Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách

Kde chtěli Insignii vylepšit, omlazení moc ovoce nesklidilo. Přesto spojení nafty a 4x4 v útrobách kamzíka z Rüsselsheimu zavrženíhodná není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách

25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kde chtěli Insignii vylepšit, omlazení moc ovoce nesklidilo. Přesto spojení nafty a 4x4 v útrobách kamzíka z Rüsselsheimu zavrženíhodná není.

Modernizace prospěla, pohorky méně

Finální sumarizace nemůže znít jinak, než že Opel na nové Insignii změnil celou řadu věcí, i když ne vždy a všude zrovna k lepšímu. Příznivou zprávou je, že v podstatných věcech jako třeba u podvozku či z hlediska hluku na palubě posun vůz udělal krok kupředu. V méně podstatných oblastech zůstala Insignia přinejmenším stejná, a tedy poměrně dobrá.

Její nějčerstvější verze Country Tourer stejně jako nejbližší „allroadová“ konkurence z německa zhraje primárně do noty těm, co by rádi atraktivnější exteriér, ale nějaké úchvatné terénní žážitky neočekávají. Pokud se zaměříme na cenu, výsledných 1 160 000 Kč není zrovna recept na prodejní trhák. Na druhou stranu, za tak nabitou výbavu, pohon všech kol a naftový motor nic podobného u Volkswagenu ani jinde nedostanete. Dostanete někdy modernější techniku, ale to bude tak vše. Pokud navíc „osekáte“ výbavu testovaného vozu na rozumnou, tedy užitečnou míru, pak se můžete s dokonec lepším celkem dostat klidně na milion. A to už celkem lákavě zní, zcela přímé konkurenty jinak tento vůz v podstatě nemá.

Pokud se rozhodnete pro jeho nákup, nezbude vám než akceptovat vyšší hmotnost a starší techniku v čele s hrubějším, i když z nabídky stále zřejmě nejvhodnějším motorem. Dostanete také slušnou čtyřkolku na dobrém podvozku i útulnou kabinu. Výbava Country Tourer mi tak nějak připomíná netrénovaného horala v pěkných pohorkách s „Gore-Texem“, která zvládne zasněženou túru bez zásadní újmy na zdraví, na více si ale oproti běžné verzi Sports Tourer zase tolik nevěří. Na klasické cestě (rozumějte silnici), kde by vyhovovala spíše lehčí obuv, jsou mu kila navíc dobré leda tak pro parádu...

Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách - 71 - Test Opel Insignia CT 20 CDTI 4x4 2014 02Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách - 72 - Test Opel Insignia CT 20 CDTI 4x4 2014 41Test Opel Insignia Country Tourer CDTI 4x4: ST v pohorkách - 73 - Test Opel Insignia CT 20 CDTI 4x4 2014 108

Cena

Základní cena vozu (Insignia Country Tourer 1,6 Turbo): 761 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Insignia Country Tourer 2,0 CDTI 4x4 S/S): 801 900 Kč
Cena testovaného vozu (Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTI 4x4 S/S + příplatková výbava): 1 161 600 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 120 kW (163 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-2 500 ot./min, (380 Nm overboost)
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 920 mm
Šířka: 1 856 mm
Výška: 1 526 mm
Rozvor náprav: 2 737 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 843/1 768 kg
Užitečná hmotnost: 572 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 540 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1530 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.