a úspěších na dakarském maratónu profilovala jako off-roadový specialista, je to na první pohled možná zklamání, ale přesně to odpovídá současné situaci na trhu SUV střední třídy a potřebám jejích zákazníků.
Našláplé Mitsu za milion
Z hlediska výbavy a prostoru mě na palubě tohoto automobilu nechybělo nic, nové obšití části palubní desky a dveřních výplní umělou kůží navíc vypadá velice luxusně a zvyšuje pocit útulnosti černého interiéru. Automobilu prospěl nový přístrojový štít s barevných informačním displejem ale jinak zůstalo vše při starém. Výbava verze Instyle je opravdu vyčerpávající (navigační systém s pevným diskem 30 GB, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla vpředu, audiosoustava Rockford Fosgate, tři řady sedadel, xenonové světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin atd.), takže cena přesahující hranici jednoho milionu korun je v tomto případě opodstatněná.
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec 2,2 DI-D
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná dvojspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 665 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 830 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,220-1,691 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST Intense+): 939 900 Kč
Cena testovaného modelu: (Instyle) 1 019 900 Kč
Základní výbava (Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST Instyle): mlhové světlomety, kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/55 R18, automatická klimatizace, bezklíčový přístup a startování, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, el. ovládání oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přední, boční a okenní airbagy, stabilizační a protiprokluzový systém M-ASTC, bi-xenonové světlomety AFS, světelný a dešťový senzor, audiosystém Rockford Fosgate (9 repro), tempomat, výškově a podélně stavitelný volant, parkovací kamera, navigační systém s dotykovou obrazovkou, pevný disk (40 GB), bluetooth.
Příplatková výbava: Metalický lak (14 000,-)
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva