Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Astra OPC 2012: nepochopitelně dobrá, podobně rychlá
28.8.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Opel nikdy nedělal špatná auta, oproti špičkovým konkurentům jim ale obvykle něco chybělo. Nové Astře OPC nechybí nic.
Přehled kapitol
Hopla do opla
Snad nikoho neurazím, ale upřímně řečeno nechápu, kde vzal Opel know-how na stvoření tak dobrého ostrého kompaktu. Změnil během pár let, jediné generace tolik věcí, že snad musel přetáhnout lidi od Porsche i M GmbH a ještě si při vývoji nechat radit od Michaela Schumachera. Podvozek a zejména jeho přední náprava, jízdní vlastnosti i kvalita jízdy, to všechno je o tolik jiné a lepší...
Znovu přitom zdůrazňuji, že vám zde neprezentuji úžasné sportovní auto, ale úžasné auto. Není to superrychlý hatch a tečka, je to především skvělý vůz, které se tak dokáže projevovat v ohromující šíři rychlostí a způsobů jízdy. Můžete si to sto dvacítkou šinout krajinou a budete spokojeni, můžete na německé dálnici držet 250 a budete spokojeni, můžete na klikaté cestě nahánět Porsche a bude spokojeni (tedy alespoň dokud vám neshoří brzdy).
Vždy jsem měl slabost nejen pro skvělá vyhraněná auta, ale i pro smysluplné univerzály. Taková je i nová Astra OPC, můžete s ní jezdit úplné obyčejně a nejenže vás nebude obtěžovat tím, co také dovede, ona to dokáže proměnit i v přednosti pro docela odlišný typ jízdy. Zejména podvozek je tak vypiplaný, že nemůže urazit snad nikoho. Možná to není ten nejrychlejší ostrý kompakt, viděl jsem ho ve sprintu prohrát třeba i s faceliftovaným Méganem RS - má jen o 15 koní méně a nemá takovou nadváhu. Jenže v šíři schopností, každodenní použitelnosti a kvalitě jízdy jakoukoli rychlostí Renault nemá na ostrou palbu z Němec jak reagovat.
Kolega vůz počastoval slovy „blesk z tmavého nebe” a docela to sedí - není to úplné překvapení, OPC vždy bouřila. Ale tu pravou ránu podle mě žádné auto s těmito písmeny ve znaku nedalo. Až dosud. Vtipné přitom je, že celé tohle nadělení si můžete pořídit za až nemístně nízkou cenu - kdyby Astra OPC stála 800 tisíc, řeknu, že máte něco jako Focus RS o 200 tisíc levněji. Jenže ona stojí necelých 630 tisíc Kč a to je prostě kauf roku.
Protože už jsme z toho sami byli trochu na větvi, postavili jsme auto i vedle Imprezy STi, jednoho z nejlepších sportovních kompaktů na trhu, abychom si srovnali měřítka. A tento text píši i po zkušeností s ní. Tím pochopitelně neříkám, že Astra je lepší než Impreza, srovnávací test vám teprve nabídneme, ale ani vedle ní se nejeví tak marně, jak by se ze zažitých klišé a papírových předpokladů mohlo zdát.
Jsem zase jednou nadšen, kvalitní sportovní auta ještě nevymřela. Teď je jen otázka, jak dlouho to všechno vydrží - s ohledem na zkušenosti s Opely si nejsem jist, jestli se OPC bude stejně jako ve 2 000 km chovat také ve 20 nebo 50 tisících. Ale to je zase jen předsudek, odpověď přinese jen čas. Už to, jak se vůz chová jako nový, si zaslouží obdiv.
Proč ho chtít?
Je to vynikající auto schopné velmi uspokojivého běžného přesunu i pozoruhodně rychlé, zábavné a přesto samozřejmé ostré jízdy. Stojí přitom tolik co lecjaký konkurenční kompakt v průměrné specifikaci.
Proč ho nechtít?
Důvody se hledají jen velmi těžko, museli byste absolutně odmítat třídvéřovou karoserii nebo si vyhlédnout jinou, nikoli funkční drobnost. Po stránce mechaniky a jízdního projevu jde o jeden z nejlepších kompaktů vůbec a všechny drobné neduhy jde s lehkým srdcem omluvit cenou.
Cena
Základní cena vozu (Astra GTC 1,4): 350 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Astra GTC OPC): 627 900 Kč
Kompletní ceník Opelu Astra OPC 2012 si můžete stáhnout zde (PDF, 304 kB)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 466 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 695 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 550 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 165 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova