Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá

(+ videa) Opel nikdy nedělal špatná auta, oproti špičkovým konkurentům jim ale obvykle něco chybělo. Nové Astře OPC nechybí nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá

28.8.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Opel nikdy nedělal špatná auta, oproti špičkovým konkurentům jim ale obvykle něco chybělo. Nové Astře OPC nechybí nic.

Hopla do opla

Snad nikoho neurazím, ale upřímně řečeno nechápu, kde vzal Opel know-how na stvoření tak dobrého ostrého kompaktu. Změnil během pár let, jediné generace tolik věcí, že snad musel přetáhnout lidi od Porsche i M GmbH a ještě si při vývoji nechat radit od Michaela Schumachera. Podvozek a zejména jeho přední náprava, jízdní vlastnosti i kvalita jízdy, to všechno je o tolik jiné a lepší...

Znovu přitom zdůrazňuji, že vám zde neprezentuji úžasné sportovní auto, ale úžasné auto. Není to superrychlý hatch a tečka, je to především skvělý vůz, které se tak dokáže projevovat v ohromující šíři rychlostí a způsobů jízdy. Můžete si to sto dvacítkou šinout krajinou a budete spokojeni, můžete na německé dálnici držet 250 a budete spokojeni, můžete na klikaté cestě nahánět Porsche a bude spokojeni (tedy alespoň dokud vám neshoří brzdy).

Vždy jsem měl slabost nejen pro skvělá vyhraněná auta, ale i pro smysluplné univerzály. Taková je i nová Astra OPC, můžete s ní jezdit úplné obyčejně a nejenže vás nebude obtěžovat tím, co také dovede, ona to dokáže proměnit i v přednosti pro docela odlišný typ jízdy. Zejména podvozek je tak vypiplaný, že nemůže urazit snad nikoho. Možná to není ten nejrychlejší ostrý kompakt, viděl jsem ho ve sprintu prohrát třeba i s faceliftovaným Méganem RS - má jen o 15 koní méně a nemá takovou nadváhu. Jenže v šíři schopností, každodenní použitelnosti a kvalitě jízdy jakoukoli rychlostí Renault nemá na ostrou palbu z Němec jak reagovat.

Kolega vůz počastoval slovy „blesk z tmavého nebe” a docela to sedí - není to úplné překvapení, OPC vždy bouřila. Ale tu pravou ránu podle mě žádné auto s těmito písmeny ve znaku nedalo. Až dosud. Vtipné přitom je, že celé tohle nadělení si můžete pořídit za až nemístně nízkou cenu - kdyby Astra OPC stála 800 tisíc, řeknu, že máte něco jako Focus RS o 200 tisíc levněji. Jenže ona stojí necelých 630 tisíc Kč a to je prostě kauf roku.

Protože už jsme z toho sami byli trochu na větvi, postavili jsme auto i vedle Imprezy STi, jednoho z nejlepších sportovních kompaktů na trhu, abychom si srovnali měřítka. A tento text píši i po zkušeností s ní. Tím pochopitelně neříkám, že Astra je lepší než Impreza, srovnávací test vám teprve nabídneme, ale ani vedle ní se nejeví tak marně, jak by se ze zažitých klišé a papírových předpokladů mohlo zdát.

Jsem zase jednou nadšen, kvalitní sportovní auta ještě nevymřela. Teď je jen otázka, jak dlouho to všechno vydrží - s ohledem na zkušenosti s Opely si nejsem jist, jestli se OPC bude stejně jako ve 2 000 km chovat také ve 20 nebo 50 tisících. Ale to je zase jen předsudek, odpověď přinese jen čas. Už to, jak se vůz chová jako nový, si zaslouží obdiv.

Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá - 49 - Test Opel Astra OPC 2012 01Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá - 50 - Test Opel Astra OPC 2012 29Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá - 51 - Test Opel Astra OPC 2012 68

Proč ho chtít?

Je to vynikající auto schopné velmi uspokojivého běžného přesunu i pozoruhodně rychlé, zábavné a přesto samozřejmé ostré jízdy. Stojí přitom tolik co lecjaký konkurenční kompakt v průměrné specifikaci.

Proč ho nechtít?

Důvody se hledají jen velmi těžko, museli byste absolutně odmítat třídvéřovou karoserii nebo si vyhlédnout jinou, nikoli funkční drobnost. Po stránce mechaniky a jízdního projevu jde o jeden z nejlepších kompaktů vůbec a všechny drobné neduhy jde s lehkým srdcem omluvit cenou.

Cena

Základní cena vozu (Astra GTC 1,4): 350 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Astra GTC OPC): 627 900 Kč
Kompletní ceník Opelu Astra OPC 2012 si můžete stáhnout zde (PDF, 304 kB)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 466 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 695 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 550 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 165 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše